om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 15:34:47

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  hvorfor blir jeg ikke sulten?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: hvorfor blir jeg ikke sulten?  (Lest 1390 ganger)
IBvictim
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 01/05 - 2009, 20:09:25 »

heisann alle sammen. jeg startet for en uke siden, og siden jeg av natur er utolmodig, bestemte jeg meg for å prøve meg med 1300 cal om dagen, og hadde egentlig anelse om at det ville bli for lite for meg, for jeg er glad i mat.

nå har jeg gjort dette i 5 dager (det er kansje ikke så mye, menmen) og jeg synes det er rart at jeg blir ikke så vledig sulten. jeg prøver å fordele måltidene ut over dagen og spise ca. 5, minst 4. jeg blir sulten, og aldri skikkelig ordentlig mett,men allikevel ikke skrubbsulten og jeg har ikke følelse av at jeg sulter meg i det hele tatt.

derfor lurer jeg på.  er dette riktig? eller spiser jeg mer enn jeg tror? (eg. jeg er for rundthåndet i beregningen) eller spiser jeg for lite slik at forbrenningen stopper opp? noen som har meninger? tallet er altså netto etter trening.
Loggført

Movistar
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #1 på: 05/05 - 2009, 20:17:47 »

si du trener ca 200 kcal, da har du 1300+200= 1500 totalt i inntak hver dag. Fordelt på balanserte måltider gjennom hele dagen slik at blodsukkeret ditt holdes stabilt er det ikke noe problem å føle seg fornøyd og ikke sulten/ikke stappmett.

Jeg har problemer med å komme meg opp i 1500 kcal dersom jeg bare skal spise sunne ting når jeg slanker meg. Jeg spiser stort sett bare knekkebrød, og det er et slit å få i seg så mange knekkebrød jeg skal ha i løpet av en dag. Jeg er heller aldri sulten når jeg da spiser hver 3-4 time. Det blir ofte litt sånn "åh nei, nå igjen?" Men jeg merker fort forskjell om jeg spiser grovt brød i stedet for knekkebrød - da er jeg nesten alltid sulten og aldri mett.

Det behøver ikke bety at du spiser for mye eller er for rundhåndet i beregningene dine. Uansett så har du sannsynligvis en hvileforbrenning på 2200-2500 i løpet av  dagen (og da kommer treningen i tillegg) - dette kan være annerledes om du er bitteliten eller kjempestor, men så lenge du ligger under dagsforbruket så vil du jo gå ned i vekt.

Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.438 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten