om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 17:52:44

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Hva skal jeg ha til middag idag tråden!
« forrige neste »
Sider: [1] 2 3 ... 5 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Hva skal jeg ha til middag idag tråden!  (Lest 18170 ganger)
Marthe
Administrator

Vis profil E-post
« på: 23/01 - 2007, 20:22:01 »

Del dine favorittoppskrifter med oss  Cheesy
Loggført

Stillow
Prateglad

Sammen er vi sterkere!

stillow@hotmail.com
Vis profil WWW E-post
« Svar #1 på: 12/02 - 2007, 10:12:58 »

I dag skal jeg prøve en ny (for meg) rett fra Grete Roede. Den heter Ingvills tunfiskgryte (eller noe sånt). Skal si hvordan den smakte senere i dag!
Loggført

26.03.08: 102,6 kg
14.07.08: 99,1 kg

Marthe
Administrator

Vis profil E-post
« Svar #2 på: 12/02 - 2007, 21:52:02 »

Det ble fersk champignong, karbonadedeig, fullkornstpasta og tomatsaus for meg idag. Og masse grønnsaker Cheesy Smakte middagen godt stillow? Smiley
Loggført

Stillow
Prateglad

Sammen er vi sterkere!

stillow@hotmail.com
Vis profil WWW E-post
« Svar #3 på: 12/02 - 2007, 21:54:37 »

I dag skal jeg prøve en ny (for meg) rett fra Grete Roede. Den heter Ingvills tunfiskgryte (eller noe sånt). Skal si hvordan den smakte senere i dag!

Middagen min ble kjempegod. Eneste negative var at den skal stå 30 minutter i ovnen etter at den er laget, så det ble litt sen middag... Men det var godt, så da gjør det ingenting! I morgen skal jeg lage "timiankrydret kylling". Det er en rett jeg har laget mange ganger før, og som jeg synes er kjempegod!
Loggført

Marthe
Administrator

Vis profil E-post
« Svar #4 på: 12/02 - 2007, 21:59:36 »

Middagen min ble kjempegod. Eneste negative var at den skal stå 30 minutter i ovnen etter at den er laget, så det ble litt sen middag... Men det var godt, så da gjør det ingenting! I morgen skal jeg lage "timiankrydret kylling". Det er en rett jeg har laget mange ganger før, og som jeg synes er kjempegod!

Høres bra ut Smiley Trenger ikke være kjedelig selvom det er sunt Cheesy
Loggført

Stillow
Prateglad

Sammen er vi sterkere!

stillow@hotmail.com
Vis profil WWW E-post
« Svar #5 på: 12/02 - 2007, 22:03:31 »

Høres bra ut Smiley Trenger ikke være kjedelig selvom det er sunt Cheesy

Det er helt sant! Jeg synes Grete Roede sine oppskrifer er full av smak, og det føles langt i fra som slankemat.  Wink
Loggført

trønderrock
Gjest
« Svar #6 på: 13/02 - 2007, 11:19:42 »

Hei.

Må si at middagen er det måltidet som er vanskeligst å få til sunt hver dag. Vi har seks unger i huset og et rimelig høyt matbudsjett, så det spiller en rolle hos oss... Det er ikke til å stikke under en stol at sunn mat ofte også er dyrere enn mye annet.

I tillegg studerer jeg og ungene trener en del, så jeg har ikke hele ettermiddagen på å lage noe sunt og billig fra bunnen av...

Blir liksom det går i det samme føler jeg, og det går det an til tider å bli lei av... Og unger vil jo ofte ha kjøtt, og gjerne da i form av pølser, farse, karbis osv... Det er jo heller ikke det man bør spise mest av... Bruker heldigvis å ha grønnsaker på bordet stort sett hver dag, avhengig av hva som er til middag.

Er det noen som har noen kongetips å kommemed mottas de med takk!!! 
Loggført
Stillow
Prateglad

Sammen er vi sterkere!

stillow@hotmail.com
Vis profil WWW E-post
« Svar #7 på: 13/02 - 2007, 11:28:26 »

Er det noen som har noen kongetips å kommemed mottas de med takk!!! 

Hvis du skal bruke farsemat er den ofte mer fett i enn rent kjøtt... MEN, om du bruker karbonadedeig er det lite fett i den. Du får kjøpt billig karbonadedeig på Lidl, og den smaker helt supert!

Lager du en kjøttsaus til spaghettien kan du bytte ut litt av kjøttet med gulrøtter. Det er kjempedeilig, og ingen syter over at de må spise grønnsaker...
Loggført

Stillow
Prateglad

Sammen er vi sterkere!

stillow@hotmail.com
Vis profil WWW E-post
« Svar #8 på: 14/02 - 2007, 09:18:45 »

I kveld skal jeg ut med jobben, så da blir det restaurantmat... Jeg er godt motivert, og kommer til å lete frem noe på menyen som ikke er så fryktelig kaloritungt...
Loggført

fffd
Beryktet

Vis profil
« Svar #9 på: 14/02 - 2007, 10:42:57 »

Jeg spiste noe godt i går..  Heiv broccoli, hvitløk, løk, gulrot, chilli, tomatpurè og paprika oppi en blender.. + litt salt og mitt favoritt krydder, estragon.. Kokte så helkornspasta..
Heiv dette på steikepanna med litt tunfisk, stå og putre i 15 min på svak varme.. ..  Nydelig og enkel kost, og ikke minst sunn..  Ingen olje eller smør nødvendig ved stekingen..kan tilsette litt vann/melk i blenderen eller stekepanna om man vil justere konsistensen eller at den tørker ut for fort..
Loggført
Stillow
Prateglad

Sammen er vi sterkere!

stillow@hotmail.com
Vis profil WWW E-post
« Svar #10 på: 14/02 - 2007, 17:23:52 »

Jeg spiste noe godt i går..  Heiv broccoli, hvitløk, løk, gulrot, chilli, tomatpurè og paprika oppi en blender.. + litt salt og mitt favoritt krydder, estragon.. Kokte så helkornspasta..
Heiv dette på steikepanna med litt tunfisk, stå og putre i 15 min på svak varme.. ..  Nydelig og enkel kost, og ikke minst sunn..  Ingen olje eller smør nødvendig ved stekingen..kan tilsette litt vann/melk i blenderen eller stekepanna om man vil justere konsistensen eller at den tørker ut for fort..

Hmmm, dette hørtes godt ut! *noterer bak øret...*
Loggført

cool
Gjest
« Svar #11 på: 22/02 - 2007, 00:43:29 »

jeg er stooor kyllingelsker! Her går det ned mye kyllingfileet for å si det slik (prøver å være flink til å variere, men kan ikke noe for at jeg liker kylling som også er så sunt Cheesy)

woke grønnsaker med kylling er nr 1.

Ellers er det godt med kokt brokkoli, potet, gullerøtter og kålrot med masse krydder og kyllingfileet, en mager og mettende middag som også er ganske enkel å lage. Hverfall perfekt for en som sånn passe uerfaren på alt som ikke er usunn ferdigmat.
Loggført
digger spinning
Beryktet

Stor? Jeg???

Vis profil
« Svar #12 på: 06/03 - 2007, 20:12:43 »

Jeg syns det er godt med de glassene fra Uncle Bens med ferdig saus til ris/kylling. Det inneholdr ikke fett, har lite kalorier, også smaker det godt. Hos meg er det et hyppig brukt alternativ de dagene vi ikke har særlig god tid.
Loggført

Medlem av:

Opp-av-godstolen wiggle
Veiedag mandag
Minus 10 kilo innen julen 2007
MFUS
Gjest
« Svar #13 på: 22/03 - 2007, 03:01:39 »

Stillow: Du får kjøpt billig karbonadedeig på Lidl

Kommentar: Hørt at det ikke er "ekte" karbonadedeig og en usunn og "fetende" type sammenlignet med karbonadedeig kjøpt i norske butikk-kjeder. Der er advarsel på den karbonadedeigen som uekte er meg erindret flere ganger!!
Loggført
Stillow
Prateglad

Sammen er vi sterkere!

stillow@hotmail.com
Vis profil WWW E-post
« Svar #14 på: 22/03 - 2007, 09:09:45 »

Stillow: Du får kjøpt billig karbonadedeig på Lidl

Kommentar: Hørt at det ikke er "ekte" karbonadedeig og en usunn og "fetende" type sammenlignet med karbonadedeig kjøpt i norske butikk-kjeder. Der er advarsel på den karbonadedeigen som uekte er meg erindret flere ganger!!

Eh... Hæ?

Nå skjønner jeg ingenting... Hva mener du med uekte? Det er norsk kjøttdeig med bare 5% fett... Det er da i hvert fall det som står på pakken, og de har vel ikke lov å lyve om det? Eller misforstår jeg deg nå?
Loggført

Sider: [1] 2 3 ... 5 Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.433 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten