om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 17:05:14

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Slanking
| |-+  Slankehistorier
| | |-+  MIN miserable slankehistorie
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: MIN miserable slankehistorie  (Lest 2041 ganger)
SimplyMe
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 21/08 - 2009, 02:49:55 »

Hei. Jeg har prøvd å slanke meg i 2 år nå. Jeg har ikke vært særlig stor, og er ikke det nå heller, men sammenlignet med hvordan jeg var før, så har jeg en del fett på magen og lårene som jeg har strevd lenge med å få vekk.
Jeg har prøvd de fleste diettene. Lavkalori, lavkarbo, "sunn" mat uten å sulte seg.... Det har gitt effekt, men kun en kort periode før jeg enten sprakk (lavkaloridietten), eller bare måtte begynne å spise karbo igjen (lavkarbodietten), eller null effekt ("sunn" mat diett). Jeg trener hardt tre ganger i uken og det har jeg gjort i alle mine 30 år, jeg kombinerer styrke og kardio, men  har ikke tid til å trene oftere.
Akkurat nå er jeg oppgitt over min egen kropp. Hvorfor får jeg ikke det til? Jeg har jo alltid vært tynn! Hva har skjedd med meg?

Men... istedet for å sitte og sippe... har jeg bestemt meg for noen ting. Nr 1, no more diets. Jeg får følge et balansert kosthold, med lite usunn mat (jeg har aldri vært storspiser av slikt heller), ikke så mye karbo, små måltider før jeg blir stappmett, og å holde meg unna mat etter kl 2130, dessuten ikk et fnugg av sjokolade eller is eller annet snop i en måned, slik at jeg får "detoxet" kroppen min.

Jeg trenger bare litt oppmuntring underveis.. blir spennende å se hvordan det her går.
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 21/08 - 2009, 10:52:42 »

Hva som har skjedd, spør du? Du har fylt 30....Det blir gjerne slik da....

Jeg tror du gjør det rette i å satse på balansert kosthold, lite usunn mat, nix godteri  (i alle fall i en periode) og ikke diett. Legger du på noe trening, så etablerer du en livsstil du kan støtte opp under god helse med resten av livet.

Lykke til!
 icon_cheers
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
SimplyMe
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #2 på: 23/08 - 2009, 22:14:38 »

Jeg sprakk i går... Spiste en haug med pannekaker selvom jeg ikke var sulten, og på den verste tiden av døgnet, om natten... Og istad spiste jeg en burger. Jeg vet ikke om jeg skal synes synd på meg selv eller hate meg selv.
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #3 på: 23/08 - 2009, 22:49:27 »

... Jeg vet ikke om jeg skal synes synd på meg selv eller hate meg selv.
Mitt forslag: Ingen av delene!
Begge er like bortkastet!
Bare se det i kvitøyet: du gjorde noe dumt, men akkurat nå har du sjansen til å begynne på nytt. Du trenger i alle fall ikke føye nye tabber til de som er unnagjort.
Nattespising bør man jo unngå, om man ellers har bruk for "normal" døgnrytme.
Pass på å ha sunn og kalorifattig  mat lett tilgjengelig om du har lett for å falle for fristelser, f.eks: ferdigrenska gulrot i staver i en boks i kjøleskapet kan hjelpe deg i å motstå mer kaloririke alternativer.
Skal du skeie ut en gang i blandt, så gjør det på en bevisst måte: jobb det inn, ved å innta mindre kalorier enn "tillatt" dagen før eller tidligere på dagen, og ved å trene vekk en porsjon kalorier ekstra før utskeielsen skal finne sted.

Bare gå på igjen med frisk innsats!
 eusa_dance
Loggført

Sommerpiken
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #4 på: 24/08 - 2009, 08:15:50 »

Jeg er helt enig med Gunnang. Man kommer ingen vei ved å dvele over det som har vært. Se fremover og bruk energien din på å konse på å ta rette valg i fremtiden Smiley

Dessuten er det fullt lov å skeie ut av og til. Det er sundt for motivasjonen. Men det bør helst være en planlagt utskeielse.
Loggført

zenta
Moderatorteamet

Startet opp januar 2008, kom hit i juni

Vis profil
« Svar #5 på: 24/08 - 2009, 09:32:00 »

Jeg henger meg på de andre her - dårlig samvittighet er ikke mye verdt! Du er jo allerede godt igang nå når du har satt deg ned og tenkt igjennom hva du vil, hvordan etc. Du har jo allerede veldig godt innarbeidede treningsrutiner så da er det sannsynligvis kostholdet du må fokusere. Hvordan ser en vanlig dag ut for deg - sånn matmessig. Kanskje det kan være smart å skrive ned matinntak, rutiner, hvor ofte mat etc så skaffer du deg en oversikt. Det kan være små grep i det dagligekostholdet som faktisk kan gjøre store utslag over tid. Lykke til videre cheerleader
Loggført

url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wD0Dlry/]

Medlem av sykkelklubben kardio
[/url]
SimplyMe
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #6 på: 28/08 - 2009, 23:38:55 »

Tusen takk for oppmuntring!!!
Det har gått så bra siden utskeielsen forrige uke! Jeg har virkelig tenkt meg om både 2 og 3 ganger fø jeg har puttet noe i munnen og spurt meg selv om jeg VIRKELIG er sulten eller om jeg bare spiser av vane / for trøst. Nesten så man blir schizofren av å drive slik indre dialog med seg selv Smiley
En artikkel som inspirerte meg var denne, anbefaler mange å lese den!

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1482

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1488

"If it tastes good, I know it ain't good for me..."
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #7 på: 28/08 - 2009, 23:45:36 »

Jeg tror du misforsto bittelitt, han sa: if it tastes too good ...osv.
Det er vel meininga at vi skal kunne unne oss litt godt her i livet. Vi skal bare ikke la det ta helt av, og ikke innbille oss at vi får noe gratis?

Eller er det jeg som har misforstått?

Men det er mange artikler rundt om på disse sidene som kan gi meg tanker i hodet , i alle fall! Jeg lærer hele tiden, men sluker ikke alt rått. Nyttig!
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.385 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten