om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 05:15:03

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Hvordan spise nok kalorier i sunn mat? Og angåendee vekt og kalorier
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Hvordan spise nok kalorier i sunn mat? Og angåendee vekt og kalorier  (Lest 2050 ganger)
K2J
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 09/09 - 2010, 01:17:03 »

Heisann!  

Jeg har nå i langt tid levd på et lavkalorikosthold hvor jeg har spist omtrent 1400kcal per. dag og lite karbohydratet.

Jeg har nå bestemt meg for og begynne og spise opp mot vedlikeholdsnivået mitt, som er mellom 2200-2400 kcal ca. Det er også viktig at minst 100g av det jeg inntar er karbo da jeg holder på og tilvenne kroppen karbo i normale mengder igjen. Jeg har bestemt meg for at jeg som sagt skal spise minimum 100g karbo daglig, og minimum 1800kcal daglig.

Spøsmålet er ganske enkelt hvordan skal jeg klare og få i meg nok kcal og minst 100g karbo hver dag fra realtivt sunne kilder? Saken er jo den at før jeg begynte på slankekuren spise jeg jo usunt, og nå i det siste har jeg jo ikke spist lunsj osv, og under 1400kcal daglig, så jeg vet ganske enkelt ikke hva jeg skal spise som er sunt til lunsj ol. Nå den siste uken for og klare og oppnå 1800kcal minimum så må jeg spise masse usunt, snop osv. bare sånn for jeg kommer ganske enkelt ikke på noe annet som kan gjøre at jeg når mimimumsbehov, teit som det høres ut

Så er det noen som kan gi meg noen råd på hvilken mat jeg skal spise utover middag og frokost som gjør at jeg klarer minst 1800kcal og 100karbo daglig? Gjerne noe som dere syntes er godt

Et annet spørsmål på farten. Sett at jeg spiser akkurat vedlikeholdsnivå med kcal i ukedagene, men går over i helgene. Vil jeg ikke gå opp i vekt da? Siden jeg spiser akkurat kcal i ukedagene men over i helgene? For da spiser jeg jo mer på en uke enn jeg forbrenner.... Så bør jeg ligge et par hundre under i uken slik jeg kan skeie ut i helgene uten og legge på meg?

Et siste spørsmål jeg har er: Er en kalori en kalori når det kommer til vekt?
Altå sett at jeg forbrenner 2300kcal hver dag, betyr det noe da om de kaloriene kommer fra fett (mettet og umettet), karbo eller proteiner sånn i forholdt til vekt?
Kan jeg sånn sett ha dager hvor jeg spiser 2300kcal i usunne ting uten at dette har noen påvirkning på vekten min?
« Siste redigering: 09/09 - 2010, 01:28:29 av K2J » Loggført
K2J
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #1 på: 09/09 - 2010, 18:19:19 »

Peilling noen?
Loggført
harrisandreson
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #2 på: 06/03 - 2011, 12:29:56 »

Noe ala dette spiser jeg hver dag, men jeg varierer mellom flere forskjellige påleggstyper og om jeg spiser brød eller knekkebrød (og hva slags brød eller knekkebrød jeg spiser). Middagene er selvsagt heller ikke det samme hver dag, jeg prøver som regel å holde det litt sunnere enn pizza... Har ofte grønnsaker til middagen, og spiser gjerne mer enn én frukt pr. dag også. Portable dvd players

Problemet oppstår når jeg taster inn dette på vektklubben.no.
Loggført

I am pleased to receive emails from you, well-wisher, Harris USA
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.382 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten