om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 17:25:13

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Te - hvor mange kopper om dagen?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Te - hvor mange kopper om dagen?  (Lest 1878 ganger)
Deciflour
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 02/10 - 2009, 10:31:45 »

Hei!

Prøver å gå ned i vekt. Dette fungerer bra, men jeg har et spørsmål.
Jeg er veldig glad i te. Drikker en kopp til frokost, etter skolen og kanskje en på kveldstid. Drikker egentlig all slags te (f. eks Yogi, Earl's Grey o.l.), men er ikke så glad i grønn te (selv om jeg tror dette er sunnere?) Liker også nypete veldig godt, og drikker ofte dette. I teen min har jeg to suketter med litt skummet melk. I nypeteen pleier jeg å ha tre suketter.

Det jeg da lurer på er, hvor mange kopper kan jeg drikke om dagen? Legger jeg på meg av suketter?

Synes te er så godt, siden det dekker søtsuger mitt.

Takk for svar  Smiley
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 02/10 - 2009, 11:26:56 »

kos deg med teen din, du. Trivsel betyr mye.
Man skal jo ikke ta FOR mye kunstig søtstoff, men tror du holder deg innen det akseptable.
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
caprii
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #2 på: 01/11 - 2009, 23:18:33 »

Du skal opp i mange kopper om dagen før det blir et problem. Når det er sagt er det et unntak, nemlig Earl Grey. Denne inneholder nemlig bergamotolje. Ved store inntak av dette kan man få muskelkramper og annet guffent. Bare ubehagelig, ikke farlig, men greit å bite seg merke i så man ikke bøtter innpå litervis om dagen.

Det finnes mye forskjellig i grønn te, og det er ikke alt som er like godt. Green Chai er veldig god (inneholder omtrent 20% grønn te) og de fleste Celestial-teene som er grønne er også veldig gode.

Jeg ville også roet søtinntaket litt. Selv om ikke du legger på deg av det, påvirker det en del ting i kroppen som blant annet kan trigge ekstra søtsug. Jeg sier ikke at du skal droppe søtning helt, men jeg ville forsøkt å moderert det litt. Te er godt usøtet også, kanskje litt uvant i begynnelsen men.. Den beste måten å bekjempe søthunger er nettopp dette, å ikke pøse innpå med søte ting hele tiden.
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.366 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten