om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 20:46:04

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosttilskudd
| | |-+  Pulver... ehm... hva?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Pulver... ehm... hva?  (Lest 1293 ganger)
lille_blomst86
Beryktet

Vis profil E-post
« på: 07/01 - 2008, 23:46:30 »

Må melde meg heeelt blank på dette med kosttilskudd og proteinpulver og så videre... men vurderer nå noe slikt siden jeg kanskje kommer til å skru opp treningsprogrammet mitt...

Trener en del kondisjon, en del styrke og en del smidighet... Om jeg skal investere i et slikt tilskudd så vil jeg bruke det til restituering... ikke for å få store muskler, men for å hjelpe kroppen... vet ikke om protein hjelper til med å få større muskler eller om det helt alene er avhengig av tyngre vekter...

Høres sikkert helt på jordet ut... men det er jo derfor jeg spør. jeg er helt blank!

Trener styrke, men ikke for å få bolemuskler Cheesy

Hjelp?
Loggført

Annepanne
Mosjonist
**

På'an igjen!

Vis profil
« Svar #1 på: 08/01 - 2008, 09:28:26 »

Du skal nok trene veldig mye og ha et svært restriktivt kosthold før du får behov for proteinpulver. Hvis du spiser en banan eller noen nøtter rett etter trening, og så spiser et ordentlig måltid en times tid senere, og for øvrig spiser sunt og godt, klarer du deg fint. Proteinpulverprodusentene har vært flinke på markedsføring, men det er egentlig bare kroppsbyggere som har noe særlig behov for det. Vi vanlige slankere og trimmere klarer oss godt på vanlig mat. Dyrt er det også, dette pulveret.
Loggført

Medlem av Opp av Godstolen  wiggle wiggle wiggle wiggle wiggle wiggle

[/url]
lille_blomst86
Beryktet

Vis profil E-post
« Svar #2 på: 08/01 - 2008, 15:34:16 »

Så det er ingen pulver som hjelper til med restitusjon?

Har et helt greit kosthold, som er greit balansert, men akkurat det med spising etter trening er litt sånn tja...
Loggført

eplefrø
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #3 på: 08/01 - 2008, 16:17:43 »

Proteinpulver er et tilskudd. Man kan tenke på å begynne med tilskudd når man allerede har et bra kosthold, men ikke klarer å få i seg nok proteiner/kalorier gjennom maten. For de fleste er det ikke være noe problem.

Proteintilskudd kan hjelpe på restitusjonen, hvis du får i deg for lite proteiner vil du gjerne bli stiv og støl etter trening. Får man i seg proteiner og karbohydrater rett etter trening, begynner den oppbyggende fasen rimelig kjapt. Karbohydratene er spesielt viktig etter kondisjonsøkter, men ikke like nødvendig etter styrketrening. Hvis du vil gå ned i vekt, vil du kanskje ikke spise noe rett etter treninga for å utnytte forbrenninga etter økta, men da må man også regne med lengre restitusjonstid. Diett i det hele tatt påvirker restitusjonen negativt.

Du skal IKKE være redd for å få muskler, du kommer ikke til å se ut som en boler med mindre du går inn for det. Tren tungt, og tren hele kroppen.
Loggført
lille_blomst86
Beryktet

Vis profil E-post
« Svar #4 på: 08/01 - 2008, 16:36:53 »

Det som er min plan er å komme i god form og ta vare på kroppen min, vektnedgang vil kun være en bonus, klart jeg har et mål om å komme ned i så og så mange kilo, men kroppen først, ellers så vil ikke den samarbeide...

Takk for svar begge to Smiley
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.558 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten