om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 16:52:46

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Frokostblanding?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Frokostblanding?  (Lest 1024 ganger)
TooMuch
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 02/08 - 2009, 14:12:37 »

Nettopp begynt med å endre kostholdet mitt.. Har vel ca 20 kg jeg bør gå ned.

Kan jeg spise frokostblanding?
Favoritten er Axa Go'dag frukt...
Loggført
Sjokolade
Nytt medlem
*

I've got some calories to burn

Vis profil
« Svar #1 på: 02/08 - 2009, 22:59:53 »

Det finnes mange frokostblandinger som inneholder mye sukker, for eksempel "sol frokost" Go dag frukt har ikke så mye tilsatt sukker. Jeg spiser frokostblanding  (gull er min favoritt da:) en gang om dagen og det er om morgenen, jeg veit ikke hva andre her på forumet sier, men jeg sier en porsjon om morgenen med melk er en fin frokost:) Noen velger også å ha Biola med smak over istdenfor melk, da blir det noen kalorier ekstra.
Loggført

Jeg vil bare se bra ut naken
paren
Leieboer

Vis profil WWW
« Svar #2 på: 03/08 - 2009, 08:23:27 »

Frokostblanding er ofte fin frokost! Som Sjokolade sier er det best om den er med lite sukker. Noen ganger sier det seg selv (basert på sjokolade og sukker, f.eks. Choco Pops), mens andre ganger kan det være vanskelig å si om den er "sunn" eller ikke. Jeg bruker 4-korn og Weetabix fordi de inneholder lite sukker (under 10 g sukker pr 100 g frokostblanding).
Loggført
Jansen
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #3 på: 11/08 - 2009, 02:22:52 »

Som de sier så er sukrede frokost-varianter ikke å anbefalle, det er stor forskjell på blandinger søtet med sukker og tørkede frukter f.eks. Å se på sukkerinnholdet er derfor lurt.

En annen ting er fett-innholdet, frokostblandinger med sjokolade f.eks., fett kan også være et problem her.

Det siste er fiber-innholdet. Ofte går det hand i hand med de to øverste, sukker og fett-innholdet. Det er nemlig slik at jo mer tilsatt sukker det er, samt fett, dess lavere er ofte fiber-innholdet. Og nettopp det er av avgjørende betydning, rett og slett fordi fiber-innholdet bør være høyt.

Tenk i rettning av f.eks. 4-korn som er en utmerket usukret kornblanding av fire av de sunneste kornsortene man har. Rene kornblandinger er det absolutt ideelle.

Når det er sakt så bruker mange yoghurt på kornblandinger, den inneholder MYE sukker. Naturell yoghurt er å foretrekke i så måte, og søtsett det hele gjerne med færske bær eller frukt (tørkede går også greit) og du er et langt steg nærmere  en sunnere frokost.

Fra eller til kan slike endringer utgjøre mye. F.eks. kan du spare f.eks. 10-12 sukkerbiter på å velge den ene blandingen fremfor den andre, om du bruker naturell yoghurt fremfor søtsatt så kan du fort spare 8-10 sukkerbiter der også ved å gjøre det ene fremfor det andre. Slikt kan tilsvare ca. 20 sukkerbiter hver frokost du velger det rette det, mer for noen og noen mindre for andre. Uansett er det å ta riktig valg viktig for ALLE!!

Gang det med 365 dager, om du er flink ved alle frokostmåltid så blir det fort mange kalorier du sparer kroppen for. Gjelder forøvrig ikke bare hva gjelder frokostblandinger det, også når man spiser annen frokost så er den ene å foretrekke fremfor det andre.

Gjør deg bevisst dine valg.
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #4 på: 11/08 - 2009, 07:55:43 »

Jansen skriver at yoghurt har masse sukker, og det stemmer jo for en del av yoghurtene. Selv bruker jeg 0-0, 0.1% og sans yoghurt, eller mager kesam, naqturell yoghurt eller cottage cheese. Disse er bedre for helsa di, og smaker godt sammen med frokostblandinger.
Gubben pleier bruke axa frukt, jeg begynte å blande opp denne med solsikkefrø, kruskakli og linfrø. Da får man ekstra fiber, og prosentvis mindre sukker. Etter hvert blir det oftere og oftere at jeg kutter axa-en og bare tar frø og fiber, man venner seg til lavere og lavere søthet. Wink
Jeg anbefaler at du tar en periode og logger maten du spiser, i løpet av ei uke eller 2 vil du ha fått peiling på hva du får i deg, så du kan se at du får i deg passe mengder ikke bare av kalorier, men også av de ulike næringsstoffene du trenger.
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.424 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten