om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE


För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 03:42:47

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Artikler & Nyheter
| |-+  Nyhetsblogg - Hold deg oppdatert!
| | |-+  Lav karbo/høy protein diet og dødlighet
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Lav karbo/høy protein diet og dødlighet  (Lest 3441 ganger)
Littleme
Gjest
« på: 04/05 - 2007, 09:17:33 »

http://www.nature.com/ejcn/journal/v61/n5/pdf/1602557a.pdf

En liten tankevekker i disse dager der karbohydrater er den store skurken og protein er redningen Smiley
Loggført
fffd
Beryktet
****

Karma: 14
Innlegg: 452



Vis profil
« Svar #1 på: 09/05 - 2007, 10:44:47 »

Alt jeg kan gjøre med det er å si at slike undersøkelser og menneskene bak får betalt penger, leverer dem kjedelige resultater så vil dem ikke få støtte ved neste korsvei.. Om det er en ting vi har lært så er det at forskere gjerne tar en liten snarvei i arbeidet sitt om dem kan få noen ekstra kroner for det..

Nå sier jeg ikke at det er skjedd her, men man skal vite at tolkninger av slike resultater som dette er vanskelig og feilkildene er astronomiske..
Loggført
Littleme
Gjest
« Svar #2 på: 09/05 - 2007, 11:35:18 »

Sitat
Alt jeg kan gjøre med det er å si at slike undersøkelser og menneskene bak får betalt penger, leverer dem kjedelige resultater så vil dem ikke få støtte ved neste korsvei.. Om det er en ting vi har lært så er det at forskere gjerne tar en liten snarvei i arbeidet sitt om dem kan få noen ekstra kroner for det..

Det vil vel gjelde det meste forskning. Skal vi snu ryggen til alle resultater bare fordi det kan være at forskerene har påvirket resultatet?

Sitat
Nå sier jeg ikke at det er skjedd her, men man skal vite at tolkninger av slike resultater som dette er vanskelig og feilkildene er astronomiske..

Det er nok sant, så etterprøving er et must, men likevel interessant Smiley
Loggført
Littleme
Gjest
« Svar #3 på: 09/05 - 2007, 12:04:17 »

Lignende resultater er vist hos kvinner i en svensk studie (Lagiou et al 2007)
http://www.blackwell-synergy.com/doi/abs/10.1111/j.1365-2796.2007.01774.x

Forklaringen kan nok godt ligge i det faktum at når en redusere karbohydratinntaket så øker en ikke bare protein inntaket men og fett inntaket. Om kilden til fett blir mettet fett, så vil dette gi økt fare for dødligehet (spesielt ved hjerte og kar sykdommer). Noe som ble vist av Halton et al (2006).
http://content.nejm.org/cgi/content/abstract/355/19/1991

Har og sett en annen studie som viste at økningen i dødlighet ikke kom av lavt karbo inntak eller høyt protein inntak, men pga at folk som skulle spise mye protein valgte kilder som var rikt på mettet fett (melkeprodukter, rødt kjøtt osv)

Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.409 sekunder med 17 spørringer.


Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten