om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 15:26:59

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Kosedag og treningsfri samme dag....?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Kosedag og treningsfri samme dag....?  (Lest 1159 ganger)
Allegra
Sporty

Vis profil
« på: 27/04 - 2009, 06:44:20 »

Ikke heeelt sikker på hvor jeg skulle poste dette men prøver her, har da litt med kostholdet å gjøre.

Jeg har en dag i uken jeg unner meg litt ekstra, litt kos på kveldingen og en bedre middag, det hjelper utrolig på motivasjonen for resten av uken!
Hittil har jeg lagt treningsfri til samme dag, men det er kanskje veldig dumt?

Tenker at jeg trener mye for å holde forbrenningen best mulig i gang, og det burde den vel ihvertfall være med litt ekstra godis i magen..Kanskje jeg bør legge trimfri og kosedag på forskjellige dager? Eller er det å henge seg litt vel mye opp i det å gå ned i vekt..*ler*  toothy4
Loggført

anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 27/04 - 2009, 09:42:53 »

Én dag i uka skal nok gå bra, men selv om det heter kosedag bør man prøve ikke å legge seg høyere enn at man spiser sitt totale kaloriforbruk for den dagen, helst mindre.

Men uansett er jeg helt enig i at det hjelper på motivasjonen og slik, det gjelder jo også å være realistisk!

Jeg synes ikke treningsfri samme dag er dumt. Hvordan er det totale kaloriinntaket og forbruket ditt på kosedagen din?

Aller helst *bør* man spise usunne saker samme dag etter at man har trent, da metabolikken og gjenoppbygningen pågår for fullt. Så hvis du vil optimalisere kunne du jo legge kosedag på samme dag som en treningsdag. Da kan du til og med oppleve bedre fysisk ytelse ettersom du bygger kroppen litt opp (anabolsk) og ikke bare er i katabolsk tilstand hele tiden.

Dette er særlig sant om du trener en del vekter, og særlig om du trener vekter til 'failure', altså at du ikke orker mer. Da kan spisedag etter ukens hardeste vekttrening være svært gunstig.
Loggført
Allegra
Sporty

Vis profil
« Svar #2 på: 27/04 - 2009, 12:23:29 »

Takk for svar!

Trener ikke vekter, men har tenkt å kjøpe inn og trene armer..lettere vekt trening altså..med manualer. 
Loggført

anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #3 på: 27/04 - 2009, 14:11:33 »

Det er ikke så altfor mye motstand som skal til for å bygge litt styrke og muskler. Prøv f.eks å holde armene dine rett ut i ett minutt, eller to, eller fem... Smiley

Legger du til et par håndmanualer så synes jeg du har et veldig godt utgangspunkt!

Yoga og pillates f.eks er veldig vanskelig for kroppsbyggere fordi de ikke har trent på samme måte, og fordi de er en god del tyngre enn andre. All den ekstra tyngden blir som å legge på vekt.

Pushups i forskjellige vinkler kan også fint trene både brystmuskler, øvre del av skuldre, og mesteparten av armene.
Loggført
Sjokolade
Nytt medlem
*

I've got some calories to burn

Vis profil
« Svar #4 på: 26/07 - 2009, 17:04:18 »

Min personlige trener på Elixia sier det er svært viktig å ikke trene den dagen man har "spisedag". Kroppen trenger å slappe av og puste ut:)
Loggført

Jeg vil bare se bra ut naken
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.334 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten