om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 04:29:59

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Alkohol
« forrige neste »
Sider: 1 [2] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Alkohol  (Lest 3933 ganger)
Littleme
Gjest
« Svar #15 på: 24/07 - 2007, 16:04:04 »

Sitat
Utallige kilder på det, sjekk litt rundt. Tenker du vanlig vedlikehold er det ikke så nøye, men har du større mål for treningen, styrke/muskeloppbyging etc, så bør alkohol tas i betraktning!

Det er akkurat det det ikke gjør skjønner du Smiley Står selvfølgelig på mange treningssider der folk snakker mer i tro enn i viten, men finnes ikke vitenskaplige studier (som jeg har funnet) som faktisk viser eller undersøker alkoholens påvirkning på muskelprotein metabolismen (oppbygging og nedbrytning) dagen derpå. Siden det finnes så utallige kilder, hvorfor ikke hjelpe en stakkars sjel og poste den da Wink
Loggført
MFUS
Gjest
« Svar #16 på: 25/07 - 2007, 00:27:05 »

Ingen anbefaller alkohol i forbindelse med toppidrett, i alle fall ikke ofte og i sesongen. Du som sier at det er så skadelig om man har mål med muskelbyggingen...

Nå har det seg slik at jeg kjenner en som var blandt landets beste styrkeløftere, norges beste i sin klasse mens han var junior for mange år siden og gjorde det siden også bra. Han festet vell så mye som oss andre han, og klarer han å være landets beste i sin klasse og imponere med gull i NM, til tross for at han som oss andre festet innimellom...

Det er en sterk overdrivelse at det er så forbasket ille... For all del, jeg er ikke dum og anbefaller ikke noen å drikke (hverken i forbindelse med idrett elelr slanking), men at det er så forbasket stor katastrofe som mange vil ha det til går jeg ikke med på... Og Thor Hushovd kom seg over fjellene han, tross han feiret med litt alkohol når han vant sin ettape.

Brukt med måte er ikke alkohol noen katastrofe, er ikke noe å gå så aktivt ut å advare mot - for all del, det er jo en gift og selvfølgelig er det best om man ikke forer kroppen med det, men man skal leve litt da og i mine øyne er det ikke noe å ta på vei for...
Loggført
Palxx
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #17 på: 04/08 - 2007, 11:30:53 »

for all del, det er jo en gift og selvfølgelig er det best om man ikke forer kroppen med det

Nettop  eusa_clap
Loggført

What do you meen chocolath isn't one of the main food groups?!
fffd
Beryktet

Vis profil
« Svar #18 på: 04/08 - 2007, 12:34:12 »

Nei, alkohol er ikke ille i seg selv, men sidevirkningene kan ødelegge treningen dagen derpå. Det er som med andre ting her i livet, ved moderasjon er det ikke så ille. 
Samtidig kan du jo spørre om f.eks. Bjørndalen eller Armstrong ville gjort hva hushovd gjorde. NEI.
Det har med psyken og det å ofre alt. Mener jeg hørte Bjørndalen nevne han skulle ta seg en rotbløyte når karrieren var over, men inntil da er han avholdsmenneske. 
Det du hører om disse "enerne" er at dem er til dels kontrollfreaks, alt skal kontrolleres til den minste detalj.  Mange som dedikerer seg til noe er slik. Noen av de største forretningsmenn drikker aldri alkohol for ikke å miste den totale kontrollen dem har over seg selv og sine omgivelser..

Du må rett og slett spørre deg selv et seriøst spørsmål hvilket menneske du er, eller kanskje viktigere hvilken type menneske du ønsker å være, og om du kan være lykkelig som et slikt menneske..  eusa_shifty

Dette er valg man gjør i livet,
Loggført
nyttogbedreliv
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #19 på: 15/10 - 2007, 12:19:02 »

Jeg tror heller ikke alkohol en gang iblant under en slankekur er så veldig ille! Værre er det vel for sånne som meg, som blir utrolig fysen dagen derpå å lett kan gå beserk i kjøleskapet/snacksposene... hehe Cheesy

Loggført

Alva
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #20 på: 15/10 - 2007, 12:25:11 »

Alkohol og slanking er dårlig miks, men man skal jo leve litt også!

Mitt råd for god drikke er:
Bacardi razzberry med sprite zero som blandevann (mange elsker pepsi max som blandevann også). Denne er utrolig frisk og god og man slipper med ganske få kalorier. Anbefales virkelig!

Absolut vanilje med Cola Light/Pepsi Max er også snadder. Bedre kjent som skinny bitch blant kjendisene.  eusa_dance

Fine greier for de som bekymrer seg for karbohydratene også.
Loggført

MFUS
Gjest
« Svar #21 på: 15/10 - 2007, 21:34:30 »

Sitat
Alkohol og slanking er dårlig miks

Nja, ikke helt enig jeg da... Vil heller si at alkoholfrie drikkevaner er ett langt større problem, dessuten er manglende fysisk aktivitet, mange av matvanene etc ett MYE større problem...

Så drikk uten begrensninger dere, at det er så ille er en overfokusert myte så sant man ikke har usunne alkoholvaner da. Å ta seg en fest innimellom (og da kan enn drikke uhemmet om enn ønsker det) ser jeg ikke som ett lite problem en gang der jeg ser mange andre problemer som kan betegnes som store.

Er krisemaksimering ryktet som er på folkemunne om at det er såååååå ille med alkohol under slanking.
Loggført
Sider: 1 [2] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.438 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten