Jeg har ikke prøvd produktene, men jeg kan gi deg mange gode grunner til å ikke kjøpe det
Det er som oftest tre måter alle disse produktene lover å hjelpe.
1) Økt fettforbrenning (bruk av fett som energikilde)
2) Økt energiforbruk (forbrenning)
3) Redusert energiinntak/opptak (enten redusert apetitt eller reduksjon av opptaket fra tarm)
Økt fettforbrenning er ikke særlig vanskelig å ta vekk, enkelt og greitt fordi kroppen vår forbrenner mer enn nok fett fra før. Vi trenger faktisk ikke øke fettforbrenningen, der er ikke der problemet ligger. Problemet ligger i å skape en ubalanse mellom energi inntak og energiforbruk slik at vi bruker mer energi enn vi får i oss. Og der kommer punkt 2 og 3 inn

No kunne jeg argumentert med vitenskaplige kilder mot effekten av de forskjellige virkestoffene i produktene, men tenkte jeg skulle prøve en annen vinkling. La oss si for arguments skyld, at de fungerer. De gjør som de sier, øker forbrenningen, reduserer apetitten og redusere opptaket av næringsstoffer.
Du bruker de altså til å skape ett energiunderskudd, på samme måten som en bruker trening/fysisk aktivitet og kostholdet. Som de fleste vet da så må man fortsette med den endringen en har gjort, for å bevare vekttapet. Med andre ord, om du skaper energiunderskudd ved bruk av ett kosttilskudd, så må du bruke det resten av livet for å vedlikeholde energibalansen og dermed vekten

Er du villig til å betale 300 kr for noen piller resten av livet?
Alternativt så kan du så klart deretter øke fysisk kapasitet eller redusere energiinntaket via kosten, men om man først skal gjøre det, hvorfor ikke starte der, så sparer en pengene