om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 16:43:27

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Slanking
| |-+  Slanking generelt
| | |-+  Presentasjon og spørsmål
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Presentasjon og spørsmål  (Lest 643 ganger)
cuivien
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« på: 22/07 - 2009, 22:51:54 »

Hei.
Første post her inne, bør vel presentere meg en smule før jeg begynner å spørre om råd.

enkleste tall: mann, 25 år, høyde 1.92 meter, vekt 100,4 kg
BMI iflg. kalkulator her inne: 27,13
BMR (fra iform.no): 2395 (la inn 36tommer som midje, det er det jeg bruker i jeans og har ikke målebånd tilgjengelig)

har trent kampsport (taekwondo og judo) i en årrekke, hater å jogge men bruker gjerne sykkel eller ellipsemaskin. ligger på 3-4 treningsøkter i uka.

styrke etc ligger ca på:
- 40-45 push-ups
- 92,5 kg max benkpress

normale måltider i løpet av en dag:
- frokost: 1-2 skiver grovt brød m. liten mengde pålegg. Vann eller 1 kopp kaffe
- lunch (på jobb): 2 skiver brød eller 1 skive brød + bolle suppe eller dagens varmrett. 2 glass skummet melk
- snack: 1 frukt
- middag: fisk eller kjøtt med lavt fettinnhold + 1 kopp ris + grønnsaker
(i tillegg kommer evt. et lite ekstramåltid, cottage cheese og banan etc, i forbindelse med trening)

har noe erfaring med stress-slanking i forbindelse med konkurranser etc, men tenkte jeg skulle prøve å gjøre det litt mer systematisk denne gang.
trenger å ta av ca 7,5 kg (konkurrerer i -90, de resterende kg er stort sett vann som fjernes 2-3 dager før konkurranse-dag), mesteparten ligger rundt mage/hofter/lår.

noen som har ideer til endringer?
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 23/07 - 2009, 08:36:29 »

Velkommen!  cheerleader
Du høres egentlig sunn ut!  eusa_clap
 - om det er standardmaten du skriver opp, er det da mange unntak? Om det finnes mange unntak, kan det hende at det er nok å redusere dem.... (been there, done that...) Alkohol?

Men skjønner jo målsettinga di. Har du sett http://www.iform.no/pub/art.php?id=939? Middagen er ikke så veldig forskjellig fra det du spiser til vanlig, det er mest at du bytter koppen din med ris med ekstra grønnsaker som brokkoli o.l.. Frokost / lunsj blir da største endingene. Kanskje du kan prøve med bare å kutte på risen i første omgang? Og evt de tilleggene du ikke skrev i kostoversikten? Wink

Frukt er sunt, og man bør ha en del av det, pga vitaminene og antioksidantene bl.a.. Men av fruktene er jo bananen (sammen med druer) den man ikke bør spise for ofte (kalorimessig), men det er den som er best for kroppen rett etter trening... pass på at du får deg et eple, en pære, en porsjon melon eller tilsvarende når du ellers spiser frukt.

Lykke til!  icon_thumleft
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
cuivien
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #2 på: 25/07 - 2009, 17:02:57 »

Takk takk.

Ja, jo, det er jo selvfølgelig unntak. Jeg er student m. deltidsjobb, med de ulemper det medfører (fredagspils, potetgull, kebab på vei hjem, etc)  eusa_whistle
Men bortsett fra det prøver jeg å følge et sunt kosthold...

Jeg kommer til å gå totalt vekk fra alkohol etc ihvertfall de siste 14 dagene før konkurranse, men kjekt å allerede ha etablert vektnedgang igjennom kosthold i forkant Smiley

Skal se litt nærmere på den der PSMF dietten, har ikke sett den før.
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.526 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten