om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 19:41:30

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  allergi mot rug og bygg - hva kan jeg spise istedenfor?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: allergi mot rug og bygg - hva kan jeg spise istedenfor?  (Lest 2487 ganger)
Ivegotcurls
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 29/10 - 2007, 20:45:44 »

jeg er allergisk mot rug og bygg... hva kan jeg spise istedenfor for å få i meg nok fiber og lite sukker/fett? har byttet ut lyst brød med lyse knekkebrød, er det sunnere?
Loggført
Littleme
Gjest
« Svar #1 på: 29/10 - 2007, 21:34:35 »

Er det gluten du er allergisk mot? Isåfall finnes det jo glutenfrie produkter. Ellers er det fiber i frukt og grønt, så kan jo spise mer av det Smiley Skader aldri!

Energitettheten er ofte litt høyere i knekkebrød, men knekkebrød inneholder litt mer fiber. Ville selvfølgelig anbefale ett grovere produkt om det ikke går ut over allergien din Smiley
Loggført
heidik
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #2 på: 29/10 - 2007, 21:48:21 »

Kva med havre? Havregryn har jo ein del fiber! (Men om det er gluten du ikkje toler, må du vel kjøpe sånn spesialprodusert havregryn, som ikkje har spor av andre kornsortar i seg..)

Loggført

Ivegotcurls
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #3 på: 29/10 - 2007, 21:53:38 »

har ikke glutenallergi nei! bare allergi mot rug og bygg (aner ikke hvorfor), hvete og havre går fint.
takk for svar=)
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #4 på: 30/10 - 2007, 23:32:37 »

du kan jo lage brød av fin eller grov sammalt hvete, med knust hvete helkorn i, med havregryn, solsikkefrø, linfrø, nøtter, ha gjerne i en neve hakkede krydderurter, strimler med tørka tomater er også godt. Ingen problem å få seg grov brødmat .  eusa_drool
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Pæra
Smått avhengig

Ser lyst på livet :)

Vis profil
« Svar #5 på: 02/11 - 2007, 08:42:37 »

Spelt er jo den kornsorten som er best å bruke når man skal ned i vekt. Så hvis du vet at du tåler spelt, ville jeg ha funnet mest mulig produkter med dette i!!

Loggført

Det ordner seg alltid for snille jenter!!
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.456 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten