om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 16:36:54

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Slanking
| |-+  Slanking generelt
| | |-+  Har nervøsitet innvirkning på forbrenningen?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Har nervøsitet innvirkning på forbrenningen?  (Lest 712 ganger)
Sommerpiken
C-Kjendis

Vis profil
« på: 15/07 - 2009, 08:07:49 »

Forbrenner man mere kalorier (eller fett) når man går rundt og er nervøs og bekymret for noen ting?

Det er klart sånt kan ha innvirkning på matlyst, og at manglende matlyst kan føre til at man spiser mindre og dermed går ned i vekt. Jeg har hatt lite matlyst denne uka, men jeg føler at jeg har spist like mye som narmalt likevell, pluss at maten jeg har spist denne uka har vært mye mindre sunn enn hva jeg har pleid å spise ellers.

I tillegg har jeg ikke hadde overskudd til noe trening (bortsett fra en time spinnin og styrke på søndag) Jeg har til og med brukt bilen til og fra jobb, ikke syklet sånn som jeg normalt sett gjør.

På tross av dette har jeg rast nedover i vedover i vekt de siste dagene. Jeg føler meg konstant varm og rød i ansiktet (sånn som jeg var da jeg gikk mye ned i vekt tidligere)

Jeg bare synes det er så merkelig nå som jeg har spist mer usunt og levd mye mer stillesittende en uke.
Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 15/07 - 2009, 08:20:04 »

Nervøsitet kan få ulike utslag. Noen blir anspente, har febrilske småbevegelser, reiser seg stadig og går smått omkring, starter på noe og begynner på noe annet. Slik nervøs oppførsel kan føre til at du bruker en hel del kalorier. Også spente muskler til "ingen nytte", kan bruke kalorier. Slik sett er det kan det høres ut til at det er bra, men i lengden er det ikke det.
Kjenner du at du har det omtrent slik, anbefaler jeg at du tar ei lita trimøkt og avspenningsøvelser for å løse opp. Anspenthet i time etter time er ikke bra, man får gjerne vondt etter ei stund.
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Sommerpiken
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #2 på: 15/07 - 2009, 09:50:17 »

Jo men så lenge man vet hva det skyldes er det jo "greit"
Katten min har blitt veldig syk, og er så vanvittig engstelig for han. Han er bare 3 år, og jeg har tenkt å ha han i mange år til.

Han blir operert nå i skrivende stund. Jeg håper så inderlig at operasjonen gir resultater. Jeg håper de finner ut hva som er galt og fikser det.  *krysse fingrene*

Jeg tror det meste av anspentheten min (som har vart en uke nå) går bort så fort veterinæren ringer meg og forteller at operasjonen gikk bra)  Smiley

Loggført

Thomas75
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #3 på: 17/01 - 2011, 22:26:07 »

Tilgi mer får å svare på en tråd som er gammel, men jeg bare lurte på hvordan det går med katten din? Er veldig glad i dyr selv, skjønner du. Håper den har det bra!
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.375 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten