om slankenett
annonsere?
nettbutikk
legg til i favoritt
Om oss
Kontakt oss
Forside
Nettbutikk
Artikler
Slankedagbok
Slankeguide
Diskusjonsforum
Verktøy
Tips & Råd
Oppskrifter
Spørrepoll
Søk på slankenett:
LOGG INN
Brukernavn:
Passord:
Husk
Registrer ny dagbok
PARTNERE
För oss som tränar!
Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter
FRA TRIM.NO
Kroniske belastningsskader kan medisineres med anabole steroider
Revmatiske smerter i ledd og muskler er belastningsskader
På tide å legge om til volumbasert trening?
Slankemetoden PLUSS : Hva skjer når du skal spise så mye du klarer?
Medisiner som reduserer testosteronet
Hvordan tåle, tilpasse seg og øke med hardtrening?
Den perfekte splittrutinen - del 2
DIABETES: RASKE FAKTA
Trenings - Metoder
Den uvettige bruken av kortison
Er det lurt å ta medisiner fast?
UTHOLDENHET: Intervalltrening og intensitetsnivåer
Tom for energi?
Hvor mye tar du i benken?
Hvorfor blir mange utøvere fort syke?
FRA IFORM.NO
Grillmat-tips. Nyt den korte sommeren.
Trening til utmattelse eller ikke?
Fyll opp magen med VINNER-MAT!
Jodie Marsh - Fra glamour til bodybuilding
Veronica Haugen
Sikre tips FOR muskler!
Utviklingen av ditt treningsprogram - del 3 – Mot og åpenhet
Atkins' diett - farlig eller genial?
Myse protein - Bra for fettforbrenningen!
Utviklingen av ditt treningsprogram – del 2 – fleksibilitet
Nytt gym kun for jenter åpnes i Oslo
Utviklingen av ditt treningsprogram - del 1 - kreativitet
Trene i singlet - ELLER ikke?
Fitness kalkulatorer
Treningsfysiologens 5 beste tips for muskelvekst
Slankeforum
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
25/05 - 2012, 19:38:16
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:
Avansert søk
60460
innlegg i
2462
emner av
6874
medlemmer
Nyeste medlem:
Jorgi
Slankeforum
Slanking
Slanking generelt
100 sit-ups om dagen klubben!
« forrige
neste »
Sider:
1
[
2
]
3
4
...
14
Skrevet av
Emne: 100 sit-ups om dagen klubben! (Lest 25353 ganger)
Movistar
Gjest
Sv: 100 sit-ups om dagen klubben!
«
Svar #15 på:
23/10 - 2007, 01:07:06 »
Uff det der hørtes jo nesten litt fristende ut, men 100 hørtes utrolig mye ut!!
Kan man dele dem opp, eller? 50x2 liksom?
Loggført
Bolla skal bli tynn!!!
Sporty
«
Svar #16 på:
23/10 - 2007, 15:32:59 »
Ja, så lenge vi gjør dem.. jeg tok 50 vanelig og 50 skrå i går..
nå skal jeg komme meg ned på gulvet å ta dagens! dette blir så bra vettu!
tenk på den fine magen vi kan få?
Loggført
MFUS
Gjest
«
Svar #17 på:
23/10 - 2007, 18:02:06 »
Bare til opplysning:
At folk trener magemusklene er vell og bra, sterke magemuskler er (slik det er for alle de store muskelgruppene) godt å ha... For all del, stå på med slikt!!
Men...
Slankemessig har det liten effekt og mye annet er mye mer effektivt mot kiloene, og tro det eller ei så er det bedre med andre treningsformer også dersom målet er ruter på magen.
For all del, kjør gjerne kombinasjon av flere ting... Som kaloriunderskudd, styrketrening av mageregionen, trening av andre muskelgrupper samt ikke minst andre treningsformer... Hjelper på slik...
Men som sakt, om ruter på magen og mindre fett er målet så gjør heller annet samt vit at det også er genetrisk betinget hvem som utvikler ruter på magen lett og hvem som må kjempe vesentlig mer for det...
Bare så den infoen var delt!!
På den andre side så tren gjerne mageregionen selv om du aldri vil se ruter på magen og det ikke er ett mål, slik de andre store muskelgruppene som sakt også er viktig å ta for seg.
Loggført
Bolla skal bli tynn!!!
Sporty
«
Svar #18 på:
23/10 - 2007, 20:11:11 »
jeg har nå alltid hat masse mage muskler, så derfor klarer jeg vel aldri heller å blir helt skrapa for fett.
Jeg har i mange år holdt på med turning og ballet.. så jeg har muskler fra det ennå.. og veier mer en det jeg ser ut til. fordi muskler veier mindre en fett.
Jeg vet hva jeg må gjøre for å få bort fettet på magen min, etter mine graviditeter. Og er ganske klar over at det er ikke sikker det blir sånn som det en gangn var. men alt er bedre en det det er nå
Samtidig må det jo litt kondisjons trening og andre trenings metodere for at jeg får den kroppen jeg vil ha.
derfor går jeg også på pilates, pilates er en utrolig bra, da får man lange og smidige muskler.
dette kommer til å ta lang tid, men det er verdt det! synes jeg
Loggført
heidik
Mosjonist
«
Svar #19 på:
23/10 - 2007, 23:04:29 »
Eg tok 100 i går og skal ta 100 i dag også
Har høyrd at ein faktisk kan få litt utståande mage av å trene sit-ups, viss ein gjer dei feil, men altså, min mage kan faktisk ikkje bli meir utståande
Og skal såklart trene litt cardio samtidig, sånn at det også forsvinn litt feitt
Loggført
Kjersti
Smått avhengig
Still a dreamer..
«
Svar #20 på:
23/10 - 2007, 23:25:46 »
Å nei.. Da kan jeg vedde levra mi på at jeg gjør det feil og får enda mer utstikkende mage..
Faaaan...
Jeg som hadde så stor tru på det her..
Trasi trasi...
Loggført
-10 kg til jul!
25.08: -4
heidik
Mosjonist
«
Svar #21 på:
23/10 - 2007, 23:38:59 »
Uuups, ikkje meininga å ta motivasjonen heilt ifrå deg!
Eg trur det har noko med at du skal spenne musklane innover når du tek i, ikkje utover.. Men, eg er ingen sit-ups guru, så dette kan heilt sikkert nokon andre avkrefte/bekrefte/forklare langt betre!
Loggført
Kjersti
Smått avhengig
Still a dreamer..
«
Svar #22 på:
23/10 - 2007, 23:59:54 »
Aner ikke hvilken vei jeg spenne musklene mine.. har jeg aldri tenkt på faktisk..
Men hvis det er mulig å gjøre det feil, så kan jeg garantere at jeg gjør det.. Jeg er elendig i trening..
men prøver hvertfall:)
Bra du sier fra, så kan jeg være på vakt framover og lete etter et sted hvor det står hva jeg skal gjøre..
Loggført
-10 kg til jul!
Movistar
Gjest
«
Svar #23 på:
24/10 - 2007, 00:20:21 »
Hm. Jeg talte ikke, men det ble en del sit ups og andre mageøvelser på treningen i dag. Kanskje jeg skal ta meg en runde med 50 i morgen tidlig. Vi får se hvor sprek jeg er.
Loggført
Movistar
Gjest
«
Svar #24 på:
24/10 - 2007, 00:24:39 »
Sitat fra: kjerstimor på 23/10 - 2007, 23:59:54
Aner ikke hvilken vei jeg spenne musklene mine.. har jeg aldri tenkt på faktisk..
Men hvis det er mulig å gjøre det feil, så kan jeg garantere at jeg gjør det.. Jeg er elendig i trening..
men prøver hvertfall:)
Bra du sier fra, så kan jeg være på vakt framover og lete etter et sted hvor det står hva jeg skal gjøre..
Passet på å få bra veiledning om sit ups i dag. Jeg anstrenger visst hals/brystregionen for mye (kjenner jeg bli sliten under haken og nedover når jeg tar sit-ups). Ble anbefalt å bruke et slags stativ som ruller med meg når jeg tar øvelsene inntil jeg får til å gjøre dem skikkelig for å unngå feilbelastning. Det er jo heller ikke hvor høyt man løfter som er det som gir gevinst, det er hvor godt du klarer å stramme musklene, rulle dem sammen på vei opp, og rulle på vei ned (ikke slippe tak, men holde på spenningen).
Loggført
Littleme
Gjest
«
Svar #25 på:
24/10 - 2007, 08:21:20 »
Hei!
Er ikke så store muligheter til å gjøre feil nei, i forhold til å trekke sammen musklene, så trenger ikke være redd for å få utstående mage. Det er det nok andre årsaker til
Så er det viktig som movistar sier å passe på å ikke anstrenge eller jobber med øvre del av kroppen. Spesielt så får folk vondt i nakke pga at de enten holder hendene på hodet og drar litt i det, eller fordi de strammer nakke/bryst mye mens de løfter. Dette er en treningssak som en lærer seg å ungå ved å ha fokus på det
Så er det viktig å skille mellom sit-ups og crunch. Sit-ups trener både mage og hofteleddsbøyere, mens crunch går kun på mage. Om dere er litt usikker på hvordan det skal utføres ser dere her en sterk kar som viser:
Sit-ups:
http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/abdominals/sit-up/
Crunch:
http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/abdominals/crunch/
Dere finner også videoer av andre øvelser som er bra for mage og rygg. Inn no for tiden er jo core øvelser, som trenger de musklene vi bruker for å stabilisere i rygg og mageregionen, planken er jo en kjent sak
Så helt til slutt er det jo viktig å huske på at magemuskler på samme måte som andre muskler trenger litt hvile. Så om 100 situps blir opp mot ditt maksimale, så bør den nok få hvile seg litt innimellom
Loggført
heidik
Mosjonist
«
Svar #26 på:
24/10 - 2007, 11:25:10 »
Flott at vi fekk avklart dette!
Loggført
Movistar
Gjest
«
Svar #27 på:
24/10 - 2007, 14:38:50 »
Sitat fra: Iben K. på 24/10 - 2007, 08:21:20
Hei!
Er ikke så store muligheter til å gjøre feil nei, i forhold til å trekke sammen musklene, så trenger ikke være redd for å få utstående mage. Det er det nok andre årsaker til
Så er det viktig som movistar sier å passe på å ikke anstrenge eller jobber med øvre del av kroppen. Spesielt så får folk vondt i nakke pga at de enten holder hendene på hodet og drar litt i det, eller fordi de strammer nakke/bryst mye mens de løfter. Dette er en treningssak som en lærer seg å ungå ved å ha fokus på det
Så er det viktig å skille mellom sit-ups og crunch. Sit-ups trener både mage og hofteleddsbøyere, mens crunch går kun på mage. Om dere er litt usikker på hvordan det skal utføres ser dere her en sterk kar som viser:
Sit-ups:
http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/abdominals/sit-up/
Crunch:
http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/abdominals/crunch/
Dere finner også videoer av andre øvelser som er bra for mage og rygg. Inn no for tiden er jo core øvelser, som trenger de musklene vi bruker for å stabilisere i rygg og mageregionen, planken er jo en kjent sak
Så helt til slutt er det jo viktig å huske på at magemuskler på samme måte som andre muskler trenger litt hvile. Så om 100 situps blir opp mot ditt maksimale, så bør den nok få hvile seg litt innimellom
tusen takk for linkene. Da var det altså cruncher jeg holdt på med. Eller noe som likner.
Det er riktig som du sier med å ta pause. Jeg tror annenhver dag er nok for meg =)
Loggført
Kjersti
Smått avhengig
Still a dreamer..
«
Svar #28 på:
24/10 - 2007, 15:26:06 »
Er nok cruncher jeg og gjør.. selv om jeg prøver veldig hardt å ta sit-ups...Magen er liksom litt for mye i veien...
Mens jeg holder på med mine 100 er det ganske tungt, men nå jeg er ferdig tar det bare et par minutter så er jeg i fin form igjen.. gjør nok noe feil, men aner ikke hva..
Men får se hva som skjer.. kan jo hende det går bra..
Loggført
-10 kg til jul!
Bolla skal bli tynn!!!
Sporty
«
Svar #29 på:
25/10 - 2007, 11:53:06 »
de videoene var jo kjempe fine! der ser man akkurat hva man skal gjøre for å gjøre det riktig.. både om man tar en cruncher eller sit-ups.
om man gjør en av dem så er det viktig at man husker å ikke spenne nakken eller ha nakken ned mo brystet.. med ander ord, du skal verken dra i hodet ditt eller bruke nakken for å komme deg opp
Legg en ball elle appelsin ( den stl er perfekt) mellom hake og bryst.. så merker du fort om du gjør feil.. for dem ballen eller appelsinen skal ikke bli klem da du trekker deg opp!!!
Loggført
Sider:
1
[
2
]
3
4
...
14
« forrige
neste »