om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
26/05 - 2012, 01:22:12

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Slanking
| |-+  Slanking generelt
| | |-+  frustrert pga manglende vekttap etter tre uker med trening
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: frustrert pga manglende vekttap etter tre uker med trening  (Lest 1605 ganger)
77
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 23/02 - 2008, 20:31:52 »

jeg lurer på hvor lang tid man kan forvente at det går før man ser effekter av trening - på vekta. nå har tre uker gått, jeg er vant til trening men har ikke gjort så mye det siste året. før nå: jeg har trent (hardt) 5 ggr (timer) den første uken, 4 ganker uke 2, og 5 ganger denne uken som gikk. jeg spiser "sunn mat" og ikke noe snop. jeg vet at muskler veier mer enn fett og alt det der, men jeg vil gjerne høre fra dere andre om deres erfaringer hvor lang tid det går før det viser på badevekta? kanskje jeg må begynne å telle kalorier?

Loggført
Littleme
Gjest
« Svar #1 på: 23/02 - 2008, 22:39:50 »

Det er ikke uvanlig at du ikke nødvendigvis går ned i vekt av å bare starte opp med trening. Ofte kompenserer vi ubevist med å øke energiinntak og/eller redusere hverdagslig aktivtetsnivå (energiforbruk i hverdagen). Du trenger absolutt ikke telle kalorier, men det er en fordel at en prøver å kontrollere alle faktorene som spiller inn på vekten og ikke bare gjøre noe med 1 av de. Med andre ord, pass på kostholdet, at du noen lunde får i deg samme energimengde. Pass på din hverdagslige fysiske aktivitet, at du beveger deg like mye utenom trening som du gjorde før du begynte med trening.

I tillegg kan du som du nevner oppleve i starten at du går opp like mye i muskelmasse som du taper i fettvev og dermed står vekta stille. Siden tettheten er større i muskulaturen vil du da merke det på omkretsen (feks klær sitter løsere). Trening er en veldig god start på en bedre livsstil. Få litt fokus på kostholdet og din fysiske aktivitet ellers også, så skal du no se at resultatene kommer! Smiley
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #2 på: 23/02 - 2008, 22:46:19 »

Jeg merka resultat etter 1-2 og 3 uker, stoppet opp en stund, gikk litt mer ned, osv. Nå går det mye saktere ned enn i starten. I starten kan det være vann man blir kvitt. Hvis du ikke hadde mye vann å bli kvitt, ville du ikke ha den "begynnerflaksen" mange får i starten.
Når resultat ikke viser på vekta, kan man se på målbåndet (håper du målte deg rundt liv, hofter og andre strategiske mål før du startet Smiley)
Om det ikke vises på målbåndet eller vekta, kan det hende du likevel er blitt sterkere. Da vil du vanligvis ha utviklet mer muskler, som over tid vil gi bra resultater. Jeg ser at jeg er blitt sterkere ved at jeg klarer flere repetisjoner etter hverandre på øvelser jeg har strevd med tidligere. Har bl.a. hatt problemer med knærne. Prøver derfor å styrke musklene rundt knærne, og merker nå framgang - som jeg trøster meg med når vekta står stille. Mye bedre å ha sterke vonde ledd, enn svake vonde ledd, vet du. Grin
Og ja, kanskje du trenger å følge med på matinntaket en  periode. Noen av oss lurer seg selv ifht kaloriinntaket, kanskje er det inntaket som må skrues ned om kaloriforbruket er ok.
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Hrawiz
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #3 på: 24/02 - 2008, 00:15:51 »

Det er nok en god ide aa begynne aa telle kalorier.

Det er som det er nevnt, at hvis du trener mye, men oeker kaloriinntaket, saa kan det gaa opp i opp. Hvis du slanker deg, saa skal du merke det paa vekten veldig raskt(1-2 dager).

En times spasertur gir en forbrenningsgevinst paa cirka 300 kcal. Men hvis man beloenner seg selv med 50 gram sjokolade, saa faar man i seg 290 kcal, og saa er man omtrent like langt slankemessig. Da har man oedelagt forbrenningsgevinsten. Men man har jo kommet i bedre form paa grunn av spaserturen. 

Du kan regne ut forbrenningen din her:
http://www.slankenett.no/interaktivt/kaloriforbruk.php

« Siste redigering: 24/02 - 2008, 00:19:55 av Hrawiz » Loggført

Du kan regne ut forbrenningen din her:
http://www.slankenett.no/interaktivt/kaloriforbruk.php
77
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #4 på: 24/02 - 2008, 08:54:16 »

takk for tilbakemeldinger  eusa_angel

ifølge forbrenningskalkulatoren skal jeg forbruke omtrent 2300 kalorier på en normal dag. jeg mener bestemt at jeg ikke spiser mer enn før, men jeg får følge litt mer med på inntaket.. jeg har noen pakker allevo-pulver i skapet så jeg bytter ut noen måltider med dette innimellom, kanskje det kan hjelpe. og alkohol er bannlyst for en stund!

Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #5 på: 24/02 - 2008, 12:21:09 »

Ser av BMI-en din fra Ticker factory at du allerede ligger lavt. Det kan jo da være at kroppen din ikke har mer å avse. Da er det naturlig at det stopper opp med vektnedgang.
Da kan det være best for deg å fokusere mer på å bli sterkere, få bedre form, sikre at du spiser sunt og får i deg alle stoffene som kroppen trenger.
Å ta en pause fra alkohol kan jo selvsagt være lurt, og når du åpner opp for litt seinere, er det lurt å huske at litt alkohol har positive sider (f.eks 1 gl rødvin) , mye alkohol er uansett ikke bra for kroppen.
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
lillemy
Smått avhengig

Smil og verden smiler igjen.......

Vis profil
« Svar #6 på: 24/02 - 2008, 17:41:50 »

Skjønner godt du er frustrert. Jeg kjenner meg godt igjen.
Har veeeeldig liten nedgang fra uke til uke.
300-500 gr. i uka.
Trener 5-7 dager i uka. da aerobic eller spinning 3-4 ganger å 1 time eellers går\jogger 4-5 km. utenom.
Altså totalt 5-7 ganger i uka.

Kansje er det musklene som begynner å komme ? hi hi

Uansett så blir jo foren bedre og kondisen merker jeg stort på.
Spiser mindre enn det jeg pleier men det går fortsatt sakte.
Prøver å tenke slik at tenk om det var omvendt. At jeg la på meg dette hver uke i stedenfor??  yucky

Har også hørt at en bør drikke 1 - 2 kopper brenneslete for å øke forbrenningen:
Dette er i hvertfall veldig sundt.

Lykke til videre 77
Loggført

52x  wiggle opp
77
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #7 på: 25/02 - 2008, 22:14:41 »

tusen takk snille dere for at dere tok dere tid til å skrive noen ord. jeg kom hjem fra jobb trøtt og lei i dag og hadde helst lyst til å legge meg og sove i stedet for å gå på trening. jeg leste postene deres og vips så skjerpet jeg meg og dro på trening sånn som jeg hadde tenkt. det var bare litt positive vibber som skulle til, og nå er jeg kjempeglad for å ha hatt en god dag. så icon_flower icon_flower til dere, karma er forlengst utdelt.
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.682 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten