om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 16:30:48

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Medlemmenes sider
| |-+  Presentasjonsforum
| | |-+  Litt om hannah :)
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Litt om hannah :)  (Lest 2407 ganger)
hannah
Mosjonist
**

Jeg er min egen lykkes smed :)

Vis profil
« på: 30/07 - 2007, 16:52:29 »

Her kommer litt informasjon om meg Smiley

Jeg er ei festlig jente på 27 som har flyttet til en by i Finnmark for litt over et år siden, har tidligere bodd litt lengre sør Wink Trives i "ny" jobb og med mine nye venner her oppe. Jobber med ungdom men får vel ikke akkurat trimma særlig mye på jobben, men har lyst å trene litt på fritiden sånn at man har overskudd til en travel hverdag!

Problemet mitt er at jeg er så laaaaaaat. Hadde jeg kunne levd av å sitte foran datan eller tv så hadde jeg sikkert gjort det, hehe! Jeg har spillt både fotball, volleyball og håndball i min ungdom, men ettersom kiloene kom snikende har det blitt slutt på fysisk aktivitet. Kondisen min er så dårlig at det burde vært straffbart, og eneste plassen jeg har brukbare muskler er i leggene (fotballegger, noen som kjenner seg igjen? hehe) Men nå er jeg lei av å være anpusten av å gå opp trappene på jobben, jeg er lei av å være uopplagt og slapp og å ha vondt i hodet fordi jeg har et dårlig kosthold.

Kostholdet mitt har jeg jobbet litt med siste halvåret. Tidligere har jeg ikke klart å spise frokost, kunne gjerne starte dagen med no snop rundt lønsjtider, og bare fylle på med godis og brus utover dagen, en diiiger porsjon middag og snop utover kvelden. Noe av denne livsstilen kan skyldes skiftarbeide på jobben og uregelmessig døgnrytme, mens det meste nok her også skyldes latskap. Siste halvåret har jeg forsøkt spise frokost før jeg drar på jobben, forsøkt å spise grovt brød/knekkebrød til lunsj, drikke mer vann (VANSKELIG!!!) og å spise sunn middag. Mat-delen er ikke så ille, mens nå har jeg vanskeligheter med å ikke stappe i meg snop på kvelstid når jeg ser på tv. Det er nesten som med røyking, det har blitt en vanesak å stappe i seg noe godt når jeg sitter i soffan og ser på tv. Gode råd mot dette mottas med takk Wink

Uansett, nå har jeg leitet opp motivasjonen (mye takket være denne siden og dere som er her og holder liv i den!) så nå skal jeg gjøre noe med tingenes tilstand Smiley

I can do this!  eusa_dance
Loggført

Medlem av:
Veiedag, Mandag
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #1 på: 30/07 - 2007, 17:09:21 »

Hei! Så fint at du skriver om deg selv, så blir vi liksom bedre kjent! Jeg kjenner meg igjen i masse av det du skriver og har absolutt hatt en lignendes livsstil tidligere - endel år tilbake. Men den trangen til å spise mens man ser på TV om kelden er virkelig stor - helt enig! Jeg pleier å spare et lite måltid til et favorittprogram starter og spise det da - det hjelper godt. Koser meg da gjerne med en yoghurt, en boks ananasbiter (herm.), et knekkebrød... noe i den duren. Et annet triks er å drikke en kopp te eller cappuchino foran tven. Det har i hvertfall hjulpet meg veldig!

Uansett er det supert at du nå er i gang med å endre livsstil, og som du sier: You can do this!  eusa_clap

Klem!

Loggført

Klem fra Reidun Is-troll! bigarmhug

Medlem av opp-av-godstolen..

hannah
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #2 på: 31/07 - 2007, 19:24:50 »

Takk for positive ord Reidun Wink

Skal notere meg triksene dine til det å spise noe mens man ser på tv, man kan jo spise noe bare det ikke er så usunnt Wink Kveldsmaten for eksempel? Wink Jeg har dessuten investert i nytt kjøkkenbord, så jeg skal forsøke å spise alle måltidene ved det nye bordet (har av alle ting kjøkken og stue i forskjellige etasjer, forstå det den som kan)!

Ah fikk lyst på ananas Smiley hihi Wink Takk for tipset!

Klem
Loggført

Medlem av:
Veiedag, Mandag
Littleme
Gjest
« Svar #3 på: 31/07 - 2007, 20:26:46 »

Sitat
mens nå har jeg vanskeligheter med å ikke stappe i meg snop på kvelstid når jeg ser på tv. Det er nesten som med røyking, det har blitt en vanesak å stappe i seg noe godt når jeg sitter i soffan og ser på tv. Gode råd mot dette mottas med takk

Hehe jeg har samme problemet som deg Smiley Men ikke bare på kvelden, heeeeele dagen, har eg tilgang på noe godis, ja da spiser eg det Smiley Måten jeg løser det på er å ikke ha snop eller lignende i huset samtidig som jeg alltid passer på å ha sunn "snacks" liggende. Alltid mye frukt, gulerøtter (veldig gla i det), kålrot, te osv. Når jeg skal i butikken å handle skriver jeg alltid handleliste før jeg drar og holder meg til den. Dermed unngår jeg impulse kjøp av godis eller lignende:) Dette krever litt planlegging i ny og ne, men går som regel greitt. En dag i uke har eg lov til å kjøpe inn snop/chips/ol og gomle litt, ellers er hverdagen godisfri Smiley Lørdag er en fiiiin dag  wiggle
Loggført
hannah
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #4 på: 31/07 - 2007, 21:49:07 »

Hei littleme Smiley

Takk for koselig svar Smiley
Vi godis-elskere får stå sammen herog mote opp hverandre. Hjelper å snakke med folk som sliter med de samme tingene, hehe!
Gode tips du kommer med, jeg har også funnet ut at dersom jeg har snop i huset så spiser jeg det også. Har feks en boks dream-is i fryseren, og jeg har SÅ lyst på den.. (ja gjerne hele! hehe) så kanskje jeg skal unne meg litt på lørdagen? Lørdag er så fin dag å kose seg litt på Wink I morgen skal jeg kjøpe inn litt ekstra frukt og grønt (ekstra glad i gulerøtter og agurk, gjerne med litt dip)
Nå skal jeg skrive handleliste til i morgen mens jeg ser på Frustrerte Fruer (må jo bare få det med meg!)

Klem!
Loggført

Medlem av:
Veiedag, Mandag
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #5 på: 01/08 - 2007, 19:37:21 »

Og du, lager du dippen med yoghurt naturell er det jo bare knallsunt! Det har jeg gjort i det siste og synes den er like god da!

Klem!
Loggført

Klem fra Reidun Is-troll! bigarmhug

Medlem av opp-av-godstolen..

Pæra
Smått avhengig

Ser lyst på livet :)

Vis profil
« Svar #6 på: 02/08 - 2007, 10:23:59 »

Hei Hannah, og velkommen hit  :wave Kjempefin presentasjonshilsen du har laget!! Og du er ærlig og innrømmer hva du er svak for. Og når du klarer det, så klarer du å gjøre noe med deg også. Det er et godt tegn på at du VIRKELIG vil forandre dette!!
Jeg var også veldig snopfan før jeg kom inn hit, samt begynte på et livstilsendringskurs i april. Og som jeg leser på de som har svart deg, så er dette et fenomen som går igjen hos de fleste!
Når det gjelder snop, så spiser jeg det kun i helgene. Aldri ellers. Gjør jeg det, er det så lett å gjøre det flere ganger. Så der er jeg streng mot meg selv. Når sukkernøden er stor i ukedagene, kjøper jeg inn masse tørka frukt, forskjellige nøtter, babygulrøtter, blomkål, stangselleri, kesam og dip. Da har jeg litt av hvert å velge imellom. Samt en kopp te, eller saft som inneholder 3 % sukrafose.
I helgene blir det brus og snop. Men jeg spiser ikke mye snop, overraskende nok. Merkelig hvordan disse rutinene hjelper!!

Leser også at du har fått mange gode tips! Og det er det som er så fantastisk her inne. Vi hjelper og støtter hverandre, for vi er jo alle sammen i samme båt!!

Skal bli koselig å bli bedre kjent med deg Hannah!! Og som du skriver You CAN do it  thumbsup
Loggført

Det ordner seg alltid for snille jenter!!
hannah
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #7 på: 28/08 - 2007, 22:50:46 »

Nå har jeg vært her inne i nesten en måned allerede! Og til nå har jeg faktisk klart å gått ned 2.7kg Smiley Det er jeg fornøyd med! Og mye av grunnen til at det har gått så fint er faktisk dere folkene som er her inne og deler deres kunnskap, spørsmål, tips, ris og ros, trøst og jubel og hva det måtte være! Jeg har lært så utrolig mye av dere!

Tusen Tusen hjertelig takk Smiley

Og som jeg sa tidligere, I can do this.. og WE can do this!  eusa_dance
Loggført

Medlem av:
Veiedag, Mandag
daquiri
Gjest
« Svar #8 på: 28/08 - 2007, 22:55:35 »

Så flink du har vært Grin Gratulerer!!
Loggført
hannah
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #9 på: 25/08 - 2008, 12:18:36 »

Hmmm... jeg ser at det er ca ganske nøyaktig et år siden jeg har skrevet noe her inne! Men nå er det påan igjen.. jeg har blitt et år eldre og kanskje litt smartere også? Eller ikke..? For jeg gikk jo på meg alle kiloene jeg hadde tatt av meg sist jeg var innom her! Men nå blir det andre boller.. (eller kanskje ikke boller, det er jo ikke så sunnt hehe)

Jeg gleder meg til fortsettelsen!
Loggført

Medlem av:
Veiedag, Mandag
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #10 på: 25/08 - 2008, 16:00:41 »

Gjelder presentasjonen din fremdeles? Eller har du forandra deg siden i fjor?
Bor du fremdeles på Finnmarska?
(jeg har fartstid fra både vest- og østfylket)
Ser at du skreiv ditt siste innlegg i fjor samtidig med at jeg begynte her Wink
Jeg har tatt det saaakte på min veg nedover.
Det er litt frustrerende når det står nesten i ro, men det sies jo at det da skal være lettere å gå opp igjen.
Får nå se...
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
hannah
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #11 på: 25/08 - 2008, 22:43:07 »

Hehe! Jeg lot bare presentasjonen stå fordi den ikke har endret seg nevneverdig siden ifjor. Bor fremdeles i finnmarka ja og ser ut til å trives med det Wink

Det kan se ut til at det er smart å ta det rolig på turen nedover. Kan se ut som om jeg skal forsøke det for å klare å holde koken denne gangen. Vet jo av erfaring at denne siden er god å ha da. Jeg gikk opp alle kiloene igjen når jeg sluttet å klikke meg inn her, så det skal jeg ikke slutte med nå uansett hva som skjer Smiley

Vi får støtte hverandre så får vi jo se at det kommer til å gå så fint så Smiley Dette klarer vi!  eusa_dance
Loggført

Medlem av:
Veiedag, Mandag
hannah
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #12 på: 02/08 - 2010, 19:02:47 »

Kanskje jeg bare kan dytte denne opp? Det aller meste gjelder fortsatt bortsett fra at jeg har blitt noen år eldre siden sist jeg var innom her. Nå trenger jeg litt inspirasjon og satser på å finne det her inne Smiley
Loggført

Medlem av:
Veiedag, Mandag
StineMarie
Gjest
« Svar #13 på: 15/09 - 2010, 08:38:46 »

Velkommen tilbake!  toothy4
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.452 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten