om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 05:04:29

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  1 porsjon, for søren
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: 1 porsjon, for søren  (Lest 2124 ganger)
klukkk
Beryktet

Ny på håret :-)

Vis profil
« på: 23/05 - 2007, 21:17:45 »

Har målt opp 30-40 gr frokostblanding (som er ein porsjon jf baksida av pakken) for å sjå kor mykje ein skal ha, liksom.

Det var veeeeeldig lite. Hadde det til lunch i dag og vart veeeeldig sulten i tretida igjen (måtte supplere med gulerot)

Trur også at den ikkje er så sunn (er Ica maxi si blanding med masse jordbær og yoghurt i - veeeeldig god). ER masse sukker i den, ser eg no.. er nok derfor ein berre kan ete 30 gr - så det må kun bli av og til, trur eg.

Kor mykje t.eks havregryn et dåke andre, folkens? Er 30 gr nok? Er eg ein slukhals?
Loggført

Startvekt forrige veke 74,4
Mandag 26.3: 73,4
Fredag  29.3: 72,8 (håpar det fortsetter å vere sant
Måndag 16.4: 73,5
Lørdag 21.4: 72,9
Lørdag 5.mai: 72,3
Lørdag 12.mai 72,0
Lørdag 19 mai 71,5
Lørdag  26.mai 72.0
Søndag 3.juni 71.8
BiggestLooser
Nytt medlem
*

Jippi, jeg er vektløs!

Vis profil
« Svar #1 på: 05/06 - 2007, 03:22:58 »

Jeg legger ved en link til en rapport om frokostblandinger:
http://forbrukerportalen.no/filearchive/testfrokost.pdf Veldig interessant artikkel om frokostblandinger. Spesielt avsnittet "Stress og hyperaktivitet" kan forklare hvorfor du blir så fort sulten igjen.
Loggført

"Rivers know this: there is no hurry. We shall get there some day." Winnie the Pooh (Ole Brum)
digger spinning
Beryktet

Stor? Jeg???

Vis profil
« Svar #2 på: 05/06 - 2007, 09:01:24 »

Jeg tror det er nokså gjengs at en porsjon kun er 30-40 gram. Det er jo nesten ingenting! Jeg prøver å være flink, så jeg måler opp slik at jeg ikke spiser mer enn en porsjon (samma hvilken frokostblanding det er). Jeg blir også sulten ganske fort igjen, så det er lett å huske mellommåltidet da. Tror vel ikke det er så dumt, i grunn...

Men jeg er enig i at den porsjonsanvisningen er veldig knapp, ja!
Loggført

Medlem av:

Opp-av-godstolen wiggle
Veiedag mandag
Minus 10 kilo innen julen 2007
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #3 på: 08/06 - 2007, 13:13:39 »

Av typer som havregryn og All-Bran bruker jeg ca 50-60 gram. Dette har jeg gjort pga at jeg da ikke bruker noen påleggsrasjon (Grete Roede tankegangen som sitter fast her oppe i toppen) og tar da noe ekstra gryn. Kcalorimessig skal dette være et helt ok måltid trodde jeg... nå ble jeg usikker???

Klukkk - Du er IKKE en slukhals! Grin
Loggført

Klem fra Reidun Is-troll! bigarmhug

Medlem av opp-av-godstolen..

Palxx
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #4 på: 23/06 - 2007, 22:13:13 »

Spiser bare havregryn jeg da, og har ikke kjøkkenvekt tongue3
MEN, pleier å bruke 1dl om jeg lager grøt, og 3/4 dl gryn+1banan om spiser tørt).
Noen som kan si meg hvor mye 1dl havregryn veier forresten?
Er vel mye mer mettende enn annen frokostblanding vil jeg tro, både pga at det sveller og at det ikke gir noen kjempehopp i blodsukker(er hyper mye lenger toothy9 ). cya
Loggført

What do you meen chocolath isn't one of the main food groups?!
kiara_pus
Beryktet

Vis profil
« Svar #5 på: 03/07 - 2007, 17:51:46 »

Jeg spiser havregryn til frokost innimellom, og da heller jeg ganske mye opi skåla. Har aldri veid det, og gidder heller ikke det. Har på skummet melk, en oppkuttet banan og noen rosiner. Går fint ned i vekt alikevel. Men bruker ikke sukker da.
Loggført

Tjukk og feit....
MFUS
Gjest
« Svar #6 på: 06/07 - 2007, 16:55:33 »

Det er ikke slik at man skal lese på pakningene og følge en porsjons-prinsippet for å finne matmengden, noe slikt er ett veldig dårlig tips og å følge noe slikt tror jeg ingen kan i lengden. Dessuten blir det ganske vill-ledende i forhold til behovet kroppen reelt har...

Se for dere noen grupper med unger, 100 tilfeldig valgte unger i hver gruppe. Det som skiller gruppene er følgende...

Gruppe en: Får servert usunne matvaner, mye sukker og junkfood etc.
Gruppe to: Får servert sunne matvaner, lite sukker og junkfood etc.

PS; Begge disse gruppene er delt i to igjen, hvor ene halvdelen begrenses med hennhold til fysisk aktivitet da de får tilgang på passiviserende aktiviteter som spillekonsoller, TV og DVD, PC etc. Dem blir også plassert langt vekke fra lekeplasser og områder der dem kan utfolde seg fysisk. Andre gruppen igjen, dem får begrensede muligheter for passiviserende aktiviteter som videospill etc., skal dem leke seg så må dem ut på lekeplassen. Den andre halvdelen har derimot god tilgang på uteområder samt aktiviteter det er mulig å utfolde seg på fysisk (lekeapparater, skog, sykler etc.)

----

Så skal disse levei hverdagen, og de får leve ubegrenset... Med det mener jeg at dem får spise så mye de vil, det kroppen ber om.

Hva som ville skjedd med gruppene, jo:

De som fikk tilgang til usunne livsvaner ville blitt fete og kroppen ville ikke klart å styre inntaket i forhold til behovet dem har, de ville overspist den usunne maten og kroppene deres ville ikke lært seg å finne energibalansen etter behovet.

De som fikk sunne vaner derimot, kroppene deres ville funnet en balanse og dem hadde ikke spist seg fete da metthet og alt som er hadde gått hånd i hånd med behovet.

Ungene hadde tatt form etter hvor usunt eller sunt de fikk leve, rett og slett.

Og slik fungerer kroppen, den sier fra med metthet og sult selv hvor mye den trenger - men i ett forstyrret/usunt miljø så klarer ikke kroppen dette og over tid så kommer kiloene smikende litt om litt og danner fedme. nettopp fordi livsstilen er feil og kroppen ikke lenger sier i fra etter behov...
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.425 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten