om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 04:47:11

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Slanking
| |-+  Slanking generelt
| | |-+  Var så godt på vei, men...
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Var så godt på vei, men...  (Lest 1099 ganger)
colax
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 15/05 - 2007, 00:34:29 »

Heisann, heisann!

Nå har jeg vært passiv bruker av dette forumet noen dager, og da var det vel på tide å gjøre noe med det. Dermed registrerte jeg meg - i håp om at det kan få meg "back on track"!

For litt et år siden var jeg skikkelig gira på å få av de ekstra kiloene jeg aldri har likt. Det gikk imponerende bra! Men for snart et år siden ble jeg sammen med min kjære jente, og da begynte jeg å bli slappere med "den sunne linje". Rart det der, etter en stund er det ikke like viktig å holde seg attraktiv for det motsatte kjønn. Tror faktisk det er en stor del av motivasjonen!

Men nå har jeg altså lyst til å komme tilbake i det sporet jeg så gjerne skulle kjørt helt ut. Har ikke så fryktelig store mål, men jeg har lyst til å gå ned en 6-7 kilo - for så å begynne å bygge litt. Dere får bare ha meg unnskyldt, for jeg kjenner så absolutt ikke til alle begrep og definisjoner på dette feltet!

Jeg er litt over 1.80 cm høy, og veier 83-84 kg. I første omgang har jeg lyst til å komme ned på midten av 70-tallet, hvertfall. Det jeg lurer på, lar dette seg gjøre fram til sommeren? Og selvfølgelig, jeg fortsetter med det som trengs i løpet av sommeren også! Tingen er den, er at jeg tenkte å virkelig "snu på flisa" 18. mai. Jeg er russ i år, og det gjør at det blir litt vanskelig å leve heeelt sånn som man burde i Mai-måned. Mye alkohol (som ikke er så sunt i seg selv) fører utrolig nok til at man spise mye dritt når man er ute. Hehe...

Ble litt langt det innlegget her, men det får heller bare være! Et annet problem jeg sliter med, er at jeg noen dager er ekstremt motivert. Andre dager driter jeg litt mer i det, og spiser det jeg føler for. Det er jo ikke bra! Noen som har gode tips for å holde motivasjonen stabil?

Måtte bare lufte tankene litt, også håper jeg på mange gode råd og diskusjoner!
Loggført
Littleme
Gjest
« Svar #1 på: 15/05 - 2007, 12:16:55 »

Hei hei =)

Det første du skal gjøre no er jo å nyte 16, 17 og 18 mai. om du holder på så lenge. Russ er du som oftest bare en gang i livet Smiley

Å gå fra 84 til 75 kilo (9 kilo) til sommern blir nok litt tøft, spørs såklart når du tenker at sommern begynner da Smiley Det beste vil som oftest være å bygge først, så redusere fettmassen etterpå, men går utfra at du ønsker å senke fettprosenten allerede litt no til sommeren Smiley?

I såfall, trener du på studio eller hjemme?

Motivasjonen fikser man ofte med en god plan, med hovedmål og flere delmål. Det og hele tiden ha noe å jobbe mot øker lysten til å fortsette. Ofte medfører det at vi skifter for mye på kosten til at vi ofte "sprekker" og skeier ut og spiser det vi føler for. Dette kan du unngå med å legge inn en "kosedag" der du unner deg litt ekstra (snop, chips osv). Ofte er lørdag en slik dag Cheesy Ellers er det viktig at kostholdet er noen lunde i stil med det man skal fortsette med, slik at man ikke bare spise gulerøtter og brokkoli (overdrivelse for å få fram ett poeng), men en variert kost med mat som gjør en mett og som en liker.

Det du skal gjøre er å starte deg en dagbok her på slankenett, der du skriver opp dine mål og når du forventer å oppnå dem, så vil du få tilbakemld på hvor realistisk det er. Videre bruker du denne dagboken til å føre opp trening, fysisk aktivitet og kosthold. De som har mest suksess med slanking og vedlikhold av vekt er de som bevistgjør seg selv på sin kost og sitt aktivitetsnivå gjennom å lage planer og før dagbok. I tillegg får du da mye tips fra folk her Smiley
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.317 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten