om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 21:21:37

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Brød?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Brød?  (Lest 942 ganger)
cool
Gjest
« på: 24/01 - 2008, 00:01:14 »

Har lurt på om jeg har en dårlig reaksjon på brød og denne typen produkter...
f.eks i dag har jeg spist 6 skiver brød totalt (frokost, til middag og kvelds) og jeg har hatt vondt i magen hele dagen. Opplevd lignende før og, tror kanskje det er et mønster...

er det noen som vet hvilke påvirkninger brød kan ha på kroppen, i negativ retning?

Har aldri vært noen stor knekkebrødspiser, men det er jo langt sunnere også så bør kanskje komme meg over på det...
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 24/01 - 2008, 08:46:40 »

Har du vondt i magen og har mistanke til en matvare, bør du prøve deg fram og se hvordan det går uten denne matvaren. Går det bra i en uke uten den mistenkte matvaren, kan du så prøve igjen med små doser, og se om plagene kommer tilbake.
Kanskje har plagene forsvunnet, og alt er normalt igjen. Smiley

Kontakt lege om 1) smerten kan knyttes til inntak av den mistenkte matvaren, eller 2) smerten ikke forsvinner selv om du kutter ut en mistenkt matvare, og legg fram det du har opplevd. Kanskje har du intoleranse for noe i maten du spiser.

Det trenger ikke være selve hoveddelen av brødet, det kan være f.eks gjær du reagerer på. Se f.eks Det er http://www.lmf.csbkunder.com/viewtopic.php?f=12&t=1205
hvordan folk med mikroskopisk kolitt eller candida har opplevd bedring etter å ha kuttet vanlig brød. Der er oppskrift på brød med bakepulver.

Andre oppskrifter og baketips finner du på http://www.npif.no/baketips/
som er sidene til NORSK PROTEIN INTOLERANSE FORENING.

Du kan se litt mer generelt på helsenett.no om matallergi og intoleranse.

Det er jo ingen ulykke å hoppe over brød i ei ukes tid, f.eks: frukt og yoghurt er fin frokost, salater kan være fine kveldsmater. Lykke til, du finner sikkert ut av det.

Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.369 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten