om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 16:36:06

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Slanking
| |-+  Slanking generelt
| | |-+  Spørsmål om litt av hvert
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Spørsmål om litt av hvert  (Lest 834 ganger)
BennyBygg
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« på: 14/07 - 2009, 23:47:25 »

Har et par spørsmål.
Hva skjer hvis man ikke spiser?
Hvor ofte bør man spise (generelt)
Hva kan være vomfyll for en slanker?
Hva er det beste brødet, pålegget, typen middag (kjøtt, fisk, suppe?) og lignende?
Er pepsi max ok eller dårlig?
Hvor mye vann bør man drikke?
Hvilken type trening er best når det gjelder bare fettforbrenning og ikke muskeløkning?

Har mange flere men syns det ble mange nok! Takker på forhånd for alle svar!
Loggført
paren
Leieboer

Vis profil WWW
« Svar #1 på: 15/07 - 2009, 06:58:56 »

Jeg er ingen ekspert, dette blir vel heller mine meninger om saken...

Hva skjer hvis man ikke spiser?

Dette er vel spørsmålet hvor jeg er ute på tynn is. Men du vil jo få null energi inn og har dermed lite eller ingenting å ta ut. Mat er kroppens "bensin" og du vet jo hva som skjer med bensinbilen når den går tom for bensin.

Hvor ofte bør man spise (generelt)

Flere steder blir det vel anbefalt hver 3-4 time. Hvertfall før du blir alt for sulten, det er viktig å ikke være sulten selv om man skal gå ned i vekt.

Hva kan være vomfyll for en slanker?

God mat! Og se neste spørsmål. Wink

Hva er det beste brødet, pålegget, typen middag (kjøtt, fisk, suppe?) og lignende?
Grovt brød, kornblandinger, skinke, kalkunpålegg, ost, makrell i tomat, kaviar, alle typer fisk, renskåret kjøtt, grønnsakssupper, tomatsuppe, blomkålsuppe, and it goes on and on. Den maten du liker best er absolutt den beste måten for en slanker. En sjokoladebit er også god mat for en slanker, men i særdeles kontrollerte mengder. Litt på lørdagskvelden f.eks. Smiley Selv om man slanker seg er det viktig å få i seg alle næringsstoffene man trenger. Man går nok ned i vekt ved å spise havregrøt og kun det, men det er ikke særlig mettet med vitaminer og mineraler, og det er fryktelig kjedelig!

Er pepsi max ok eller dårlig?

Hvordan søtningsstoffene i "light-brus" påvirker kroppen er veldig omdiskutert, men det er ingen tørstedrikk. Ok til kos. Om du bare drikker dette vil tennene dine lide, og antakelig vil du få en grusom ånde og sikkert flere "bivirkninger".

Hvor mye vann bør man drikke?

Jeg tror anbefalt mengde ligger på 1,5-2 liter om dagen, mer hvis det er varmt eller ved trening.

Hvilken type trening er best når det gjelder bare fettforbrenning og ikke muskeløkning?

Kondisjonstrening er fint for å forbrenne fett, men med flere muskler vil du forbrenne mer fett, også når du ikke trener.

Det er sikkert flere som har andre svar eller innskytninger eller noe på mine svar. Slanking er veldig individuelt, jeg vil tro at det ikke finnes noen kollektiv måte å slanke på. Håper du finner ut av det, jeg har hvertfall fått stort utbytte av å være her på slankenett.
Loggført
zenta
Moderatorteamet

Startet opp januar 2008, kom hit i juni

Vis profil
« Svar #2 på: 15/07 - 2009, 07:21:58 »

Du har fått masse fine svar på spørsmålene dine her fra Paren. Viktig å understreke at du går ikke sunt ned i vekt ved å spise veldig lite. Viktig å skaffe seg kunnskap om kosthold og ernæring, det er masse flott lesestoff om det her på slankenett. Mange blir overrasket over hvor mye man kan spise og allikevel gå ned i vekt. Anbefaler deg å lage en online slankedagbok - da vil du få daglig feesback/svar på det meste av det du lurer på. Jeg har iallefall hat veldig stort utbytte av å være her på slankenett. eusa_angel
Loggført

url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wD0Dlry/]

Medlem av sykkelklubben kardio
[/url]
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #3 på: 15/07 - 2009, 08:12:21 »

Til treningsspørsmålet:
Den beste treningen er den du liker, og klarer å fortsette med!

Det kan måles marginale forskjeller mellom ulike treningstyper, men det viktigste er at man finner noe man kan holde på med etter at de "bedre" metodene har fått deg til å gå lei.

Så kanskje er det fotball med gjengen, badminton, fjellklatring eller sykling. Hvem vet hva du vil like.

Vomfyll for en slanker?

Fiberrik mat med lavt kaloriinnhold. Fettfattig proteinrik mat. Sjekk mat-på-data ifht de matsortene du liker. Last programmet gratis ned fra http://matportalen.no/Emner/matpadata

Best er det å ikke tenke i retning av å fylle vomma, man bør ikke gå skrubbsulten, men heller ikke spise seg for mett, så vomma bør ikke fylles helt opp.

Som mer konkrete eksempler, kan du se matlista på denne dietten: http://www.iform.no/pub/art.php?id=939
Anbefaler ikke denne for å følge slavisk over lang tid, men som kickstart i ei uke, og så noe å komme tilbake til evt i litt modifisert form undervegs i din innsats mot et sunnere liv.

Lykke til!
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
BennyBygg
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #4 på: 15/07 - 2009, 09:30:12 »

Flott!
Følger sjeldent slike ting slavisk! Men trenger retningslinjer!
Fant ut for et halvt år siden at jeg var lei og ville isåfall ha selvtillit til å gå med t skjorte til sommeren og sluttet HELT med alle søtsaker og "det verste av det verste"! Gått ned 12 kilo "bare" ved å slutte med det hittil (er det egentlig mulig?) men nå gikk det i stopp og har stått fast en måned, så jeg ville prøve enda flere "ting" (Trente pittelitt mer men har ikke orket fast trening før nå)
Har ikke brydd meg veldig om mengde når det gjelder mat og brydde meg ikke veldig om kalorier og slikt, det var bare konsentrasjon på å ikke spise noe som helst under kategorien søtsaker! Veldig vanskelig den første måneden!
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #5 på: 15/07 - 2009, 10:07:26 »

Det er lurt av deg å ikke ta for mange ting på en gang!
Å kutte søtsaker er ofte en fornuftig ting å gå løs på, om man spiser mye slikt, er det et enkelt tiltak som monner mye.
Har du klart det i 21 dager etter hverandre, er det blitt en vane.
Hvis du da går løs på treningsbiten, kan du prøve å etablere en vane for trening. Finn noe du liker å være aktiv med. Gjennomfør det 21 ganger, så er det og en vane.
Bare prøv!

Det er for mange lettere å bytte ut en vane, enn bare å kutte den ut. Altså, hver gang du vanligvis gjør (noe usunt) gjør du i stedet (noe sunt). Den teknikken kan du bruke gang etter gang. Tar du en endring pr måned, har du tid til å øve deg, og finne måter dte funker på, før du går løs på noe nytt. Du snur heller ikke opp ned på livet ditt på en gang, du rekker å tenke etter, og beholde det du setter pris på. Slankekur må ikke være fælt, da krasjer du etter en stund. Livsstilsomlegging er mye bedre, da beholder du kontrollen, tar vare på de fine tingene som betyr noe for deg (selv om noen av dem innebærer rikelig med kalorier!), og finner en måte å leve på som du kan trives med. Wink

Vent med kaloritelling osv til du har prøvd ut med bare godtekutt + trening, og ser om det virker. Er det ikke nok, så kan du legge det inn etter at du har fått en vane med å trene.

Gidder du ikke å trene mye, kan du jo legge inn geriljatrening, les
http://www.klikk.no/helse/article459606.ece eller http://php.iform.no/pub/art.php?id=23 for å se mer.

icon_thumleft
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.41 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten