om slankenett
annonsere?
nettbutikk
legg til i favoritt
Om oss
Kontakt oss
Forside
Nettbutikk
Artikler
Slankedagbok
Slankeguide
Diskusjonsforum
Verktøy
Tips & Råd
Oppskrifter
Spørrepoll
Søk på slankenett:
LOGG INN
Brukernavn:
Passord:
Husk
Registrer ny dagbok
PARTNERE
För oss som tränar!
Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter
FRA TRIM.NO
Kroniske belastningsskader kan medisineres med anabole steroider
Revmatiske smerter i ledd og muskler er belastningsskader
På tide å legge om til volumbasert trening?
Slankemetoden PLUSS : Hva skjer når du skal spise så mye du klarer?
Medisiner som reduserer testosteronet
Hvordan tåle, tilpasse seg og øke med hardtrening?
Den perfekte splittrutinen - del 2
DIABETES: RASKE FAKTA
Trenings - Metoder
Den uvettige bruken av kortison
Er det lurt å ta medisiner fast?
UTHOLDENHET: Intervalltrening og intensitetsnivåer
Tom for energi?
Hvor mye tar du i benken?
Hvorfor blir mange utøvere fort syke?
FRA IFORM.NO
Grillmat-tips. Nyt den korte sommeren.
Trening til utmattelse eller ikke?
Fyll opp magen med VINNER-MAT!
Jodie Marsh - Fra glamour til bodybuilding
Veronica Haugen
Sikre tips FOR muskler!
Utviklingen av ditt treningsprogram - del 3 – Mot og åpenhet
Atkins' diett - farlig eller genial?
Myse protein - Bra for fettforbrenningen!
Utviklingen av ditt treningsprogram – del 2 – fleksibilitet
Nytt gym kun for jenter åpnes i Oslo
Utviklingen av ditt treningsprogram - del 1 - kreativitet
Trene i singlet - ELLER ikke?
Fitness kalkulatorer
Treningsfysiologens 5 beste tips for muskelvekst
Slankeforum
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
25/05 - 2012, 20:04:55
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:
Avansert søk
60460
innlegg i
2462
emner av
6874
medlemmer
Nyeste medlem:
Jorgi
Slankeforum
Medlemmenes sider
Slankevenn
Ned mest mulig på 4 knallharde uker! Bli med da vel =D
« forrige
neste »
Sider:
[
1
]
2
Skrevet av
Emne: Ned mest mulig på 4 knallharde uker! Bli med da vel =D (Lest 3565 ganger)
Popeye
Mosjonist
Ned mest mulig på 4 knallharde uker! Bli med da vel =D
«
på:
20/11 - 2007, 18:08:28 »
Hei skal planlegge ett knallbra opplegg til de som vil være med. Har studert ernæring en god stund nå så detta skal blii flott
Trenger en venn/veninne som kan være med å støtte hverandre. G22
)
Loggført
Kjersti
Smått avhengig
Still a dreamer..
Sv: Ned mest mulig på 4 knallharde uker! Bli med da vel =D
«
Svar #1 på:
20/11 - 2007, 18:44:45 »
Hmmm.. spørs jo helt hva slags opplegg det er da..
Loggført
-10 kg til jul!
25.08: -4
Littleme
Gjest
«
Svar #2 på:
20/11 - 2007, 19:14:24 »
Vil denne kuren tilfeldigvis være noe slikt som "kun spise tunfisk, torsk, kylling, biff, osv og masse grønsaker.. Drit i alt smør, sauser og sånt.. SKal du se hvor fort du går ned!"
?
Loggført
Star10
Smått avhengig
«
Svar #3 på:
20/11 - 2007, 21:41:43 »
Sitat fra: Popeye på 20/11 - 2007, 18:08:28
Hei skal planlegge ett knallbra opplegg til de som vil være med. Har studert ernæring en god stund nå så detta skal blii flott
Trenger en venn/veninne som kan være med å støtte hverandre. G22
)
Spent på hva slags opplegg du har tenkt til å foreslå
Loggført
HedvigOOO
Nytt medlem
«
Svar #4 på:
21/11 - 2007, 12:08:05 »
Jeg kan være med jeg;)
Loggført
gunnang
A-Kjendis
«
Svar #5 på:
21/11 - 2007, 18:54:01 »
vil gjerne vite mer......
trenger jo å gå ned, men hiver meg ikke på hva som helst, må beholde det jeg har av helse.
men å følge et opplegg sammen med andre i 4 uker, kan kanskje føre til at jeg tåler litt hardere krav til selvdisiplin, for det å gjøre det sammen er bedre, og det at det er for en avgrenset periode det er strengt, er også mer overkommelig.
Loggført
Medlem av sykkelklubben
miramira
Nytt medlem
«
Svar #6 på:
21/11 - 2007, 21:58:25 »
Heisann! jeg vil også gjerne være med på dette opplegget.. målet er å veie 75 kg til jul.. veier nå 78, 5 kg.. kan jeg få til det ved å gå på dietten din er jeg fornøyd.. så fortell hemmeligheten?
Loggført
Popeye
Mosjonist
«
Svar #7 på:
22/11 - 2007, 00:15:38 »
Her har jeg lagt ut en kostveiledning jeg skrev til en venn av meg. Han er godt på vei med ett sunnere kosthold nå.
For dere som er kløppere på dette her så kan det kansje virke teit. Men kan kansje være til hjelp for noen.
Slankenett bruker java så får ikke linket direkte men hvis dere går på "alle dager" så la jeg det der.
http://www.slankenett.no/dagbok/dagbok.php?select=0&uname=popeye&Submit=Vis&select2=0
Kan være behjelpelig med å skreddersky ett program til dere også.
«
Siste redigering: 22/11 - 2007, 00:25:40 av Popeye
»
Loggført
Littleme
Gjest
«
Svar #8 på:
22/11 - 2007, 08:29:00 »
Syns ikke opplegget ditt er teit jeg
Tro kopi av fedon lindberg men ikke nødvendigvis teit
Loggført
gunnang
A-Kjendis
«
Svar #9 på:
22/11 - 2007, 09:23:10 »
for mye karbohydrater for meg, holder meg til det opplegget jeg går på nå, er ikke lei enda. Men det hadde vært litt greit å justere litt før man går lei, og gjerne prøve noe sammen med andre.
Lykke til, dere som prøver.
Loggført
Medlem av sykkelklubben
Kjersti
Smått avhengig
Still a dreamer..
«
Svar #10 på:
22/11 - 2007, 09:34:57 »
Følger ikke no fast opplegg egentlig, men dette ligner jo ganske mye på en vanlig dag.. Så på en måte følger jeg jo dette opplegget hele tiden..
Loggført
-10 kg til jul!
25.08: -4
Popeye
Mosjonist
«
Svar #11 på:
22/11 - 2007, 12:40:36 »
En ting alle slankekurer har til felles er at man blir lei, og mange faller tilbake til gammelt mønster i desperate leteaksjoner etter den neste og enda bedre mirakel "kuren".
For å veie opp for de ekstra kg de har lagt på seg når de slutta den gamle kuren, må de jo kjøre på enda hardere, og da er kjangsen for å misslykkes enda større.
Tror det vil være lurere å gjøre forandringer man faktisk holder ut med resten av livet!
Det vil fungere best å spise variert og sunn kost man kan leve med. Og IKKE
overanalyser
alt du spiser, og gjør! Det gjør det bare enda vanskeligere..
Mitt tips er å spise alt du selv VET er sundt, og porsjonere riktig. Det er ikke noe vanskelig i det heletatt.
Alle veit at sukker, melange, og mel ikke er noe man trenger for å leve
Når du kommer igang med å spise det kroppen din faktisk trenger av mat og næring så vil du få energien tilbake og du orker mere.
Humøret blir bedre, du kan begynne å trene hardere gjøre masse mere ting.
Det er med mere
aktivitet
man skal gå ned i vekt. Livet er for kort for kjedelige slankekurer!
Kjør på med cardio treninga!!
Håper denne karbohydrat frykten forsvinner snart
Hvert gram karbohydrat binder 3 gram vann. Når glucose lagerene fylles vil de også fylles med 3 ganger så mye vann. Det er ikke fettet som forsvinner i førsten når du kliner til med en lowcarb diett. Men når man er vandt til å gå uten karbohydrater eller lite av det og så begynner å spise det, så tror man at man legger på seg av karbohydratene.
- Energi kan ikke oppstå eller forsvinne, den kan bare omdannes til en annen form for energi.
Uff jeg har så mye å si, men men. Håper vi kan være harde med treninga her folkens!! Spis mye sunn og god mat og viktigst av alt tren hardt =D
Loggført
Littleme
Gjest
«
Svar #12 på:
23/11 - 2007, 12:28:16 »
Hehe, du får sikkert god tid til å si alt du vil fremover, så er bare å stå på!
Diskusjonen rundt karbohydrater var vi forsåvidt så vidt inne på tidligere i år:
http://www.slankenett.no/forum/index.php/topic,123.0.html
EDIT: Fjernet linken til den artikkelen siden dette er brudd på formuets regel om å hendvise til konkurerende nettsider. For de som ønsker litt mer info om akkurat dette med kalorier og sammensetningen av makronæringstoffer så kan man ta en titt her:
http://www.slankenett.no/forum/index.php/topic,719.new.html#new
«
Siste redigering: 23/11 - 2007, 16:04:09 av Iben K.
»
Loggført
gunnang
A-Kjendis
«
Svar #13 på:
23/11 - 2007, 13:36:24 »
Våger meg på et innlegg som starter med en liten avstikker delvis "off topic":
fin artikkel du hadde der, Iben, gav fin oversikt i forhold til ulike påstander.
Jeg har jo ingen "frykt" for karbohydrater, som det over ble antydet at enkelte har, men jeg har sett vektnedgang etter endring på karbohydratinntaket.
Iben, jeg vil gjerne ha kommentar fra deg på følgende filosofering:
En liten del av karbohydratene kan nok ha blitt byttet med proteiner, men den største endringen min er at jeg bytter karbohydrater med relativt lite fiber og enkel struktur, som pasta, ris og poteter, med karbohydrater med høyere fiberinnhold og mer kompleks struktur. Nå spiste jeg relativt grovt brød, så at jeg også (til en viss grad) bytter det med grønnsaker og frukt, har sannsynligvis mindre å si. Dvs det hjemmebakte kan jeg nok for en stor del ta inn igjen, men fortsette å kutte det kjøpte som jeg ikke kan stole på har særlig kostfiber.
Slik sett regner jeg med at det er en tredelt virkning jeg har fått: 1) vann er forsvunnet ut av lagrene, 2) metthet oppleves raskere så jeg spiser litt mindre, 3)fiberinnholdet i kosten er gått opp, så den glir raskere gjennom og mindre energi tas opp.
Det er klart at Popeye har rett i at man kan få kaloriunderskudd ved å gjennomføre knallhard trening, men ikke alle her inne er klar til knallhard trening, enten fordi helseproblemer hindrer dem -midlertidig eller over tid-, eller fordi stor overvekt gjør at man må ta det gradvis å øke treningsinnsatsen.
Så for å få en fjerde faktor inn, må man øke treningen. Jeg tror på gradvis økning, slik at man unngår skader og /eller motløshet. Å plutselig gyve løs på et knallhardt treningsopplegg om du ikke har tilstrekkelig grunnlag, kan gå på helsa løs, særlig for de av oss som har noe helseproblemer på forhånd.
Loggført
Medlem av sykkelklubben
Littleme
Gjest
«
Svar #14 på:
23/11 - 2007, 14:08:14 »
Fordelen med å bytte ut ris, pasta og brød med grønnsaker og frukt er jo at du får i deg mye mindre energi med samme matmengde. Du kan dermed spise mye mer mat og samtidig få i deg mindre energi. Magre proteinrike kilder har og ofte mindre energitetthet enn de tre karbohydratkildene nevnt over, så ofte vil en bevist reduksjon av pasta brød og ris medføre redusert energiinntak, fordi en velger mindre energirike varer. I så fall er det ikke karbohydratene i seg selv som hadde "skylden", men det at disse varene (som vi inntar endel av) faktisk har bra høy energitetthet.
Mener å huske at kjøpt brød ble tatt av mattilsynet for litt tid siden, fordi de ofte ikke innehold det det lovet ? Mulig jeg surrer, men sikkert en fordel å lage selv i såfall
Virkningene du snakker om kan nok stemme ja. Litt reduserte vannlagrer ved reduserte glykogenlagrer. Hvorvidt det stemmer eg jo avhengig av hvor mye karbo du faktisk spiser og ikke minst treningstype/intensitet osv. Metthet føler du sikkert mer og, mer fiber og protein vil som oftest øke metthetsfølelsen. Økt fiberinntak betyr også litt mindre energi tatt opp ved fordøyelsen. Så filosofien din ser jo riktig så bra ut den
Det viktigste er at du trivs med det kostholdet du har, og at du ikke kutter ut matvarer som du liker veldig godt fordi de inneholder litt lite fiber eller ha litt for høy glykemisk index. Også må en såklart passe på at en får i seg de næringstoffer som en trenger, kan ikke leve bare på knekkebrød og skinke
Når det gjelder trening, så tror jeg det popeye prøver å få fram er at fysisk aktivitet er viktig for å lykkes med vektreduksjonen, spesielt over tid. Her er det viktig å finne aktiviteter og treningsformer som en liker og føler en kan drive med resten av livet. Ikke overdriv mengden for da mister du bare motivasjonen.
For å sitere meg selv
:
Til syvende og sist er ikke det viktigste for varig vektreduksjon karbohydrater eller fett, det er ikke hvorvidt du spiser på morningen eller kvelden, det er ikke hvorvidt du trener med 130 i puls eller 170, det er ikke om du jogger, sykler eller svømmer. Det viktigste er trivsel. At de livsstilsforandringene du gjør er forandringer du kan leve med i årene som kommer, og som gjør at du trives med den du er og det du gjør. Først når trivselen er tilstede har du sjanse til å lykkes med vektreduksjon på lang sikt.
Loggført
Sider:
[
1
]
2
« forrige
neste »
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Informasjon fra Slankenett.no