om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 05:13:04

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Slanking
| |-+  Slanking generelt
| | |-+  Står bom stille....argh.....!!!
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Står bom stille....argh.....!!!  (Lest 1203 ganger)
snuppsnupp
Nytt medlem
*

Nå skal fettet bort....:-))

Vis profil
« på: 26/05 - 2007, 22:11:46 »

Hei alle sammen,må bare høre med dere hva dere opplever......
Jeg trener hardt 4 ganger i uka 2 dager spinning og bodypump og 2 dager kondisjon/styrke
Jeg har økt nesten hver uke så det er tydelig at jeg øker i muskel masse.
Kosten er ingen spesiell diett annet enn at jeg er fornuftig og får nok til 4-5 måltider i døgnet.Ingen brus og sjelden snop...kanskje litt i helga.jeg har vel forandret min livstil ca 95 prosent....På 6 uker har jeg gått ned 4.5 kilo men føler jeg fortjener litt mer sånn i begynnelsen her as:-)

Hvis det er sånn at jeg står stille fordi muskelmassen er tyngre når kan jeg da forvente nedgang da,skal jeg slutte å øke kanskje Huh???
Loggført
Sol-Angelica
Sporty

Vis profil E-post
« Svar #1 på: 26/05 - 2007, 22:54:53 »

Er ikke så inne på det der, men vet at det etter en stund med trening og hurtig nedgang at det er normalt at man stopper opp en periode. Bare stå på som normalt du å så skal du se at du går ned igjen Smiley Nå vet ikke jeg hvor mye du veier heller da, om du er overvektig og evnt hvor mye.
Loggført

Littleme
Gjest
« Svar #2 på: 30/05 - 2007, 19:44:25 »

Hvor lenge har du stått stille da? Er ikke så unaturlig skjønner du Smiley Det faktum at du har gått ned 4.5 kg på 6 uker (0.75 kg/uke) er jo kjempebra, og selv om du kanskje syns du hadde fortjent mer, så burde du nok ikke forvente mer. For det første er du flink og trener styrke, noe som kan ha bidratt til vedlikehold eller kanskje til og med større muskelmasse. Mange opplever store vekttap fordi de mister muskelmasse, noe som er ugunstig når de senere skal vedlikeholde vekten.

Når vi skal redusere vekten utsetter vi kroppen for ett energiunderskudd, dvs at du bruker med energi enn du får i deg. Men kroppen din vil alltid prøve å være i energibalanse og har mange slue metoder for å få til dette.

1. Økt appetitt - > økt energiinntak. Økt treningsmengde gir som oftest økt energiinntak om en spiser uten å kontrollere mengde.

2. Redusert hvileforbrenning -> redusert energiforbruk. Redusert fettmasse betyr redusert hvileforbrenning, både gjennom fett-tapet i seg selv (fettmassen er litt aktiv) og gjennom hormonet leptin.

3. Redusert spontan fysisk aktivitet - > redusert energiforbruk. Ofte når vi øker treningsmengden vil daglig fysisk aktivit redusers over tid om vi ikke passer på. En enkel kontroll av dette kan gjøres ved å bruke skritt-teller.

4. Redusert vekt -> redusert energiforbruk. Vi ønsker jo å gå ned i vekt, men en konsekvens av vektreduksjonen er at vi no bærer på en lettere kropp. Det koster mindre energi og flytte rundt på en kropp som er 4.5 kg lettere Smiley

Det at du øker muskelmasse er bare positivt, så du skal absolutt ikke slutte å øke belastningen om det var det du mente Cheesy
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.356 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten