om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 16:25:21

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Slanking
| |-+  Slanking generelt
| | |-+  Forbrenningskalkulator
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Forbrenningskalkulator  (Lest 11693 ganger)
Hrawiz
Mosjonist
**

Vis profil
« på: 18/02 - 2007, 09:50:52 »

Her er en forbrenningskalkulator:

http://www.slankenett.no/interaktivt/kaloriforbruk.php

Ved å fylle ut:
100-183-28-Mann
8-16-0-0-0-0
blir det 2.881 kcal. i forbrenning.

Er dette for mye eller for lite, eller er det nokså riktig?

Kalkulatoren tar ikke hensyn til om man har mye eller lite muskler.
Loggført

Du kan regne ut forbrenningen din her:
http://www.slankenett.no/interaktivt/kaloriforbruk.php
fffd
Beryktet

Vis profil
« Svar #1 på: 18/02 - 2007, 14:21:26 »

Den kalkulatoren stusser jeg også litt på..

113-30-185   mann

Jeg fikk at jeg forbrenner over 4k kalorier per dag, det kan da umulig stemme..
Da er den eneste formen for trening 1 times gåtur per dag..  Jeg ville nok tatt den greia med en klype salt.
Loggført
MFUS
Gjest
« Svar #2 på: 19/02 - 2007, 00:41:06 »

fffd: Hvorfor kan ikke det stemme?

Mange både forbruker og spiser mer kalorier enn dem tror.

Ta 2000 kcal som ett eksempel, det er ikke snakk om for mye kalorier for å si det slik. Det er flere pulverkurer (og i dem er det ikke mye mat/kalorier) som ligger like under 1000 kcal. Selv jenter flyr ned i vekt så det suser når dem går på dem - ergo spiser dem vanligvis godt mer kalorier enn det.

Jeg har i grunn greit med kunnskap om kosthold og ernæring, om noen spør meg om jeg kan sette opp en diett på ca 1500 kcal. så er ikke det så lett. Mulig er det ja, men man må da ta hennsyn til noen faktorer:

Bl.a.: Om det bare er snakk om 1500 kalorier så kan man ikke sette opp en meny med for mye av de vanlige matvarene folk spiser da folk flest spiser godt mer kalorier enn som så - ergo må man tenke litt alternativt (mer grønnsaker, frukt etc.) i forhold til hverdagskostholdet snittet har for at man ikke skal oppleve for mye sult. Skal man tenke mer vanlig mat så er det mengden som må bli liten for å klare dette. Jeg vil si at en diett på rundt 1500 kcal er streng og selv jenter er ikke noe slik så enkelt å holde for.

Så jo, det kan stemme og er ikke alt for langt unna malen om du beveger deg litt.
Loggført
Littleme
Gjest
« Svar #3 på: 20/02 - 2007, 09:08:38 »

Jeg ville nok tatt resultatene med en klype salt Smiley Men er alltid artig å prøve. Hadde kanskje hjulpet om det hadde blitt lagt ut kilder til de generelle tallene som blir brukt. Litt lettere da å kommentere hvorvidt du kan stole på tallene, og kanskje fått regnet ut ett avvik?

De har nok til en viss grad tatt til forbehold mot kroppssammensetning (muskler/fett), men er nok en gang beregnet på generelle tall. Så spørsmålet blir jo, hvor generell er du Smiley?

Man trenger ikke telle kalorier for å gå ned i vekt, tar bare fokuset vekk fra det som er viktig, nemlig riktig trening, en aktiv hverdag og ett sunt kosthold!

Men er jo litt artig da Smiley
Loggført
MFUS
Gjest
« Svar #4 på: 21/02 - 2007, 01:12:37 »

Littleme oxo jo...

Skal trykke + for enhver innlegg av deg jeg kommer over. *Liker innleggene dine*

Hei forresten!
Loggført
cool
Gjest
« Svar #5 på: 21/02 - 2007, 14:08:29 »

Er enig at man ikke nødvendig må telle kalorier for å gå ned i vekt, men å ha en viss oversikt er alltid viktig.

Leveregelen min går egentlig på å ikke innta mer kalorier enn de jeg forbruker så jeg mao går ned. Regner med at jeg bruker omlag 3000 kalorier om dagen. Heldigvis har jeg en jobb hvor jeg sjeldent sitter stille. Smiley
Loggført
Littleme
Gjest
« Svar #6 på: 21/02 - 2007, 18:01:49 »

hehe karma og her jo Smiley Artige saker Smiley Ser du har forlatt trim.no mfus, ble alle kroppsbyggerne for mye for deg Smiley?

Er forsåvidt enig med deg, mye å lære av telle litt kalorier, vite hvilke matvarer som inneholder mye/passe/lite. Men har gjort en del oksygenopptak målinger og tror nok endel kalkulatorer overvurderer energiforbruket vårt, og da kan man jo lett gå i ei felle Smiley

Det positive er jo at en ser veldig rett frem at når en øker aktivtet og intensiteten på aktiviten, ja da går energiforbruket opp Smiley Så mest mulig på de nederste og ikke fullt så mye på de øverste, selv om det ofte ikke blir slik da =)
Loggført
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #7 på: 31/03 - 2007, 17:19:29 »

Det der var jo en morsom sak! Synd dere tror den ikke kan stoles på, da... Sad
Loggført

Klem fra Reidun Is-troll! bigarmhug

Medlem av opp-av-godstolen..

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.523 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten