om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 16:30:09

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  liten erfaring. trenger tips rundt hvordan jeg skal ta det videre
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: liten erfaring. trenger tips rundt hvordan jeg skal ta det videre  (Lest 1761 ganger)
spenning
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 24/06 - 2009, 22:48:01 »

Hei,

Kort om meg. 1.70ish veier 85kg. halveis trent. For kort siden var jeg syk en periode og raste ned i vekt. rundt 10kg iløpet av en  måned. Nå ser det ut som at jeg dropper 300gram om dagen selvom jeg er frisk. Jeg tror dette kommer av at jeg spiser generelt mye mindre.
Jeg spiser følgende per dag:

frokost: 1 skive med mager ost

lunsj(11.30):
2 skiver. en med makrell i tomat og en med leverpostei. topper med tomat og annet grønt.

middag(17.15):
halvt glass med ris og en boks tunfisk, eventuelt kyllingfilét.

Det merkelige er at jeg er veldig lite sulten og jeg har jo definitivt godt av å ta av noen kg. Er det noe grunn til å stoppe med det jeg driver med?

Takk for alle tips.
Loggført
Sommerpiken
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 24/06 - 2009, 23:05:33 »

Hei

Ja, jeg synes du spiser alt for lite. Og hvis det du skriver er gjengangs, slik at du spiser det samme hver dag er det svært viktig at du begynner å spise mye mer variert kost. Det er forsåvidt sunt og fint det du spiser, men hvor er grønnsakene og frukten?

En vektnedgang på 300 gram pr dag høres urealistisk mye ut. Det kan vel ikke være bra for kroppen å gå ned i et så raskt tempo.

Hvis man ønsker en varig vektreduskjon bør det gjøres ved et sunt og balansert kosthold (meed overraskende store mengder mat) kombinert med variert trening.

Anbefalt vektredusjon er ikke mer enn 0,5-1 kg pr uke.
Loggført

spenning
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #2 på: 24/06 - 2009, 23:09:24 »

Jeg får spist tomat, agurk, paprika i lunsjen som jeg legger på skiven.
Det hender at jeg har 2 stk stekt sopp til middagen og. Jeg er helt enig at jeg spiser lite, men jeg føler meg jo ikke svak eller syk på noen som helst måte.
Loggført
spenning
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #3 på: 01/07 - 2009, 21:50:57 »

tenkte jeg skulle oppdatere med at jeg dropper rundt 500gram om dagen. spiser det sammen men trener ved siden av. Tar imot alle tips. Planlegger å fortsette med det her til kroppen gir tegn at den ikke liker det.

Loggført
Sommerpiken
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #4 på: 01/07 - 2009, 22:16:29 »

Hei igjen Spenning.

Jeg må innrømme at jeg lurer litt på om disse innleggene er seriøse. Dette høres litt for sprøtt ut til at jeg kan ta det innover meg og tro at det er sant.

Men HVIS du har rett i det du skriver har jeg bare en ting å si til deg: "Du må ta kontakt med lege -og det litt fort"
Dette er en vektnedgang som overhode ikke er bra for deg eller kroppen din. Det er helseskadelig å spise så liten, og å miste vekt så fort som du gjør.

Vær så snill å ta kontakt med helsepersonell slik at du kan få den hjelpen du har behov for nå med det samme.
Loggført

spenning
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #5 på: 01/07 - 2009, 23:05:04 »

Hei igjen Spenning.

Jeg må innrømme at jeg lurer litt på om disse innleggene er seriøse. Dette høres litt for sprøtt ut til at jeg kan ta det innover meg og tro at det er sant.

Men HVIS du har rett i det du skriver har jeg bare en ting å si til deg: "Du må ta kontakt med lege -og det litt fort"
Dette er en vektnedgang som overhode ikke er bra for deg eller kroppen din. Det er helseskadelig å spise så liten, og å miste vekt så fort som du gjør.

Vær så snill å ta kontakt med helsepersonell slik at du kan få den hjelpen du har behov for nå med det samme.

Hei sommer,

Takk for din kommentar. Jeg er heldigvis veldig seriøs, men jeg skjønner din skepsis.
Tror ikke jeg hadde trodd min opplevelse om jeg hadde hørt det fra noen andre.
Hadde kroppen min følt seg rar ville definitivt besøkt legen men jeg føler meg frisk og i topp form. Dersom jeg merker at noe er unormalt vil jeg selvfølgelig besøke et helsepersonell.

Spent spenning
Loggført
Sommerpiken
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #6 på: 01/07 - 2009, 23:09:07 »

Men du...
Noe ER unormalt. Det er ikke normalt å gå ned så mye på så kort tid over så lang tid (hvis du skjønner hva jeg mener)
Det i seg selv er en grunn til å oppsøke lege.
Hvis du klarer å fortsette å gå ned så fort i vekt i samarbeid med lege er det vel og bra, men uten samarbeidet med legen er jeg redd dette kan være skummelt. Du bør i allefall ta kontakt slik at legen kan få måle blodtrykket ditt ofte og følge med deg.

Tenk om det kommer en dag der du oppdager at dette har gått for fort, og at kroppen din sier i fra at den ikke vil dette mer - tenk om det den dagen er for sent å komme seg til lege!!!

Bedre føre var enn etter snar.
Loggført

spenning
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #7 på: 02/07 - 2009, 20:28:32 »

Men du...
Noe ER unormalt. Det er ikke normalt å gå ned så mye på så kort tid over så lang tid (hvis du skjønner hva jeg mener)
Det i seg selv er en grunn til å oppsøke lege.
Hvis du klarer å fortsette å gå ned så fort i vekt i samarbeid med lege er det vel og bra, men uten samarbeidet med legen er jeg redd dette kan være skummelt. Du bør i allefall ta kontakt slik at legen kan få måle blodtrykket ditt ofte og følge med deg.

Tenk om det kommer en dag der du oppdager at dette har gått for fort, og at kroppen din sier i fra at den ikke vil dette mer - tenk om det den dagen er for sent å komme seg til lege!!!

Bedre føre var enn etter snar.

Hei igjen,

Det høres kanskje unormalt ut men kanskje det er normalt for meg? jeg har alltid spist veldig mye mat. Kanskje jeg egentlig har en høy forbrenning som har gjemt seg bak mitt høye kalori inntak. Jeg føler meg rett og slett i kjempe form. Har trent 5 dager på rad nå og det ser ut til at jeg kommer til å gå ned 4kg denne uken. Har gått ned 3kg allerede og et par dager igjen av uken Smiley

Igjen, skulle jeg merke noe ubehag vil jeg selvføgelig besøke legen. Det som irriterer meg er hvor mye jeg tenker på god mat selvom jeg ikke er sulten. Føler for å besøke diverse junkfood steder hver eneste dag.
Loggført
Sommerpiken
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #8 på: 02/07 - 2009, 22:24:46 »

At man er sugen på noe godt og junkfood er nok helt normalt når man legger om til et sunnere kosthold.

Og det at du går ned så himla mye er sikkert ikke Så farlig, men det at du spiser så lite bekymrer meg veldig.
Det er ikke nok med et par sopp til middag liksom. Kroppen trenger å få litt mer å jobbe med.
Loggført

spenning
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #9 på: 03/07 - 2009, 07:58:35 »

Jeg har jo tunfisk og ris med soppen da Smiley
En boks tunfisk i sweet&sour saus. Selges i ferdig boks på rimi.
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #10 på: 07/07 - 2009, 08:03:03 »

5 for dagen er et godt råd!
Bruk mer grønnsaker og frukt, det er mitt tips.
Det kostholdet ditt kan gå an ei uke eller to, men vil få deg feilernært om du holder på over tid!
Ta vare på deg selv, og sikre at du får nok av alle næringsstoffer kroppen trenger!
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
spenning
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #11 på: 09/10 - 2009, 08:16:57 »

Tenkte jeg skulle gi folk en oppdatering. Jeg er ikke så veldig internett aktiv derfor kom svaret relativt tregt. Tipset angående legesjekk er noe jeg tok seriøst og jeg har fått bekreftet at kroppen er i topp form! Nå har jeg en bmi på 20. Før var den over 30.

Lykke til alle og fortsett den gode jobben! Smiley
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.35 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten