om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
25/05 - 2012, 22:09:20

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Slanking
| |-+  Slanking generelt
| | |-+  Hvilken badevekt vil du anbefale?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Hvilken badevekt vil du anbefale?  (Lest 5430 ganger)
2ne
Gjest
« på: 22/02 - 2008, 22:00:08 »

Hei. Jeg har lyst til å kjøpe meg ny badevekt og lurer i den forbindelse på om noen har en vekt de er veldig fornøyd med.

Tror dere på de vektene som påstår at de kan måle fettprosent o.l.?

Tar i mot tips og råd med stor takk.

Loggført
Hrawiz
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #1 på: 22/02 - 2008, 22:52:24 »

Jeg vil anbefale deg en digital(elektronisk) badevekt. En vekt som viser hvert 100 gram.

Da faar du, naar du veier deg, et tall som du ikke kan diskutere.

Bruker du en ikke-digital badevekt, saa kan du falle for fristelsen til aa avlese feil, naar du kikker paa naalen og lurer paa om den viser saann eller saann.

Loggført

Du kan regne ut forbrenningen din her:
http://www.slankenett.no/interaktivt/kaloriforbruk.php
MFUS
Gjest
« Svar #2 på: 23/02 - 2008, 12:58:27 »

I grunn det samme, strengt tatt trenger man heller ikke vekt, men skjønner jo at det er ok å følge utviklingen man har.

Noen lykkes dog bedre uten vekt og det er noen bøker som tar for seg akkurat dette, men er nok veldig individuelt hva man motiveres av, selv synes jeg en vekt gir en ok pekepinn og noe jeg liker å stige på med visse mellomrom. Men sier ikke alt heller den, da jeg har opplevd å gå opp hele tre kilo tidligere da jeg var vesentlig større, det etter flere dager der jeg synes jeg hadde vært flink og ventet at jeg skulle ha gått ned litt (men den gang ei). Vekten viste sågar mer tross at jeg veide meg om morgenen og dobbeltsjekket sågar to ganger med vekten på forskjellig underlag og fikk samme nedslående resultat...

Etter å ha veid meg så gik jeg og kjøpte meg snacks og trøstespiste, kvelden dagen etetrpå (altså ett og ett halvt døgn etterpå) så steg jeg på vekten igjen bare for å sjekke hvor mye den ville vise nå - til min store overaskelse viste denne fire kilo mindre (altså ett kilo mindre enn fra første veiedag)... Jeg trodde knapt egne øyne og måtte igjen dobbeltsjekke at det stemte, resultatet motiverte meg stort og uken etterpå hadde jeg tatt av ytterligere ett kilo... Er mest ekstreme utslag jeg har sett på vekten noen gang og jeg fikk virkelig erfare at man ikke skal se blindt på tall da hvor mye veske man har i kroppen kan gjøre store utslag... Forventet dog at den skulle vise minst om morgenen, den pleier jo normalt det...

Ikke lenge siden vekten lurte meg igjen, ble faktisk overasket over den senest en av dagene i uken som var i og med at den viste 2 kilo pluss etter besøk hos kjæresten min forrige helg (var usunn da) men de rant av meg etter at jeg kom hjem (var altså væske og ikke fett)
Loggført
Hrawiz
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #3 på: 24/02 - 2008, 00:26:26 »

Jeg veier meg fem ganger i uken, fra mandag til fredag. Jeg synes det er veldig motiverende aa se resultater.
Loggført

Du kan regne ut forbrenningen din her:
http://www.slankenett.no/interaktivt/kaloriforbruk.php
77
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #4 på: 24/02 - 2008, 09:08:16 »

jeg har en digital vekt fra rowenta som jeg har vært veldig fornøyd med. den har desverre avgått ved døden pga. lekkasje fra batteriene, men jeg likte den veldig godt og kommer til å kjøpe meg en ny hvis jeg finner en tilsvarende.

den måler fettprosent og muskelmasse + regner ut bmi basert på informasjon du lagrer om deg selv (høyde, alder, kjønn), og har minne for opp til fire brukere.

den kostet litt (en tusenlapp kanskje??) og det er selvfølgelig helt unødvendig å ha en så fancy vekt, men det hjelper på motivasjonen hvis du er en "tallnazi" som meg.
Loggført
2ne
Gjest
« Svar #5 på: 08/03 - 2008, 09:22:31 »

Heisan. Takk for innspill.
Jeg gikk for en avansert vekt med måling av fettprosent m.m. Tanita sin vekt. Det kostet litt, men har vært best i test i lengre tid. Det er så greit å ha en digital vekt som etter litt "tenking" står fast på et tall. Er super fornøyd så langt.
Er dog enda ikke kommet over sjokket over at vekten mener jeg er 50 år eller mer ( he he). Har som mål og ikke bare bli tynnere men også yngre med denne livsstilsendringen.

Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #6 på: 08/03 - 2008, 10:23:51 »

-ja slikt kan være et sjokk, akkurat som den gang jeg fikk vite at jeg egentlig skulle være 2,08 høy....
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.389 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten