Hei!
Jeg har latt meg selv forfalle i mange år, og det tok såpass lang tid å merke hvor ille det hadde blitt at det har blitt vanskelig å stoppe utviklingen. Plutselig veier jeg 110 kg., og ser rett og føler meg rett og slett ikke bra. Nå håper jeg å endre det, og har tenkt å bruke dagboken her som virkemiddel.Jeg har en tendens til å miste motivasjonen fort når noe er vanskelig, så for å gjøre det litt enklere for meg har jeg tenkt å gjøre følgende:
- Ikke
bare ha strenge, ufravikelige regler, men også noen enkle retningslinjer. For eksempel vet jeg at jeg ikke kommer til å klare å holde meg fullstendig unna usunn mat stort lenger enn et par uker, så da gir jeg meg lov til å skeie ut en sjelden gang så lenge jeg er flink til å holde de faste reglene jeg har satt opp.
- Ha mange delmål (hvert femte kg.), og belønne meg selv med noe for hvert oppnådde delmål.
Ellers kan jeg fortelle at jeg er 24 år og bor i Oslo, er glad i musikk, film og sport (selv om man kanskje ikke skulle tro det... Elsker å spille ballsporter med venner, for eksempel, men gjør det altfor sjeldent!)
Ta gjerne kontakt hvis dere har kommentarer eller tips. Jeg vil også gjerne komme i kontakt med andre her inne, så sleng gjerne inn et svar her eller send en melding:)