om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 03:54:35

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Slanking
| |-+  Slanking generelt
| | |-+  Ned 2 kilo i uken???
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Ned 2 kilo i uken???  (Lest 4064 ganger)
snuppsnupp
Nytt medlem
*

Nå skal fettet bort....:-))

Vis profil
« på: 07/05 - 2007, 00:54:53 »

Hei alle sammen:-)

Jeg trener 4 ganger i uka og spiser sunt....kiloene begynner å rase av og jeg lurer på hvor sannsynelig og om det er sunt å kunne gå ned 2 kilo i uka....? Jeg er villig til å kjørepå litt ekstra med treningen for å nå målet mitt allerede i år....men vil være sikker på å gjøre det riktig denne gangen.....hva tror dere?
Loggført
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #1 på: 07/05 - 2007, 01:03:03 »

Hei snuppsnupp!

Velkommen til forumet! Cheesy

Skal si du er ivrig og står på! Så bra!
Men utfra det jeg vet så er det ikke bra med for rask vektnedgang hvis du vil holde vekten senere også. Det ideelle vekttapet er vel mellom 0,5 - 0,7 kg per uke, tror jeg!

Det er nok lurt å ta det litt easy!

Lykke til - og håper vi får høre mer fra deg! Grin
Loggført

Klem fra Reidun Is-troll! bigarmhug

Medlem av opp-av-godstolen..

Littleme
Gjest
« Svar #2 på: 07/05 - 2007, 12:13:37 »

Hvor mye du takler å gå ned i uka (med minimalt muskeltap) er avhengig av utganspunktet ditt (vekt, kroppssammensetning) og hvordan du skaper energiunderskuddet (økt fysisk aktivitet/trening eller redusert energiinntak/kosthold).

For de fleste som ikke har ett fedmeproblem (bare lettere overvektig) så vil dette bety en maxgrense på ca 1 kg i uka og etterhvert som vekta faller rundt 0.5 kg pr uke. Det viktigste for deg er ikke hvor fort du faller ned i vekt, men at prosessen du no skal gjennom for å gå ned i vekt er så pass fornuftig at du klarer å leve noen lunde samme livsstil når du nådd ditt mål Smiley

For mye trening, spesielt ved energiunderskudd, kan føre til at du ikke får restituert deg skikkelig slik at kvaliteten på treningen reduseres over tid. Det beste er å satse på en kombinasjon mellom riktig (effektiv) trening + økt fysisk aktivitet i hverdagen. Skritt-telling er en fin måte å bli bevist på sin egen daglige fysiske aktivitet, samtidig som at det fungere som en motivasjon for å opprettholde/forbrede sin daglige fysiske aktivitet.
Loggført
snuppsnupp
Nytt medlem
*

Nå skal fettet bort....:-))

Vis profil
« Svar #3 på: 07/05 - 2007, 13:44:25 »

Hei,takk for svar og takk for velkomsten  eusa_angel
Regner vel med at 1 kilo er det sunneste ja....hmmmm blir bare så ivrig vettu....vil helst nå målet i morgen....men av mange års slanketabber har jeg vel lært at det er aldri en rask utvei som holder i lengden....
Ok,da skal jeg være fornøyd med 1 kg i uka da :-)
lykke til alle sammen eusa_dance
Loggført
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #4 på: 07/05 - 2007, 19:43:29 »

Høres MYE bedre ut! lief

Lykke til, og lag deg gjerne en slankedagbok her der du skriver litt om kosthold og trening - så blir vi bedre kjent og kan veilede hverandre!

Det "hotte" nå for tida er skritteller utfotrdringa vår der vi har 50000 skritt i uka som mål. Hiv deg gjerne med! Cheesy
Loggført

Klem fra Reidun Is-troll! bigarmhug

Medlem av opp-av-godstolen..

MFUS
Gjest
« Svar #5 på: 08/05 - 2007, 01:18:42 »

Fornøyd med 3-400 gram i uken jeg da...

Bare jeg som er litt gal slik sett?

En kilo i uken hadde jeg nok klart fra en uke til en annen, men ikke under noen omstendigheter at jeg hadde klart å slanke meg i en fart av 52 kilo i året over tid...

Tok nok 25 kilo (1/2 kilo i uken) i løpet av ett år jeg, imponerte både meg selv og omgivelsene i aller høyeste grad - spesielt med tanke på at jeg slanket bort mer enn 50 kilo til sammen sakte men sikkert slik Littleme skriver om.

Jeg har også hatt ambesiøse forventninger og hatt det travelt, men klarte rett og slett ikke leve slik og lykkes - vært jojo-slanker en gang jeg også og kjenner godt til drepende prosjekter og håp om at kilo skal renne av.

Utrolig hvor langt man kan komme med små skritt, på ett helt år kan man utrette mye - om man ser ett halvt år frem i tid også så kan enn det samme (sakte men sikkert)
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.45 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten