om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 17:14:40

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Blir aldri mett av lunchen....Tips?!
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Blir aldri mett av lunchen....Tips?!  (Lest 1538 ganger)
TooMuch
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 09/09 - 2009, 11:41:37 »

Heihei!
Jeg har endret livsstil helt.. toothy4
Føler meg flink som er på god vei til å ta av 15 kg..

Jeg sliter derimot med at jeg sjeldent blir ordentlig mett.
Til lunch spiser jeg f eks to knekkebrød og en frukt/grønnsak.
Likevel er jeg skikkelig fysen på noe søtt etterpå og føler meg ikke ordentlig mett..
Dere som ikke følger en spesiell kur; hva spiser dere til lunch?
Og til frokost?

Håper på svar!
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 09/09 - 2009, 16:31:28 »

Det spørs om jeg er hjemme eller på jobb / borte av andre grunner.
Standard frokost er at jeg kutter opp frukt i ei skål, drysser på 1 skje eller to med kli / frø, og heller fruktyoghurt over. Bruker vanligvis 0-0, 0,1% eller sans yoghurt ( slike med maks noenogfemti kcal pr 100g), evt mager kesam eller cottage cheese om jeg vil ha høyere proteininnhold.
Noen ganger blir det tilsvarende lunsj også.

Lunsj hjemme kan f.eks være tomatsuppe kokt på 1 boks tomat, + hakka urter + vårløk og buljong.

Jeg spiser noen ganger en liten middagsrest, evt gjenoppstått som suppe: 1-2dl middagsrest (f.eks wok, chili, gryteretter) gis oppkok i 3-5dl buljong og smakes til med krydder.

Eller salat som består av mest grønnsaker , men også en porsjon proteiner som f.eks tunfisk (bruker boks, tunfisk nedlagt i vann), hardkokt egg, reker eller strimlet kokt skinke. "dressing" er gjerne 1ss eller to med mager kesam + krydder.

Om jeg spiser knekkebrød, går det gjerne med 3-4 stk. Det er sjelden jeg bruker dette, sjeldnere at det blir brød.
Jeg prøver å drikke rikelig med vann, før, til og etter maten, men det er litt varierende om jeg husker det....
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
paren
Leieboer

Vis profil WWW
« Svar #2 på: 09/09 - 2009, 16:47:19 »

Til frokost spiser jeg 40 g kornblanding, 1 dl melk og 1 ss syltetøy, som oftest hvertfall. Noen ganger spiser jeg to brødskiver med pålegg.

Til lunsj spiser jeg gjerne to skiver med pålegg (da gjerne makrell i tomat, som er fet fisk), eller fire knekkebrød med litt mindre pålegg på hver. Jeg hadde aldri klart meg på to knekkebrød, men mindre det bare blir litt "påfyll" før "ordentlig" lunsj. Dersom jeg kjøper salat på skole/jobb passer jeg på å få i meg både proteiner, karbohydrater og fett. Spesielt er fett viktig for meg. Om jeg ikke får i meg fett til lunsj når jeg ikke spiser brød blir jeg veldig fort sulten igjen.
Loggført
tjihi
Inventar

Vis profil
« Svar #3 på: 10/09 - 2009, 17:05:02 »

2 knekkebrød er veeeeldig lite til lunsj!
Loggført
litenen
Prateglad

Vis profil
« Svar #4 på: 11/09 - 2009, 21:11:48 »

Tenker samme som tjihi, det er ikke mye....

Selv spiser jeg til frokost (ca klokken 6.45) omtrent 100g cottage cheese sammen med et beger yoplait sin yoghurt. Masse proteiner! Så spiser ejg to rugsprø med en tynn skrive ost på hver når jeg kommer på skolen (ca 8.15). Da holder jeg meg god om mett lenge. Til lunch har jeg den uvanen at jeg kjøper mat. Som oftest blir det da en ostebriks med ost, skinke og salat, eller et rugbrød med kyllingsalat (ekste salat, ikke ferdig!). Pluss et eple og en banan som mellommåltid. Da holder jeg meg god og mett til middag.
Loggført

Are you dreaming? Dreaming the night, dreaming alright...

caprii
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #5 på: 01/11 - 2009, 23:19:38 »

Mer protein og mer fett er nøkkelen til langvarig metthetsfølelse. Å spise lite og i tillegg spise mest karbohydrater er oppskriften på ulvehunger. Makrell i tomat er et finfint pålegg  toothy4
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.381 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten