om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 21:01:32

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  "Rigshospitalets suppekur" - igjen
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: "Rigshospitalets suppekur" - igjen  (Lest 5015 ganger)
Annepanne
Mosjonist
**

På'an igjen!

Vis profil
« på: 14/01 - 2008, 15:06:28 »

Er det noen som har pekere til skikkelig dokumentasjon omkring denne kuren? Jeg har lite sansen for den, og trenger noe hardtslående til en venninne som ikke lar seg overbevise av synsing. Det sies at det er gjort studier meg her og dokumentasjon meg der, men jeg finner ingen ting. Jeg vil også gjerne ha en peker til det danske Rigshospitalets avvisning av kuren, som jeg VET jeg har sett på nettet. Men jeg finner altså ikke noenting.
Anyone?
MFUS?

Annepanne
Loggført

Medlem av Opp av Godstolen  wiggle wiggle wiggle wiggle wiggle wiggle

[/url]
anjea
Moderatorteamet

Vis profil
« Svar #1 på: 30/01 - 2008, 10:32:05 »

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift-fedtfattig.php?id=20268&Hvidk%C3%A5lskuren%20-%20Suppekuren

http://www.wasab.dk/morten/eksponering/arkiv/2005/04/23/kur-dag-1/

dette er 2 av mange kurer som finnes, som skal ha såkalt tilknytning til rigshospitalet.

Noe dokumentasjon om denne finner ikke jeg, da må du ringe rigshospitalet og høre.
Disse kurene er uansett bare tull, visst går du ned flere kg, men mest i vann og muskelvekt..

For å gå ned i vekt bør man satse på å innta mindre energi enn man forbruker på en dag, røre på kroppen og spise sunt!

Lykke til
Loggført

MFUS
Gjest
« Svar #2 på: 08/02 - 2008, 02:05:56 »

Danske rikshospitalets avvisning av kuren ble vist på TV for mange år siden i forbindelse med en debatt, men jeg vet at det finnes linker om det på nettet også uten at jeg kjenner til disse.

Men seriøst, ingen sykehus ville gitt slike råd likevell, da de anbefaller livsstilsendringer og sunt kosthold... Suppekurer er ingen løsninger
Loggført
MFUS
Gjest
« Svar #3 på: 08/02 - 2008, 02:12:06 »

Her er en greie fra Bergens Tidene, vet ikke hva det er for noe (gadd ikke lese gjennom det) men står overskrift at: Denne slankekuren anbefalles ikke

og deler av teksten:

Jeg kontakter Det danske Rikshospitalet. Noen timer senere mottar jeg en e-post fra informasjonsmedarbeider Lene Galsgaard:

Kære Eystein Thue. Tak for din henvendelse. Rigshospitalets slankekur/stofskiftekur ... (den har mange navne) er kendt mange steder - blot ikke på Rigshospitalet.

Hun henviser til Rigets nettside. Der benekter overlege Jens Kondrup ethvert kjennskap til kuren.

- Sannheten er at vi ikke har noen som helst andel i utarbeidelsen av disse slankekurene. Ingen her hos oss har laget den. Og derfor gir vi heller ikke råd om dem, sier han.

Loggført
MFUS
Gjest
« Svar #4 på: 08/02 - 2008, 02:28:20 »

Her er flere greier om den, på dansk. Man får flere treff om man søker på kuren i danmark og da med bokstaven g i stedet for k i "riGshospitalet"

Rigshospitalet har intet med kuren at gøre, der er det rene fup, oplyser afdelingslæge på Rigshospitalets ernæringsenhed, Jens Kondrup til Jyllands-Posten.

Sjekk flere greier her:
http://www.google.com/search?hl=no&rls=com.microsoft%3Aen-US&q=Jens+Kondrup+rigshospitalet&lr=

Er ett søk på hans navn og rigshospitalet, finnes mange artikler med slakt av kuren fra nettopp rigshospitalet i Danmark som ikke kjenner til noen av de (er flere) kurer som visstnok skal stamme derfra
Loggført
Annepanne
Mosjonist
**

På'an igjen!

Vis profil
« Svar #5 på: 08/02 - 2008, 20:05:47 »

Tusen takk, MFUS, dette var mye nyttig skyts!
Loggført

[/url]
MFUS
Gjest
« Svar #6 på: 09/02 - 2008, 00:42:33 »

Nok til å avlive myten om rigshospitalets kurer (som for øvrig finnes flere av), at dem sirkulerer enda er helt utrolig... Det finnes dem som fortsatt tror dem har noe med rikshospitalet i Danmark å gjøre, enda dem advarer mot den så bruker noen dem som "kilde" til å forsvare kurens fortreffelighet.
Loggført
Pingu
Sporty

NOTHING gonna stop me now!! ;o)

Vis profil
« Svar #7 på: 20/02 - 2008, 22:35:05 »

Begynnte selv på denne kuren for 2 dager siden og det er mildt sagt for jævlig eusa_silenced
Er sulten støtt, og er dritt lei allerede av all suppen, vistnok har jeg tatt av, men møter  eusa_wall snart. Er sur og grinete, det går ut over mann og barn- og jobb.. Når jeg er på jobb tenker jeg bare på mat (igrunnen hele tiden), og går rundt som en zombie, og føler jeg ikke får gjort en skikkelig jobb, fordi jeg konstant er sulten, og sliter meg psykisk og fysisk ut. Jeg jobber med sterkt pleietrengende funksjonshemmede mennesker...
  I dag etter dag 3 måtte jeg gi etter, spiste 2 fiberknekkebrød med brunost og 1 stoooort glass med skummetmelk- føler meg som en synder.  eusa_doh Slik skal det ikke være..
  Men har laget masse suppe, så jeg skal prøve å tvinge i meg resten og etter det ikke er mer - leve et sunnere og variert kosthold, med mosjon attpåtil.
Loggført

MFUS
Gjest
« Svar #8 på: 20/02 - 2008, 22:53:21 »

Like greit å slutte på den ja, for en pille avføringsmiddel og vanndrivende medikamenter har samme effekt som kuren... Ikke fett som forsvinner likevell, så nedgangen er uansett bare midertidig... Ikke bare å se blindt på hva badevekten viser da den kan vise feil i mange sammenhenger (så på nevnte kur som er vanndrivende i seg selv)
Loggført
njuk
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #9 på: 18/04 - 2008, 20:01:01 »

Er det noen som har pekere til skikkelig dokumentasjon omkring denne kuren? Jeg har lite sansen for den, og trenger noe hardtslående til en venninne som ikke lar seg overbevise av synsing. Det sies at det er gjort studier meg her og dokumentasjon meg der, men jeg finner ingen ting. Jeg vil også gjerne ha en peker til det danske Rigshospitalets avvisning av kuren, som jeg VET jeg har sett på nettet. Men jeg finner altså ikke noenting.
Anyone?
MFUS?

Annepanne

Slankekur er sjelden noe varig.
Legg heller om livsstilen, den beste veien til varig vektendring ligger i et sundt og variert kosthold. Samtidig som man trener riktig.
Loggført
Annepanne
Mosjonist
**

På'an igjen!

Vis profil
« Svar #10 på: 21/04 - 2008, 13:18:26 »

Det er det jeg gjør, Njuk. Det var bare om å gjøre å få venninna mi til å skjønne det samme  eusa_angel
Loggført

[/url]
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.445 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten