om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 06:26:29

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Slanking
| |-+  Slanking generelt
| | |-+  Fort ned?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Fort ned?  (Lest 1270 ganger)
Tonje
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 18/06 - 2007, 20:21:50 »

Jeg bare lurer jeg... Når det er mye å ta av, går ikke da de første kg mye lettere av? (eller er dette ønsketenkning fra min side tro)
Loggført
Envy
Prateglad

Vis profil
« Svar #1 på: 19/06 - 2007, 07:57:25 »

Det er jo et godt spørsmål, har ikke hørt noe om det selv, men hadde vært hyggelig for meg også om det var slik.  eusa_whistle Velkommen, forresten.
Loggført

"Not all closed doors are locked."
- Unknown

MFUS
Gjest
« Svar #2 på: 22/06 - 2007, 21:46:45 »

Vekttapet er som oftest størst i starten ja, og dess større enn er dess lettere taper enn fett (det koster jo flere kalorier å holde i live og bevege en tung enn en lett kropp, store personer har derfor større potensiale til å tape fett enn små).

Men vekttapet i starten viser ikke nødvendigvis fett-tapet, da forskjellen fra i starten og etter noen uker ikke er så stort som det kan se ut som. Dette fordi man i starten taper en del veske og dette vises på vekten.

Det gjelder derimot å ha realistiske forventninger til vekttap, å tape 1/2 kilo fettvev i uken er ett FANTASTISK resultat som er vannvittig mye bedre enn hva mange synes - å klare noe slik i seg selv er knallhardt.

Desverre sprekker for mange da dem har for urealistiske forventninger til vekttap, med desto skuffelse fordi vektpilen beveger seg lite eller står stille fra uke til annen. Men dette betyr ikke nødvendigvis at dem ikke har vært flinke, snarere tvert i mot kan enn ha vært flinkere en uke vektpilen peker oppover enn en uke den har gjort ett hopp nedover. Derfor, ikke stol blindt på badevekten og se det hele over tid, og vit at dersom man har tapt 1,5 kilo fettvev på en mnd. så er det ett fantastisk resultat. I praksis derimot, ja så kan enn etter en fantastisk bra mnd. der man har mistet 1,5 kilo fettvev oppleve å bare se at man har tatt av 0,5 kilo (mer veske i kroppen) og folk som har prestert noe knekker - mange eksempler på det desverre.

Så se vekttap i perspektiv og vit at med små skritt kan enn nå langt!!
Loggført
Tonje
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #3 på: 24/06 - 2007, 22:41:28 »

Kjempebra innlegg MFUS! Ja, var noe sånn jeg mente igrunn... Smiley
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.428 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten