om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 15:19:37

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Slanking
| |-+  Slanking generelt
| | |-+  Hva kan legen hjelpe med?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Hva kan legen hjelpe med?  (Lest 1083 ganger)
spiffi
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 08/04 - 2011, 15:54:05 »

Selvom ingen har respondert på mitt forrige innlegg her, så prøver jeg meg på ett til.
Vært hos legen i dag, for å sjekke om det er noe krøll i kroppen min, siden jeg på flere måneder ikke har gått ned i vekt - tross streng lavkarbo - og nå gått over til strengt kalori-inntak.
Hun tippet noe med stoffskiftet, men vi får se. Må vente på svar på prøver...

Men OM det ikke er noe krøll, kan hun da hjelpe meg med noe ang vektnedgang?
Og OM det er noe krøll, hva kan hun DA hjelpe med? Stoffskiftemedisiner?

Hmm..er litt nysgjerrig på hva leger kan gjøre for å hjelpe oss til å komme ned i vekt jeg...Noen som har erfaring? Smiley
Loggført
StineMarie
Gjest
« Svar #1 på: 09/04 - 2011, 08:10:31 »

Hei

Kanskje ikke streng lavkarbo er noe for deg?

Jeg har flere deltakere på mine kurs (Grete Roede), som sliter med stoffskiftet,
og de går fint ned for det.

Vi må bare tilpasse kosten deretter!

Men jeg vet at noen av de også har fått medisiner av legen.

Fortell meg litt mer om den daglige kosten din da! Smiley
Loggført
spiffi
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #2 på: 11/04 - 2011, 11:58:02 »

Tusen takk for svar! Smiley Det var hyggelig Wink
Nei, vet du, jeg tror faktisk ikke lavkarbo er tingen for meg - det blir for slitsomt å tilpasse familien min, samt at jeg går jo ikke ned, så da er det bare tull. Har tdiligere gått på gr-kurs og trivdes med det. Gikk ned 8 kg første kurset Smiley

Nå skal jeg ned 10...men har dessverre ikke råd til et gr-kurs akkurat nå Sad Skulle ønske, men....vi er på en lønn pga utvidet fødselsperm...så da kniper det litt Wink

Hva jeg spiser:

Frokost: Enten havregrøt med kanel, litt smør og natreen + 1 glass ekstralett melk
Eller 2 knekkebrød (havre) med ost og salat/agurk/paprika + 1 yoplait 0% og evt 1 glass melk

Lunsj: Salat med skinke/kylling
Eller 1-2 brødskive med magert pålegg + evt en frukt.
Vann

Middag: Mye rent kjøtt,  masse grønt, mager saus evt og litt potet/pasta eller ris. Er aldri over 450 kalorier her...

Kvelds: Knekkis.

Mellom: Evt frukt.

Jeg legger inn alt på diett.no og ligger på ca 1200 kalorier daglig. I fht høyde vekt skal jeg ha ca 2000, men jeg prøver kutte ned mellom 700-1000 daglig. Klarer som regel ikke å ligge på bare 1000, men alt fra 1100 - 1200 går bra.

Hva syns du? Smiley
Loggført
StineMarie
Gjest
« Svar #3 på: 12/04 - 2011, 17:35:20 »

Jeg synes du spiser for lite.

Når du har et daglig energibehov på rundt 2000 skal du trekke fra mellom 5-800 kcal.

Og du skal IKKE ligger under 1300 kcal.

Vi anbefaler aldri å trekke fra 1000 kcal... Det gjelder kun når du går kurset Roede Ekspress og skal kun følges i noen få uker.

Maten ser veldig fin ut by the way Wink
Loggført
spiffi
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #4 på: 12/04 - 2011, 20:52:01 »

Takk for tips! Ante ikke at jeg ikke må under 1300, så her må jeg vel justere litt, da. Har ingen hastverk - a la express i noen uker, så jeg kan vel oppjustere til 1300, da Wink

veldig fint at du gir meg noen pekepins i hvilken retning jeg bør gå. Godt å høre maten ser bra ut, da.
Blir det helt feil å kose seg litt ekstra på lørdags kvelder? jeg bare MÅ ha litt M eller kvikk lunsj....
Husker det var noe som het kosemerker da jeg gikk på kurs, og de kan vel samles opp til lørdagskvelden?

Wink Igjen takk skal du ha!
Loggført
spiffi
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #5 på: 12/04 - 2011, 20:53:09 »

Ps. Fått svar på alle prøver hos legen. Alt fint, men lå i farseonen på stoffskiftet....men ikke slik at jeg får medisiner....
Loggført
StineMarie
Gjest
« Svar #6 på: 13/04 - 2011, 06:08:37 »

Vi har fortsatt kosemerker (frimerker) ja.

Det er 50 kcal daglig som du skal spare til helgen hvis du ønsker det Smiley

Hvis du melder deg inn på vektklubben.no, så er en gratis matregistrerings side for GR så kan du loggføre maten der og holde god oversikt! Smiley

Og det er helt greit å bruke frimerkene til sjokolade på lørdag hvis du vil det Wink
Loggført
spiffi
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #7 på: 13/04 - 2011, 10:53:42 »

Høres bra ut  Lykkelig  Og jeg har nettopp funnet frem til vektklubben og sitter og kikker litt på siden der. Tusen takk for all hjelp, det var veldig snilt av deg!! Smiley
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.387 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten