om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 20:51:25

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  sliter veldig med en ting
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: sliter veldig med en ting  (Lest 1641 ganger)
bellabø
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 08/01 - 2008, 20:34:54 »

å det er vann  yucky jeg kan ikke fordra det. Jeg har prøvd med sitron appelsin skiver osv. så hva gjør jeg  eusa_wall
Loggført
Solskinn
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #1 på: 08/01 - 2008, 20:57:12 »

Jeg er heller ikke no stor fan av vann.. riktig nok vann fra springen.. men en dag for over et halvt år siden smakte jeg på den Imsdal lime og fiber, og den var knallgod, og mye bedre enn brus.. og nå har jeg kun drikki det vanne , ikke noe brus i det heletatt på over et halvt år. Den er jo dyr, men det er værdt det Smiley
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #2 på: 09/01 - 2008, 09:05:02 »

i jakten på kalorifri alternativer som ikke er så dyre, kan man prøve urtete, f.eks mynte. Trekker man tørkede blader i en tekanne med sil, er det også billigere enn poser. (men mer rusk å ordne opp i etterpå)
Jeg bruker det ikke hele tiden, men periodevis er dette et godt alternativ, og det trenger ikke være rykende varmt. På samme måte som man kan drikke iste, kan denne også kjøles ned. Noen bruker søtstoff i, andre hopper over det. Smak og behag, vet du.
 coffee2
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
heidik
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #3 på: 09/01 - 2008, 18:28:27 »

Kva med å drikke Fun Light? Det er jo sukkerfritt, og det kan jo hjelpe deg til å drikke meir vatn.. Ellers syns eg det er veldig godt å fryse ei flaske vatn over natta da, for då har eg iskaldt vatn heile dagen etterpå Smiley
Loggført

anjea
Moderatorteamet

Vis profil
« Svar #4 på: 31/01 - 2008, 20:46:35 »

sukker og søtningsmiddel finns i imsdalvannene med smak i.

Jeg ville gått for sukkerfri iste f.eks, eller ha litt fun light saft i vannet..

Jeg drikker vann uten noe som helst og elsker det, men jeg prøver å ha et iskaldt glass vann med en sitronskive i til middagen.
(mest for den vanndrivende effekten da)

prøv juicer med lavt innehold av syre f.eks, sjokolademelk med 0,5% fett..

All drikke teller.. Selv en smoothie inneholder en god del væske..
Og all væske må ikke være rent vann!
Ekstra lett melk kan også være et alternativ..

Nei det finns mange tørsteslukkere, velg de lette sortene og prøv deg fram!

Lykke til!
Loggført

Movistar
Gjest
« Svar #5 på: 31/01 - 2008, 21:30:58 »

Det er mulig det er noe med vannet der dere bor, kan hende det er mye/lite kalk og klor i det kanskje. Vet at vannet fra Gullfjellet i Bergen er godt mens det fra Svartediket er litt pussig og dårligere smak på. Hvordan er det med flaskevann? Smaken på de norske flaskevannene er veldig god, prøver du f.eks. Evian eller noe utenlandsk flaskevann kan du kjenne at vannet er veldig mye behandlet med lut.

Vanlig vann går ikke an å mislike, da er det noe som puttes i vannet når vannverket behandler vannet. Da er det bare psyken det går i fordi vann smaker ingen ting. Det smaker vann. Det er det vi skyller munnen med for å få tilbake "munnsmaken" vår og noe som vi genetisk sett er bygget opp til å like (av den enkle grunn at vi ville dødd uten å ha drukket det de siste millioner år).

Prøv vannet hos noen du vet får vannet fra en annen kilde enn deg. Jern fra grunnfjell pleier å gi en god smak på vannet syns jeg, mens kloret og kalket vann smaker støv.
Loggført
litle.red
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #6 på: 20/02 - 2008, 09:42:54 »

Hva med fun light produktene? de hjalp meg en periode når jeg hadde vann"fobi". Ellers er det som flere sier; at det er annen drikke som også er bra. Legen sa til meg at ett glass melk er bra pr dag pga det gir oss kalsium og hjelper å bygge muskler. eusa_angel
Loggført
Kjersti
Smått avhengig

Still a dreamer..

Vis profil
« Svar #7 på: 20/02 - 2008, 10:02:18 »

Er vel bakterier i vannet som gir det smak...

Hjemme har vi utrolig godt vann, med god smak helt av seg selv.. Fult av bakterier, men gode bakterier:)

Jeg bor i London, og i følge guttungen her har alt vannet som kommer ut av krana vært gjennom 70 andre først.. Ikke rart det smaker dritt..Sad

Nyt det norske vannet dere, dere aaaner ikke hvor heldige dere er.. Smiley
Loggført

-10 kg til jul!
25.08: -4
MFUS
Gjest
« Svar #8 på: 20/02 - 2008, 23:05:30 »

Drakk vann i alle år jeg, inntil jeg flyttet og opplevde at på nyestedet så smakte vannet død og fordervelse... Her jeg bor i Bergen smaker det heller ikke godt, besøker jeg broder'n derimot så elsker jeg vannet der han bor (Voss hvor jeg også vokste opp og elsket vannet - men tok andreplass/sølv i kåringen av norges beste vann også det vannverket så jeg har vært bortskjemt)...

Det er ingen hemmelighet at vann ikke er vann og at det er til tider grufulle forskjeller på dette, merker spesielt jeg som har vokst opp med knallgodt vann. Lært meg at selv lokalt kan variasjoner forekomme, kan takke rør-kvaliteten for dette - her i huset (gammelt hus) så smaker vannet levlig (men ikke mer enn det) nede på kjøkkenet hvor det var ombygging og det ble nye rør, mens i annen etasje med gamle rør så smaker det vesentlig dårligere og i den grad at det må tvinges ned med grusom ettersmak om enn så lar det renne i ett kvarter før man moter seg opp til å drikke skvipet...

Misunner dem som har ordentlig godt og drikkende vann uten for ille smak/ettersmak, man skal ikke gremmes etter en slurk men få lyst til å ta en eller to til etter å ha drukket den første om man er tørst... Desverre er det en slurk og man vil ikke ha mer enn det opplevelser her i byen, aldri smakt godt vann her og det er ett eller annet som føles feil da vann ikke skal være vondt slik det dessverre er.
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.569 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten