om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 02:59:14

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Hva mener du om denne dietten?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Hva mener du om denne dietten?  (Lest 2103 ganger)
cool
Gjest
« på: 28/04 - 2007, 09:26:30 »

Har planer om å prøve ut denne til uka, kom gjerne med synspunkter... legger ved dagsplanen for hva jeg skal spise. Dette er en diett man ikke skal gå på mer enn 7 dager i et strekk heller Wink

Frokost:
1 tomat og noen broccolitopper
1 kyllingfilét
1ss selolje

Lunsj:
Stor salat med agurk, løk og paprika
1 boks tunfisk blandet oppi

Middag:
Wok med 150g biffstrimler

Kvelds:
1 boks mager kesam med Fun Light
Loggført
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #1 på: 29/04 - 2007, 22:30:01 »

Dette ser da ikke ille ut - men skal du spise det samme hver eneste dag, 7 dager i strekk???
Loggført

Klem fra Reidun Is-troll! bigarmhug

Medlem av opp-av-godstolen..

cool
Gjest
« Svar #2 på: 30/04 - 2007, 00:25:02 »

Det stemmer, ensformigheten kan bli altfor meget, men men... skal visst funke som smør i sola! Tongue
Loggført
MFUS
Gjest
« Svar #3 på: 30/04 - 2007, 05:06:35 »

Får jeg spørre om en ting?

Hva vil du med en slik diett?
Mulig ditt svar er å gå ned i vekt...

Mitt spørsmål vil da være:
Hva så da?

*Minner om statistikk som klart og tydelig viser at mange kan gå ned i vekt, midertidig. Og blandt dem som oftest misslykkes er nettopp dem som fraviker mest ett normalt kosthold, nær samtlige som lykkes på sikt har gjort det ved å innføre en ny livsstil dem også har brukt som slankeløsning* statistikk lyver ikke, ikke slik statistikk - de færreste som starter å slanke seg klarer å lykkes permanent, og nær samtlige av dem som gjør det gjorde det ved ny livsstil og ikke ved stunt.

Skal du leve som dette her resten av livet så lykke til, ekstremt kosthold og jeg må spørre:

Hvorfor sky karbohydrater som styggepesten? Minner om at før spiste gjennomsnittsnordmannen 3 ganger så mye brød som nå og over dobbelt så mye poteter - vi fikk flere kalorier i oss via karbohydrater enn vi får i dag... Det er de tørre fakta salgstallene og viten om matvanene før og nå forteller oss, om man kunne være slank på mer karbohydrater før så kan man det i dag også (genene våre er ikke endret siden den gang, vi snakker om nyere tid her).

Noe slikt som det der er ett helt sykt og langt utenom det vanlige kosthold, ett desperat stunt spør du meg, så ekstremt at jeg ikke finner ord.

Jo da, du ville nok stupt ned i vekt av noe som det der, ville nok ei på 51,5 kilo også gjort... Men hallo...!!

Nei, fin deg ett mer normalt kosthold som er å leve med - suksess handler ikke om en uke elelr to, kanskje noen mnd... det handler om resten av ditt liv, og da er ett dobbelt så variert kosthold som på langt nær er like ekstremt helt vannvittig sykt det også i mine øyne. Og du spiser da på en måte nær en samlet ekspertise (med få unntak og da gjerne med kommersielle motiver) mener det samme, bl.a. leveren din har ikke godt av ett så sinnsykt og ekstremt kosthold... Ingen kan leve slikt, dessuten vil det føre til mangler om du så skulle variert innenfor rammene av noe som er like ekstremt (du kan jo ha like ekstremt og så og si samme energigivende næringstoffsammensettning selv med andre matvaner som rødt kjøtt i stedet for hvitt, fisk for den saks skyld...)

Men tro meg, du trenger ikke bekymre deg for at du skal bli så redd at du skal få gul flekk på hver innside av lårene (buksen) bare du ser en karbohydrat. Minner om at vi var slankere før da vi fikk i oss vesentlig mer kalorier fra nettopp karbohydrater enn nå, men den gang beveget vi oss mer og hentet dem gjerne fra sunnere produkter og på langt nær i form av slike mye sukker som nå - noe som bidro til at vi ikke var overvektige.

Du tåler karbohydrater du også altså - så hvorfor leve helt vannvittig sykt og på en måte som statistikken burde fått deg bort fra...
Loggført
cool
Gjest
« Svar #4 på: 01/05 - 2007, 12:22:15 »

takk for svar allesammen!

mfus: ekstra takk for et langt svar, og en kommentar på dette kostholdet som jeg ikke har sett før til tross for at jeg har spurt flere. det er nok ekstremt ja, men det frarådes også å ta det i mer enn 7 dager.. det er utarbeidet av en profesjonell så er ikke noe jeg har funnet opp i hodet mitt, kan altfor lite om kosthold til det. jeg kommer til å ta det denne uken og se hva som skjer, jeg er nok en slik som må ta egen lærdom av ting for så å se. er ikke min mening å sk karbs, men er jo ingen hemmelighet at man går ned uten de tilstede. jeg skal nok gå gradvis over til mer karbs i den daglige kosten etterhvert.
Loggført
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #5 på: 01/05 - 2007, 23:46:53 »

Bare lurer litt på om du går sulten på denne dietten?
Loggført

MFUS
Gjest
« Svar #6 på: 02/05 - 2007, 00:12:33 »

Jeg kan si hva som vil skje:

Om du lever som dette i en uke så vil tallet på vekten stupe nedover...

Men, og her er ett men...

MYE av vekten du vil miste er ikke fettvev, derimot vil det være mye vann. Med så få karbohydrater (der er nesten ikke noe) så vil jo glykogenlagrene tømmes (disse kommer jo fra nettopp karbohydrater). Glykogenmolekyl binder til seg to vannmolekyler, om glykogenlagrene er tomme så bindes ikke vann opp slik = man blir lettere uten at det nødvendigvis er fett som er borte.

Jo da, du vil nok tape litt fett også denne uken, men likevell er det ingen grunn til å bli blendet av vekttapet som vil følge nå neste uke dersom du holder deg til ett slikt ekstremt kosthold.

At vekten din vil stupe betyr ikke nødvendigvis at det er en god slankeløsning, husk dette og ikke la deg bli for blendet av hva vektpilen vil vise da den jo vil stupe midertidig...

MEn hva så, videre altså...?
Loggført
cool
Gjest
« Svar #7 på: 02/05 - 2007, 12:10:41 »

er ikke sulten nei, is trollet Wink

er fullstendig klar over at jeg vil miste mye vann, mfus. kommer nok til å legge om litt mer etterhvert, sakte men sikkert innføre mer karbs.
Loggført
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #8 på: 02/05 - 2007, 12:23:24 »

Det er bra, cool! Håper dette går bra for deg, og at du får gode resultater - på lang sikt!

bigarmhug
Loggført

cool
Gjest
« Svar #9 på: 02/05 - 2007, 21:28:33 »

ja, og om det ikke funker så har jeg lært noe nytt. men jeg nekter å være så forbaska storspisende og snegle meg ned 100 gram i uka, det går ikke for meg, har ikke så mye fett å ta av at å bare endre litt i mitt vanlige kosthold funker, må kjøre litt hardt Smiley
Loggført
Sol-Angelica
Sporty

Vis profil E-post
« Svar #10 på: 26/05 - 2007, 17:09:24 »

Heia Smiley Hvordan går det med deg på denne dietten?
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.401 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten