om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 18:21:33

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Slanking
| |-+  Slanking generelt
| | |-+  Noen som kan hjelpe meg?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Noen som kan hjelpe meg?  (Lest 537 ganger)
fewpounds
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 16/01 - 2010, 13:44:13 »

Hei:)

Jeg er ny her, så vet ikke helt om jeg gjør rett her, men jeg prøver hvertfall Smiley

Jeg fikk en datter for 10 mnd siden, og er nettopp begynt å trene for å bli kvitt de siste kiloene. Jeg Har ikke mye jeg skal ta av, men har aldrig "slanket" meg før, så derfor skriver jeg her.

Jeg er 169 høy, og veier 65 kg. Jeg var 59 kg før jeg ble gravid. Jeg er ikke så opptatt av kiloene, men vil bare komme inn i mine gamle klær igjen. Smiley

Jeg trener tre ganger i uken. Mandag og torsdag trener jeg styrke (hele kroppen), og så trener jeg kondisjon en gang i uken.

Det jeg lurer på da er om det er noen som kan hjelpe meg litt med hva jeg skal/bør spise for å bli kvitt de siste kiloene? hva bør jeg spise før og etter trening? Jeg er helt grønn på dette med proteiner og alt.. så hvis noen bare kunne forklart litt enkelt ?Smiley

beklager visst dette ble litt rotete, men jeg håper det er noen som forstår hva jeg prøver å forklare her, og kan hjelpe meg litt på vei Smiley
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 16/01 - 2010, 14:45:56 »

Hei og velkommen hit!
Anbefaler at du får deg ei dagbok og skravler i veg med oss andre, da vil mange tips komme etter hvert. Legg den under online slankedagbok.
Da skriver du inn det du lurer på, og om noen av de andre har tips, så kommer det nok. Da kan du notere ned hva du spiser / hvordan du trener, og få tilbakemeldinger på det.

Ellers så pleier jeg å anbefale folk å laste ned mat på data, http://matportalen.no/Emner/matpadata, det er et gratis program der du kan logge maten du spiser, så kan du se hvor mange kalorier (eller Kjoule, du velger enhet selv) du får i deg, hvor mye du får i deg av proteiner, karbohydrater og fett (du kan velge hva den skal vise, og kan f.eks sjekke vitaminene om du er opptatt av det). Du kan sjekke det du har fått i deg ifht anbefalt dagsdose for en i din gruppe (alder, kjønn osv)
Jeg gidder ikke logge slikt hele tida, men tar ei uke nå og da (eller noen dager), om jeg begynner å miste fokus.

Eller du kan sjekke hvor mye kalorier du trenger for å gå i balanse, ved å bruke kalkulatoren http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3558&Itemid=55 fra helsenett.
Da kan du f.eks legge deg 500 kcal under dette, og gå passe mye ned.

Ellers er det viktigste at du finner en måte å trene på som du liker, og som du kan opprettholde over tid. Lager du deg en vane, krever det veldig lite å fortsette med dette, og du strammer deg opp, og blir i bedre form. Det er jo ofte nok for at man skal bli tilfreds, om man egentlig tenker etter hvordan man selv vil ha det, og ikke bryr seg om hva media presenterer som idealer!

Lykke til uansett hvordan du gjør det!
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.407 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten