om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 15:49:03

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Slanking
| |-+  Slanking generelt
| | |-+  Matorgier
« forrige neste »
Sider: 1 [2] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Matorgier  (Lest 1948 ganger)
caprii
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #15 på: 15/06 - 2009, 13:54:12 »

Det er et par ting som virker ganske godt mot dette (etter litt egeneksperimentering)

1) Hold proteininntaket høyt og pass på å få i deg nok fett
Dette gir god metthetsfølelse, og dermed ikke så mye "ulvehunger" som kan føre til overspising
2)Begrens inntaket av raske karbohydrater
Raske karbohydrater metter lite, og skaper blodsukkersvingninger og "sug" etter mer karbs.
3) Om du har mat som du VET trigger overspising, ikke ha det hjemme
Om det er kanelboller, kokt kald spaghetti, pistasjeis, nachoschips eller sjokolade, om du vet at enkelte matvarer er umulig å begrense om du først har begynt å spise dem er løsningen egentlig ganske enkel, du kan ikke ha disse matvarene hjemme. Jeg tror aldri at jeg kan ha godteri liggende hjemme (annet i det kvantum jeg faktisk har lyst å spise der og da) rett og slett fordi jeg ikke klarer å la det ligge. Det har jeg ikke egentlig noen store problemer med, når alt kommer til alt Smiley

og sist men ikke minst, husk å ikke gå inn i en spiral der man er "kjempeflink" halve dagen, overspiser om kvelden, kompenserer for det neste morgen, også videre. Det er en ond spiral. Men man kommer egentlig ganske langt med å bare erkjenne en ganske enkel ting - man kan ikke spise det man ikke har Smiley
Loggført

Sider: 1 [2] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.342 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten