om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 15:29:51

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  hjeelp, trenger oppskrift på hjemmelaget dip.
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: hjeelp, trenger oppskrift på hjemmelaget dip.  (Lest 1501 ganger)
sammy
Moderatorteamet

Vis profil
« på: 17/04 - 2011, 15:18:39 »

jeg har såååå lyst på dip og grønnsasker, men når man går på lavkarbo, så kan man ikke ha pulver dippen. ( den som man rører ut i rømme)
noen som har en oppskrift å dele med meg.
Loggført

Majali
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #1 på: 18/04 - 2011, 20:49:51 »

Hei!

Jeg så på noen av linkene som Stine Marie hadde lagt ut og jeg fant mye bra der. Det var en oppskrift der på Tahini.
Sesampasta eller tahini som kan brukes i hummus (moste kikerter) kan brukes i oljedressinger, da får den en kremet konsistens. Kan brukes til dipp til både gulrøtter og stangselleri. Den er fin som pållegg.

Oppskrift tahini:
250 g el 4 dl sesamfrø
½ el ¾ ts havsalt (smak deg frem)
4-5 ss raps eller sesamolje

Hell frøene i en stor panne og varm til de begynner å poppe, rør godt og fortsett litt til. Pass på at de ikke svir seg. Ha frøene i foodprocessor eller kvern.

Hentet fra
http://basiskmat.com/?page_id=63

Men jeg har prøvd tahini og synes den var litt 'snerpete' til dipp. Har prøvd hummus også, men ikke en som jeg har likt. (har ikke prøvd å lage selv) Men jeg har smakt mandelpasta som selges på helsekost. Det er litt dyrt, men jeg hadde den lenge. Den kan sikkert også blandes ut med en god olje og brukes som dipp. Den er fryktelig god, og den bør en sikkert ikke spise mye av. Men litt av den er nok ok som lav karbo dipp. Men i startfasen av en lavkarbo kur så skulle en visst ikke spise så mye nøtter, så dette jo for etter at de første 14 dagene er over.

Håper det var til noe hjelp. Jeg er selv utrolig glad i dipp. Klarer ikke å begrense meg når jeg først begynner. Ekstra ille er det siden jeg har fått påvist melkeallergi..

May Britt
Loggført

sammy
Moderatorteamet

Vis profil
« Svar #2 på: 18/04 - 2011, 21:43:58 »

hei

tusen takk for oppskrift, og info. hørtes veldig spesiell ut, men jeg skal prøve den ut en dag.spennende.
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.349 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten