om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 05:50:16

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Medlemmenes sider
| |-+  Presentasjonsforum
| | |-+  heisann
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: heisann  (Lest 1240 ganger)
sologsommer
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 05/06 - 2007, 14:45:50 »

Hei
jeg er en jente på 19 år fra oslo. har egentlig aldri vært fornøyd med vekta og kan vel si at jeg har vært av og på "slankekurer" så lenge jeg kan huske. Men når jeg ser tilbake på gamle bilder så skjønner jeg ikke helt hva jeg var så missfornøyd med da.... jojo slankinga har bare ført til at jeg har gått opp og opp i vekt. jeg trener mye, løper som regel hvertfall en time om dagen+trener styrke på treningsstudio 3-4 ganger i uka (har vært litt av og på, men prøver å satse mer seriøst på styrketreninga nå..) med andre ord er jeg i god fysisk form selv om jeg har en del kilo ekstra. prøvde meg på en ny sunnere livsstil for litt siden, men det var rett før russetiden og da gikk alt i oppløsning (igjen..) jeg spiser ofte sunt, men jeg spiser alltid alt for mye, og også som oftest på kvelden. etterpå angrer jeg når det føles ut som om magen skal sprekke, men likevel gjør jeg det samme igjen og igjen.. selvfølgelig er det også ofte dager jeg absolut ikke spiser sunt, og da greier jeg å dytte i meg det meste.

mange ganger skjønner jeg ikke at jeg greier å trene så mye som jeg gjør når jeg veier såpass mye. har ikke veid meg siden fø russetiden mn regner med at jeg ligger på litt over 80 kg og er 173 høy.

det høres kanskje ut som om jeg bare klager men alt er egentlig ikke så ille. jeg har det egentlig ganske fint, men er bare litt oppgitt over meg selv siden jeg veit jeg burde gjøre noe med kostholdet mitt. er en del inne her og på iform.no, så håper jeg kan greie å motivere meg selv til å gjøre noe med kostholdet mitt ved å kanskje delta litt mer på forumet.

så det var meg Smiley
Loggført
digger spinning
Beryktet

Stor? Jeg???

Vis profil
« Svar #1 på: 05/06 - 2007, 15:37:17 »

Hei du, og velkommen skal du være Smiley

Et lite tips sånn i starten er å bestemme seg for hva du skal spise, og når du skal gjøre det. For eksempel at du allerede på morran vet at iløpet av dagen skal du spise x og x og x og x, og at dette skal inntas til bestemte måltider. Ikke senere enn et lite mellommåltid etter middagen. Da holder du nok litt mer fokus på hva du kan spise, og hvilke mengder du skal spise.

Jeg klarer det ikke alltid selv, og har en tendens til å spise for lite og for sjelden i forhold til aktivitetsnvået. Resultatet ser du av min signatur, nemlig at det jammen meg går opp og ned her i livet Wink Det skal visst ikke være lett, nei!

Lykke til videre
Loggført

Medlem av:

Opp-av-godstolen wiggle
Veiedag mandag
Minus 10 kilo innen julen 2007
daquiri
Gjest
« Svar #2 på: 05/06 - 2007, 20:43:50 »

Hei og velkommen!
Ville bare si at jeg kjenner meg veldig, veldig godt igjen i det du skriver! Vi sliter med de samme tingene, tydeligvis Wink For meg har det hjulpet veldig å føre dagbok over måltidene, for da får man seg ofte et sjokk når man ser hvor mye man egentlig har spist. Håper du vil trives her inne  eusa_angel

Loggført
sologsommer
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #3 på: 06/06 - 2007, 08:35:43 »

tusen takk for svar Smiley
tror nok dere har rett i det dere sier at det er best å planlegge måltidene/skrive ned hva/når man har spist, og på den måten også faktisk få litt mer oversikt over matinntaket. jeg er vegetarianer (spiser ikke kjøtt,fugl eller fisk/sjømat) og tror jeg får i meg litt for mye karbohydrater og litt for lite proteiner. skal derfor prøve å øke proteininntaket, og spise mindre karbohydrater. jeg er heller ikke så flink til å drikke vann bortsett fra når jeg trener, så målet mitt er å drikke 3 l vann hver dag+det jeg drikker når jeg trener. legger 2 1,5 l flasker med vann i fryseren og drikker det utover dagen mens det smelter, isvann er godt Smiley

satt meg ned i går å lagde en plan hva jeg skulle spise i dag, så nå er det bare å ta seg sammen og slutte med denne overspisingen! skal til syden om en mnds tid, og hadde ikke gjort meg noe om jeg hadde gått ned noen kilo til da Cheesy
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.328 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten