om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 18:30:27

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Slanking
| |-+  Slanking generelt
| | |-+  Går ikke ned i vekt:(
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Går ikke ned i vekt:(  (Lest 796 ganger)
jente27
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 01/02 - 2010, 01:52:46 »

Hei

Jeg prøver desperat å gå ned i vekt. Jeg er ikke superovervektig, men kan fint gå ned ca 10 kg. Jeg trener 5 dager i uken, både styrke med personlig trener og kondisjon.

Jeg er veldig bevist på hva jeg spiser, er i tillegg vegetarianer så det blir ikke noe fast food og kebab på hjørnet for meg. Jeg har nesten aldri spist mer enn en gang om dagen. Jeg har nå de siste 4-5 månedene klart å tvinge meg opp i to måltider om dagen. Jeg leser stadig vekk om at man bør spise 5 ganger om dagen og jeg fatter ikke hvordan jeg skal rekke det eller orke det.. Jeg står opp, drar på jobb, spiser en lett lunsj, drar på trening rett etter jobb, spiser middag, jobber litt til og legger meg til å sove. Det er ikke plass til flere måltider, ikke er jeg sulten så mange ganger om dagen heller.. Sliter nok med å spise to ganger om dagen.

Jeg mener jeg trener mye, både høy og lavintensitet. Jeg varierer mye, spinning, roing, elipse, aerobic og styrketrening. Jeg har kommet frem til at det må ha noe med maten å gjøre siden jeg ikke går noe særlig ned i vekt. Det kan ikke være meningen at jeg skal trene mer enn 5 dager i uken? Jeg mener jeg spiser sunt, spiser ikke snop og drikker veldig sjeldent alkohol. Jeg er som sagt vegetarianer, men spiser vilt, så jeg spiser vill fisk noen dager i uken når jeg får tak i det, men ikke noe annet kjøtt. Ellers er det veldig mye grønnsaker det går i, kokt, stekt, rå. Har også prøvd å kutte ut brød, pasta, ris og poteter.

Men jeg må kanskje spise flere ganger om dagen? Men kan egentlig ikke forstå at mer mat skal få meg ned i vekt?... Jeg har prøvd å være veldig bevist på mengde mat jeg spiser, og når jeg lager middag lager jeg bare så det er nok til en tallerken, så jeg spiser ikke flere posjoner heller.

Noen som har noen ide om hva jeg gjør galt her? Eller er det noe mer jeg burde gjøre? Setter pris på alle tips og forslag, er så lei av at ingenting funker:(
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 01/02 - 2010, 08:19:16 »

Dette høres merkelig ut. Jeg ville ha snakket med eksperter, først tatt en prat med den pesonlige treneren, siden du har kontakt med vedkommende allerede. Mange av dem har peiling på kosthold også. Evt bestille time hos lege.

Det kan tenkes flere forklaringer, men jeg vet jo ingen ting om hvordan det virkelig er.
1) Du tar feil når det gjelder kaloriinntaket ditt, og får i deg flere kalorier enn du tror. Tiltak: logg maten en periode, for å se hvor mye du får i deg. Bruk f,eks mat på data.
2) Du tar feil når det gjelder hvor mye kalorier du bruker. Tiltak: logg forbruket ditt en periode. http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3558&Itemid=55 er en kalkulator, du får sikkert hjelp av treneren din til å logge forbruket ditt under trening.
3) Du tar feil når det gjelder behovet ditt for nedgang. Er du allerede lavt i vekt i forhold til hva kroppen din har bruk for, vil den tviholde på næringsstoffene så du ikke skal bli syk og underernært. Tiltak: snakk med lege.
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.589 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten