Hei
Ja, det er ikke noe gildt når vekta blir så høy at en føler at kampen er tapt før en har startet.
Men heldigvis er det mange veier til Rom.
Både jeg og mannen min gikk Grete Roede-kurs til vi ikke hadde råd til å fortsette. Men det hjelper godt for da har du oppbakking fra andre. Det finnes egne kurs for menn så og si over hele landet.
Men noe som er viktig og som Grete Roede har nå er "krav" til trim. Du skal ha minst 1 trimpoeng pr dag. Så da blir det 7 på en uke. Et trimpoeng er 200 kcal. Noe som tilsvarer ca en halv times rask gange.
Vi kjøpte oss pulsklokker og nå når vi ikke går på kurs bruker vi dem effektivt til å samle poeng. Vi har som mål å ha 14 trimpoeng i uka.
Mannen min fant ut at det er veldig kaloriforbrennende å kappe ned trær og høgge dem opp. Hage arbeid som å spa hageganger er også bra trim. Så det er ikke bare å gå. Mannen min er veldig glad i å sykle, for det blir det litt av.
Ellers holder vi på å lese en bok av Dr. Phil som heter "Aldri mer vektproblemer". Da jeg kjøpte den tenkte jeg som så at jeg har prøvd å slanke meg mange ganger uten å lykkes og de fleste grunnene til det er psykiske. Så da er det vel bare rett å rimelig å få hjelp av en psykolog.
Vi har ikke kommet så langt enda, men den er knall bra. For han tar opp masse ting som du må svare på. Vi har arbeidsbøker ved siden av. Han klargjør for oss hvorfor vi er tjukke. Vi har nok mange like ting, men mye er også indiviuelt. Jeg trøste-spiser og kjede-spiser, det gjør ikke mannen min...
Du må også skrive ned hva du vil gjøre for å gå ned i vekt og når du vil være ferdig. Den kan virkelig anbefales.
Du går igjennom 7 nøkler for å klare det. Prøv den, så kan vi se om vi kan klare det sammen.
Jeg kjøte den via bokkilden.
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=148016