om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 17:33:35

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Slanking
| |-+  Slanking generelt
| | |-+  Trener lårmuskler, men får ikke mindre lår av den grunn *sukk*
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Trener lårmuskler, men får ikke mindre lår av den grunn *sukk*  (Lest 3998 ganger)
L.L.L.
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 09/10 - 2009, 16:06:25 »

Da jeg skiftet jobb gikk jeg opp 4 kilo uten at jeg begynte å spise mer usunt.
Jeg regner med det er fordi den nye jobben ikke har den laaaaaange oppoverbakken som den gamle jobben har. Det ble 45 minutter sykling til jobb contra 30 på den nye. Hadde ikke trodd det skulle utgjøre så mye,men tydeligvis ja så jeg tenkte; dette skal vi ikke ha noe av og begynte på et treningsenter.

Jeg har gått ned så og si alt jeg gikk opp og er fornøyd med det, men
det som plager meg er at jeg trener en time 5 dager i uka og lårene mine eller hoftene er ikke blitt mindre, tvert imot.

*20 min kondisjon og 40 min styrke mandag til fredag.*
Jeg bruker i all hovedsak benk/lår-leggpress så mange kilo jeg klarer (omtrent 200kg) samt mageøvelser.
Midjen min er smalere enn den noen gang har vært etter jeg ble voksen, hoftene mine samt rumpe lår er stramme forsåvidt, MEN ikke tynnere, hvilket jo var grunnen til at jeg begynte å trene styrke i lårene, fordi det stammer opp og muskler tar mindre plass enn fett (trodde jeg).
Midjen trenger jeg ikke å gjøre noe med.Den er vel det eneste jeg liker ved meg selv for tiden.
Jeg har figuren til en peanøtt med skall.Det er nesten 30 cm mellom midje og hofter.  Jeg føler meg tjukk, selv om det ikke er tvil om det er store menger
muskler i lårene/ baken, men hva har jeg gjort feil? Hvordan skal jeg få lårene tynne?? Hoftene og lårene er jo eneste sted jeg ikke går ned i cm selv om de er mye strammere.
Jeg vil ikke at folk skal tro at jeg har lagt på meg. Det kan se slik ut selv om det ikke er tilfelle. Jeg vurderer å slutte å trene styrke og bare holde meg til kondisjon.                                                                                                                                                                                                                                          eusa_doh 
Jeg spiser sunt til hverdags også med mye grønnsaker og bygg-gryn.
Jo, jeg har en ganske klassisk damefigur, men jeg ønsker ikke å ha det.

..
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 09/10 - 2009, 16:31:11 »

Vanskelig nøtt, det der. Søker man, finner man gjerne svar på spørsmål som http://guru.sol.no/question/sport-og-idrett/trening-og-mosjon/hvordan-fa-mindre-lar der problemet er fett på lårene, og svaret er: få mer muskler.
Vi kan kanskje håpe at Iben ser dette og stiller opp med ekspertsvar.
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
harrisandreson
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #2 på: 05/05 - 2010, 08:58:37 »

Jeg må si at jeg absolutt hater beina mine og jeg kan ikke synes å finne noe arbeid ut rutiner som kan slanke dem ned. (Jeg liker ikke klumpete beina overhodet, heller,, ( cissp certification ) Vet noen om noen rutiner for å slanke seg ben eller i det minste miste fett i dem og få mager muskel?
Loggført

I am pleased to receive emails from you, well-wisher, Harris USA
Littleme
Gjest
« Svar #3 på: 08/05 - 2010, 20:04:06 »

Og etter et "par" mnd så ser jeg det Smiley

Stor rumpe og store lår er ikke et uvanlig problem for kvinner, og et vanlig råd er tren styrke for mindre lår. Men det er faktisk ikke helt sant. De fleste skjønner sikkert at ved å trene styrke så vil i de fleste kunne oppleve en økning i muskelmasse og dermed større lår og rumpe. Årsaken til at vi likevel anbefaler styrketrening ved vektreduksjon er for å vedlikeholde muskelmassen, og faktisk øke den hos de som har for lite. Økt styrke vil også forbedre forhold for videre vektnedgang. Du kan bli strammere ved å trene styrke, men det viktigste er å redusere fettmassen for å bli stram.

I ditt tilfelle vil jeg tro at du har muskelmasse nok (med tanke på at du trener med 200 kg), og faktisk heller kunne tenkt det mindre. Kunsten blir da å ikke kjøre for hard styrketrening på beina. 1 gang i uka holder for deg, og du trenger heller ikke øke belastningen. Hold deg på 150-200 kg. Uten progresjon i styrketreningen vil du heller ikke øke muskelmassen. Sats mer på kondisjonstrening. 20 minutter kan godt økes til 30-40. Varier mellom å kjøre 1-2 intensive økter, og resten langkjøring (jevnt tempo i snakketempo). Mener du at du har alt for stor muskelmasse kan du kjøre en periode med bare kondisjon på beina og styrke kun på overkropp.

Det er viktig å huske på at individuelle forskjelle alltid vil være tilstede. Noen er født med kraftig lårbygning og muskelfibersammensetning så gjør det vanskeligere å få redusert omkrets på lårene. Men du klarer fint å redusere de om du vil det. Smiley
Loggført
wodada
Gjest
« Svar #4 på: 25/03 - 2011, 04:41:20 »

I am coming back again to your blog for more soon.
This particular actually solved my dilemma, thank you!

cocktail party dress

Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.392 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten