om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 05:22:14

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Slanking
| |-+  Slanking generelt
| | |-+  "mat på data"
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: "mat på data"  (Lest 829 ganger)
Sommerpiken
C-Kjendis

Vis profil
« på: 13/04 - 2009, 10:06:30 »

Jeg har lastet ned programmet i dag, og regner med å ta det i bruk fra i morgen. Jeg vet at det er flere her inne som bruker det, og tenkte å opprette denne tråden i tilfelle noen av dere har noen gode bruker-råd og tips til meg.

Kommer også til å legge ut spørsmål her underveis hvis jeg står fast.

Hvordan pleier dere å gå frem under registreringen?
Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 13/04 - 2009, 10:31:22 »

Jeg åpner programmet, klikker på registrering av rett / måltid, klikker nede til venstre og velger energienhet kcal i stedet for kjoule (men der bruker man det man er vant med...), så klikker jeg på en linje og begynner å skrive mkaten jeg vil legge inn - ser om det jeg leter etter dukker opp på lista. Hvis ikke, klikker jeg på de beige-brune firkantene bak, der er ulike grupper med matvarer jeg kan velge mellom, til vanlig finner jeg noe som er nært nok det jeg ser etter. Man kan maile leverandøren og be om kode for å legge inn egne varer. Ellers er det jo bare å prøve seg fram.... man ødelegger jo ingen ting om man klikker "feil", då det er bare å prøve.
Jeg gidder ikke bruke det hele tida, men tar det fram igjen når jeg begynner å miste fokus...
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Sommerpiken
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #2 på: 13/04 - 2009, 10:37:21 »

Men skriver man navn på filen og lagrer hver dag som en fil? Eller bruker du hvert måltid som en fil? Jeg ser for meg at det mest praktiske blir å bruke datoen som filnavn.
Loggført

sparegris
A-Kjendis

Seconds on your lips - years on your hips!

Vis profil
« Svar #3 på: 13/04 - 2009, 10:39:19 »

Men skriver man navn på filen og lagrer hver dag som en fil? Eller bruker du hvert måltid som en fil? Jeg ser for meg at det mest praktiske blir å bruke datoen som filnavn.

Dette gjør du jo akkurat som du vil. Jeg pleier å lagre hele dagen på en fil, med dato og ukedag som filnavn, men dette er jo valgfritt.
Loggført

Startopia
B-Kjendis

Vis profil WWW
« Svar #4 på: 13/04 - 2009, 16:52:52 »

Mat på data lager eget filnavn med dato og klokkelsett, jeg har alltid bare lagret det på denne. Greit å finne tilbake til. Skriver du i flere økter, så kan en bare overskrive filen og lagre den på nytt.

Kan også hente gamle filer og se på dem igjen. Ganske praktisk å legge inn vanlig måltider som du bruker ofte, slik at du henter fram den filen og bare kopierer hele stasen.
Feks har jeg ofte spist kesam med blåbær og musli. Da har jeg laget en egen fil som heter blåbærmusli og henter den fram, kopierer linjene og limer inn i dagens oppsett.
Har du en favorittmiddag du bruker ofte, så legger du den inn og kaller den feks torsk med poteter og kan gå tilbake og hente den og kopiere. Slipper da å skrive inn den samme retten ørten ganger.

Ser i et annet innlegg du hadde at du vil redusere karbohydrater. Mat på data gir deg summen av karbohydrater, fett og proteiner. Lett å holde styr på dem.
Jeg spiser til vanlig ganske sunt og har kuttet ut mesteparten av brød, poteter, ris og pasta. Men blir stadig forundret over hvor mye karbohydrater jeg får i meg allikevel. Vanlig dag ligger jeg på 150 til nesten 200 gram.
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.441 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten