om slankenett
annonsere?
nettbutikk
legg til i favoritt
Om oss
Kontakt oss
Forside
Nettbutikk
Artikler
Slankedagbok
Slankeguide
Diskusjonsforum
Verktøy
Tips & Råd
Oppskrifter
Spørrepoll
Søk på slankenett:
LOGG INN
Brukernavn:
Passord:
Husk
Registrer ny dagbok
PARTNERE
För oss som tränar!
Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter
FRA TRIM.NO
Slankemetoden PLUSS : Hva skjer når du skal spise så mye du klarer?
Medisiner som reduserer testosteronet
Hvordan tåle, tilpasse seg og øke med hardtrening?
Den perfekte splittrutinen - del 2
DIABETES: RASKE FAKTA
Trenings - Metoder
Den uvettige bruken av kortison
Er det lurt å ta medisiner fast?
UTHOLDENHET: Intervalltrening og intensitetsnivåer
Tom for energi?
Hvor mye tar du i benken?
Hvorfor blir mange utøvere fort syke?
Naturen helbreder - ikke medisinen!
Verdens råeste dopingpreparat nå laget
Dataspillene som trener og trimmer deg
FRA IFORM.NO
Jodie Marsh - Fra glamour til bodybuilding
Veronica Haugen
Sikre tips FOR muskler!
Utviklingen av ditt treningsprogram - del 3 – Mot og åpenhet
Atkins' diett - farlig eller genial?
Myse protein - Bra for fettforbrenningen!
Utviklingen av ditt treningsprogram – del 2 – fleksibilitet
Nytt gym kun for jenter åpnes i Oslo
Utviklingen av ditt treningsprogram - del 1 - kreativitet
Trene i singlet - ELLER ikke?
Fitness kalkulatorer
Treningsfysiologens 5 beste tips for muskelvekst
Effektivt treningsprogram for masse!
Bit tenner - bli sterkere!
Flukt - jakten har startet
Slankeforum
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
25/05 - 2012, 05:15:28
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:
Avansert søk
60460
innlegg i
2462
emner av
6874
medlemmer
Nyeste medlem:
Jorgi
Slankeforum
Medlemmenes sider
Presentasjonsforum
Hei-jente som prøver "sykehus-suppedietten..." noen tips??
« forrige
neste »
Sider:
[
1
]
2
Skrevet av
Emne: Hei-jente som prøver "sykehus-suppedietten..." noen tips?? (Lest 4541 ganger)
Cecilie90
Nytt medlem
Hei-jente som prøver "sykehus-suppedietten..." noen tips??
«
på:
27/05 - 2007, 16:48:53 »
Hei !!
Jeg er en jente på 27 år som ikke skjønner hvordan "kiloene plutselig kom uten at man liksom merket det...."
Jeg veier nå ca 86 kilo...og det er litt vel mye for en på 170 cm. Målet er å gå ned til 70 kilo...men synes det er fryktelig vanskelig. Har forsøkt mange ganger...litt sånn jojo-slanking har det blitt,for etter noen dager eller uker, gir jeg opp fordi jeg ikke ser noe resultat !!
Nå har jeg startet på "sykehusets suppediett" - er det noen som har bra/dårlig erfaring med den ,eller andre tips ang den dietten?
Hilsen Cecilie
Loggført
Sol-Angelica
Sporty
Sv: Hei-jente som prøver "sykehus-suppedietten..." noen tips??
«
Svar #1 på:
27/05 - 2007, 17:00:16 »
hei
Vet ikke om det er det samme som jeg prøvde, men jeg tok "suppekuren" og gikk hvertfall ned mange kilo. Men jeg la om livet mitt helt også, begynte å trene og tok suppekuren i en uke om jeg ikke husker feil.Da den uka var over hadde jeg gått ned en del kilo og begynte å legge om kosten min fra før suppekuren, spiste sundt, variert og lite og ofte
Jeg likte suppen veldig godt jeg så jeg hadde ingen problemer med å gå på den heller. Prøvde en annen kur for 2 år siden, "bikinifin på fire uker" Den gikk som smurt
Gikk ned fra 73 kilo til 63 kilo
Nå ligger jeg på 65 kilo og tenkte meg ned til 60 ved å trene og telle kcal. Det meste jeg har veid etter jeg gikk ned til de 63 kilo er 67, en gang var jeg opp i 67 pga massiv trening og muskler men sist nå pga null trening og lite nøye med maten.
Loggført
Littleme
Gjest
«
Svar #2 på:
28/05 - 2007, 10:05:34 »
Å gå ned i vekt handler om kaloriunderskudd. Å vedlikeholde vekt handler om livsstil. Vi ser ut som vi lever. Enkelt og greitt. Faren med en slik suppekur er at du kan miste muskelmasse og få en større reduksjon i hvileforbrenning enn vekttapet skulle forutsi, noe som gjør det vanskelig å vedlikeholde vekten når du først kommer dit. Hvorfor skal man ha en kur først så vedlikeholde? Hvorfor ikke bare legge om livsstilen med en gang? Spise like mye men mindre energirike varer, legge opp til å trene litt mer jevnlig, og øke den daglige fysiske aktivitet. Det du gjør må være en endring du kan holde i den tiden du ønsker å være litt lettere. Om du bare legger om livsstilen i noen uker også går tilbake til samme gamle vil du ende opp på samme vekt eller en høyere vekt.
Loggført
Cecilie90
Nytt medlem
«
Svar #3 på:
28/05 - 2007, 20:07:48 »
Hei takk for svar:)
Jeg er ganske klar over dette med kaloriunderskudd, og at det da er viktig å spise sunt og trene. Har forsøkt det mange ganger, men så ser jeg ikke noe resultat og må bare innrømme at jeg da gir opp...
Denne kuren skal bare vare 7 dager...og innerholder grønnsaksuppe, frukt, biff/kylling, litt skummet melk,brun ris...så jeg synes liksom ikke den var ekstrem jeg? Hadde det bare vært suppe hadde jeg kanskje vært litt mer skeptisk.....
Min mening med den, var å kanskje å få rensket opp litt, og gå ned en 2-3 kilo slik at jeg av den grunn kunne bli enda mer motivert til å legge om til en sunn livsstil...
Jeg har nå to dager på rad vært ute å gått tur/jogget...selv i dag da det var ruskete vær:) Så føler meg veldig motivert akkurat nå til å legge om til en sunn livsstil etter den 7 dagers kuren.
Men jeg må inrømme at jeg ikke vet så altfor mye på dette området....men høres fortsatt dietten så feil ut?
Loggført
Sol-Angelica
Sporty
«
Svar #4 på:
28/05 - 2007, 20:39:16 »
Hjalp hvertfall på min motivasjon
Å se at vekten går ned gir meg ekstra styrke til å fortsette og da var det godt å se rask nedgang å så fortsette med å legge om kostholdet slik at jeg ikke gikk opp igjen selv om jeg begynte å spise annen mat.
Loggført
Littleme
Gjest
«
Svar #5 på:
29/05 - 2007, 08:49:00 »
Jeg basere det jeg sier på denne beskrivelsen av 7 dagers dietten (sjukhusdietten).
http://www.trim.no/forum/index.php/topic,41349.0.html
Er det dette opplegget du har tenkt å følge så vil det ikke ha noen rensende effekt på kroppen din
Jeg skjønner at det motiverer med raske resultater og spesielt rask vektnedgang, men denne dietten vil nok skape ett så pass stort energiunderskudd at du går ned mer enn 1 kg på 7 dager. I det tilfelle vil det ikke bare være fett som forsvinner fra kroppen, men også karbohydrater, vann og i værste fall litt muskulatur. Kroppen har og det største fallet i hvileforbrenning de første ukene av ett energiunderskudd, noe som øker sjansen for at når du begynner på vanlig kosthold igjen så fyker det lille ekstra du gikk ned på igjen.
Hvorfor ikke heller bruke tid på å lære litt om kosthold? Lese litt, hva er karbohydrater, hva er fett, hva er proteiner? Hvor mye trenger vi osv. Begynne å eksperimentere litt, finne energifattige matvarer en liker godt og kan spise mye av. Dette skal jo til slutt være en livstilsomlegging, hvorfor ikke ta tiden til hjelp og gjøre det skikkelig
Jeg ser du har prøvd før og mislykkes, men om du starter deg en dagbok her på forumet, skriver ned hva/hvordan du trener, hva du spiser og når, hvor mye du beveger deg i hverdagen, så kan du få hjelp og veiledning til å finpusse, og ikke minst bli mer bevist på hva du selv faktisk gjør
Anbefaler deg heller å prøve det enn noe hurtigstartkur, vet det snart er sommer, men tenk heller på alle de andre sommerne som kommer! Gjør dette til siste våren der du må i gang med slanking, gjør det å være slank til en livsstil
Loggført
Is-trollet
Inventar
«
Svar #6 på:
08/06 - 2007, 12:29:48 »
Hei! Lurer på om du har gjennomført kuren, og evt. hvilken virkning den har hatt? Må si jeg blir fristet, til tross for alle spådommer om død og fordervelse!
Hadde vært kjekt å trylle bort MANGE kilo inne 21. juni da vi drar til USA.
Klem!
Loggført
Klem fra Reidun Is-troll!
Medlem av opp-av-godstolen..
kiara_pus
Beryktet
«
Svar #7 på:
12/06 - 2007, 06:42:38 »
Synes ikke dette ser så ille ut?
Når man kan spise så mye grønnsakssupe man orker, + andre ting?
Må si som istrollet, litt fristende.
Det eneste jeg lurer på er om man kan drikke ubegrenset med vann? På listen over hva man kunne drikke stod kaffe melk og noe, men ikke vann??
(avhengig
)
Loggført
Tjukk og feit....
Star10
Smått avhengig
«
Svar #8 på:
12/06 - 2007, 13:54:40 »
Jeg drakk ubegrenset av vann den gang jeg tok den
Loggført
Is-trollet
Inventar
«
Svar #9 på:
12/06 - 2007, 18:53:11 »
Har du tatt den??? Fortell, fortell!!!! Hvordan ble resultatene?
Loggført
Littleme
Gjest
«
Svar #10 på:
12/06 - 2007, 19:29:09 »
Sitat
Synes ikke dette ser så ille ut?
Når man kan spise så mye grønnsakssupe man orker, + andre ting?
Må si som istrollet, litt fristende
Spørs såklart hvordan man tolker det som står det. Enkelt dager skal en kun spise suppe og frukt står det. Man kan få i seg litt proteiner via skummet melk, men dette opplegget vil garantert få deg i en negativ protein balanse. Dvs at proteinnedbrytningen i kroppen vil overstige oppbyggingen og du vil tape muskelmasse.
Faktisk sier målet i seg selv at det er noe seriøst galt med metoden. Du skal i løpet av 7 dager gå ned 5-8 kg. Diett for å forbrenne fettet raskt. Vel, det er en logisk brist her som kanskje ikke ola nordmann ser, men jeg skal forklare den så godt jeg kan
Hvor mye fett vi kan miste/redusere i løpet av en dag er avhengig av fettbalansen.
Fettbalansen er fett forbrent - fett lagret.
Siden denne dietten ikke inneholder særlig fett så kan vi se bort fra fett lagret
Hvor mye fett vi altså kan miste er avhengig hvor mye vi forbrenner i løpet av 24 timer. Vi mennesker får ca 50-60 % av energien vår fra fett. Så om jeg bruker meg selv som eksempel, så bruker jeg i løpet av en dag ca 3000 kcal, av dette er ca 1500 fett. Altså 1500 kcal fett forbrent daglig. Med andre ord jeg mister 166 gram (1500 / 9) rent fett på 24 timer, eller 187.5 gram [1500 / 8] tap av fettmasse om vi rekner med vanntapet. I løpet av disse sju dagene kan jeg da maksimalt tape 1312 gram fett, eller ca 1600 gram om eg regner med 60 % fettforbrenning. Uansett, så ser dere kanskje at det mangler endel kilo her, ja faktisk 4-7 kilo mer skal eg jo tape på denne dietten, men om eg ikke har mer fett som forsvinner, hva forsvinner da
?
«
Siste redigering: 12/06 - 2007, 19:33:00 av Littleme
»
Loggført
Is-trollet
Inventar
«
Svar #11 på:
12/06 - 2007, 22:20:07 »
Jada, jada, jada, littleme!
Du er så fornuftig som bare en mann kan være... Hehe... Er absolutt klar over at man ikke mister fett, altså! Bare det at i svake øyeblikk kan slike stunts se litt fristende ut... Men du har så absolutt rett - helt idioti å tenke på det engang! (Men det er ikke dermed sagt at jeg ikke tenker på det...)
Loggført
Littleme
Gjest
«
Svar #12 på:
13/06 - 2007, 20:50:23 »
hehe
Du vil nok miste fett ja, men mye annet også
Deler man ikke ønsker å miste
Loggført
Is-trollet
Inventar
«
Svar #13 på:
13/06 - 2007, 22:35:38 »
Ja de delene forsvinner jo fort...
Loggført
kiara_pus
Beryktet
«
Svar #14 på:
18/06 - 2007, 00:27:35 »
Sukk, ja... Fristende lell....
Loggført
Tjukk og feit....
Sider:
[
1
]
2
« forrige