om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 19:24:48

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Proteinshake, er det måltidserstatter eller noe man plusser på resten av kosten?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Proteinshake, er det måltidserstatter eller noe man plusser på resten av kosten?  (Lest 2125 ganger)
babyphat
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 14/10 - 2007, 02:13:37 »

Hei!

Jeg har lenge tenkt på å begynne med proteinshake.
Jeg teller kcal hver dag, som sikkert alle gjør.
Skal man plusse på kcal fra proteinshaken da, eller spiller ikke det noen rolle?
Blir det en slags måltidserstatter?

Noen som vet om noen gode proteinshaker?

- babyphat
Loggført
Littleme
Gjest
« Svar #1 på: 15/10 - 2007, 09:04:19 »

Proteinshaker inneholder som oftest bare proteiner, og i motsetning proteinrik mat inneholder de ikke så mye vitaminer og mineraler. Derfor skal du helst ikke bruke det som en måltidserstatter men som en tillegg i kosten om du føler du ikke klarer å få i deg nok proteiner via maten du spiser. For de fleste er ikke dette ett problem så lenge en har fokus på å spise proteinrike matvarer til hvert måltid.

Mange som trener styrke for å få litt større muskler eller bevare muskelmasse ved vektreduksjon bruker proteintilskudd rett etter trening. Dette fordi inntak av proteiner rett etter trening forbedrer muskelmasseveksten og proteinpulver er veldig lettvint å ha med seg i treningsbagen. Men du kan nok fint bare ha med deg ei brødskive med noe godt proteinrikt pålegg på Smiley

Kcal'ene i proteinshaken teller på samme måte som kcal'ene i vanlig mat. Overskuddet av energi som kroppen ikke trenger lagres som fett. Men så koster det jo litt energi å omdanne proteiner til fett, samtidig som proteiner metter litt mer enn fett pr kcal, så helt det samme er det jo ikke, men da kommer du inn på den litt kompliserte debatten "er en kalori en kalori?" Wink

Loggført
Alva
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #2 på: 15/10 - 2007, 10:15:12 »

Jeg bruker proteinfabrikkens whey tech wildberries. Den er mild i smaken og god, men ganske dyr.
http://www.proteinfabrikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1990
Jeg har forsøkt mange typer som smaker dritt!
Du kan høre med folkene på www.iform.no, de har stålkontroll på dette.

Selv fikk jeg satt opp en diett med proteinpulver basert på at jeg ønsker å trene opp kroppen og ikke ende med en dvask slank kropp.
De anbefaler 2g protein pr kilo kroppsvekt pr dag, og dette har jeg ikke muligheter til å få i meg via normal kost.
De har også pulver som man benytter som måltidserstatter dersom du ønsker dette. Disse inneholder noe karbohydrater...
Proteinpulveret bruker jeg som et tilskudd til maten, men kaloriene teller her også. Pulveret gjør at jeg ikke er så sulten og energien er en helt annen etter jeg begynte på det.
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.544 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten