om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 05:40:24

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Medlemmenes sider
| |-+  Presentasjonsforum
| | |-+  Hei hei hei Ingvild heter jeg...
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Hei hei hei Ingvild heter jeg...  (Lest 1175 ganger)
Ingvild@
Nytt medlem
*

Du må leve mens du gjør det...

Vis profil
« på: 02/06 - 2007, 11:26:56 »

Hei! Jeg heter Ingvild, og har akkurat meldt meg inn her. Jeg er student, gift, ingen barn (enda), og har innsett at jeg er nødt til å ta noen grep rundt kostholdet mitt.

Jeg er 169 høy og veier 77 kg. Det betyr i praksis at sommerklærne fra ifjor ikke passer.  yucky Og det gjør meg litt frustert.
Jeg er veldig flink til å trene (synes det selv iallefall). Jeg trener både spinning, og klasser på senteret her jeg bor. Det gjør jeg minst 3 ganger i uka, noen ganger både 4 og 5. Men likevel har vekta gått feil vei, og jeg trenger et "puff" i rett retning for å komme meg tilbake til ca 70, hvor jeg tror trivselsvekta mi egentlig er. Har det bedre der ned enn her oppe.

Ta kjempe gjerne kontakt med meg, så kan vi støtte hverandre.
Jeg blir super glad hvis  noen hjelper meg litt, eller jeg kanhjelpe noen andre litt.

*klem*
Loggført

Littleme
Gjest
« Svar #1 på: 02/06 - 2007, 12:04:04 »

Hei Ingvild!

Kjempe kjekt at du har lyst å slå deg sammen med oss Smiley Er nok mange som er i lignende situasjon som deg. Til tross for mye trening så står vekta i ro, eller har til og med krøpe oppover. Faktisk er dette trenden i norge, vi trener mer og driver mer med idrett, vi spiser ikke mer, men likevel går vi opp i vekt generelt. Forklaringen ligger mest sannsynlig i to faktorer:

1) Sammensetningen av kosten. Vi spiser mer sukker og hurtigmat, noe som gir oss litt for lite vitaminer/mineraler og vi blir litt slappere.

2) Redusert daglig fysisk aktivitet. Vi beveger oss bare mindre og mindre uten om treningen. Og dette er nok den største grunnen.

Det du altså må gjøre er å se på kostholdet ditt og den daglige fysiske aktivitet. En ser ofte at folk som trener mye men ikke er bevist på sitt kosthold og sin daglige fysiske aktivitet likevel ligger på samme vekt, eller går opp, fordi kroppen gir oss signaler om å spise mer og slappe av mer Smiley

Du kan feks starte en dagbok her, skriv ned hva du spiser og når, før en liten logg over trening og kanskje. Daglig fysisk aktivtet kan du enkelt kontrollere ved en skritt-teller feks Smiley

Bare å kjøre på Smiley
Loggført
Pæra
Smått avhengig

Ser lyst på livet :)

Vis profil
« Svar #2 på: 02/06 - 2007, 12:10:17 »

Hei Ingvild, og velkommen til SN!!!

Siden du trener såpass bra som du gjør, og enda ikke går ned i vekt, så er det nok kosten du må se på. Du får tydeligvis for mye kcal inn, enn det du forbrenner. Eller at kroppen din forbrenner veldig lite, det kan jo også være en årsak.

Uansett, her er vi flere som har det samme målet som deg, så hiv deg inn i dagbøkene våre, og lag gjerne din egen også!!
Loggført

Det ordner seg alltid for snille jenter!!
klukkk
Beryktet

Ny på håret :-)

Vis profil
« Svar #3 på: 02/06 - 2007, 14:24:41 »

Hei og velkommen.. eg er også litt som du, trener masse og har gjort det i mange år.. likevel går det gal vei. Er likevel relativt sunn og sprek, men 5-6 kg for tung og no skal dei vekk.

Stå på og lykke til med jobben.
Loggført

Startvekt forrige veke 74,4
Mandag 26.3: 73,4
Fredag  29.3: 72,8 (håpar det fortsetter å vere sant
Måndag 16.4: 73,5
Lørdag 21.4: 72,9
Lørdag 5.mai: 72,3
Lørdag 12.mai 72,0
Lørdag 19 mai 71,5
Lørdag  26.mai 72.0
Søndag 3.juni 71.8
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.374 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten