om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 16:51:14

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Proteiner!
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Proteiner!  (Lest 1255 ganger)
cool
Gjest
« på: 18/04 - 2007, 16:30:40 »

Ja nå har endelig jeg også begynt å interessere meg for dette med næringstoffer Tongue

Så ja, proteiner er jeg VELDIG dårlig på å spise, det lite jeg får er via kjøtt, og det er ikke mye jeg spiser av det heller om jeg skal titte på hva jeg spiser daglig.

Så lurte på om noen hadde noen tips i forhold til proteinshaker?
Tenkte å først være flink til å spise et hardkokt egg som siste måltid hver dag og så senere gå over til proteinershaker når jeg har gått ned litt mer og får den kroppen jeg ønsker (sterk og fin)
Loggført
Littleme
Gjest
« Svar #1 på: 18/04 - 2007, 17:56:11 »

Du har sikkert hørt dette før men Smiley

Jeg ville nok anbefale deg å finne frem til proteinkilder i kosten isteden for å begynne på proteinshake. Først fikser man kostholdet, så tar man tilskudd etterpå for å finpusse Smiley

Proteinkilder i koster kan være fisk, fugl, skinke, egg, melkeprodukter.

Fisk kan du få i deg til middager, enten kokt eller stekt. I tillegg kan du få det i deg som pålegg enten til brød eller knekkebrød. Der har du makrell i tomat, sild i tomat, tunfisk, finnes krabbepåegg men det tror eg koster litt.

Fugl er vel for det meste kalkun og kylling. Enten til middag eller som pålegg eller til salater. Samme med skinke, ypperlig på knekkebrødet med litt agurk oppå Smiley Eller i salaten. Melkeprodukter er også brukbare proteinkilder, men her skal man være litt obs på mengde fett som følger med og spesielt mettet fett. Dette gjelder også for rødt kjøtt Smiley

Du får i tillegg litt protein fra vegetabilske kilder (brød feks) så alt teller Wink
Loggført
cool
Gjest
« Svar #2 på: 18/04 - 2007, 19:01:50 »

Jeg spiser knapt fisk, det er jeg IKKE noe glad i... Men spiser kylling, det er jo kjempe godt Smiley Får prøve å følge det du sier... også skal jeg spise hvertfall egg hver dag Smiley

Ja, proteinshake blir nok noe litt mer i framtida Smiley Målet mitt (ja på lang sikt) er jo å kunne bygge litt muskler og være i god form. Først må jo bare fettet vekk da Cheesy
Loggført
Littleme
Gjest
« Svar #3 på: 18/04 - 2007, 19:10:15 »

Proteiner er faktisk like viktig når vi skal ned i vekt. Dette kommer av at ved vektreduksjon så vil du være i energiunderskudd og dette vil øke nedbrytningen av muskelproteiner. Da trengst det protein + litt styrke for å sørge for at vi beholder muskelmassen vår Smiley I tillegg så metter det jo litt mer, så hjelper på energiinntaket og Smiley
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.344 sekunder med 15 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten