om slankenett
annonsere?
nettbutikk
legg til i favoritt
Om oss
Kontakt oss
Forside
Nettbutikk
Artikler
Slankedagbok
Slankeguide
Diskusjonsforum
Verktøy
Tips & Råd
Oppskrifter
Spørrepoll
Søk på slankenett:
LOGG INN
Brukernavn:
Passord:
Husk
Registrer ny dagbok
PARTNERE
För oss som tränar!
Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter
FRA TRIM.NO
Kroniske belastningsskader kan medisineres med anabole steroider
Revmatiske smerter i ledd og muskler er belastningsskader
På tide å legge om til volumbasert trening?
Slankemetoden PLUSS : Hva skjer når du skal spise så mye du klarer?
Medisiner som reduserer testosteronet
Hvordan tåle, tilpasse seg og øke med hardtrening?
Den perfekte splittrutinen - del 2
DIABETES: RASKE FAKTA
Trenings - Metoder
Den uvettige bruken av kortison
Er det lurt å ta medisiner fast?
UTHOLDENHET: Intervalltrening og intensitetsnivåer
Tom for energi?
Hvor mye tar du i benken?
Hvorfor blir mange utøvere fort syke?
FRA IFORM.NO
Grillmat-tips. Nyt den korte sommeren.
Trening til utmattelse eller ikke?
Fyll opp magen med VINNER-MAT!
Jodie Marsh - Fra glamour til bodybuilding
Veronica Haugen
Sikre tips FOR muskler!
Utviklingen av ditt treningsprogram - del 3 – Mot og åpenhet
Atkins' diett - farlig eller genial?
Myse protein - Bra for fettforbrenningen!
Utviklingen av ditt treningsprogram – del 2 – fleksibilitet
Nytt gym kun for jenter åpnes i Oslo
Utviklingen av ditt treningsprogram - del 1 - kreativitet
Trene i singlet - ELLER ikke?
Fitness kalkulatorer
Treningsfysiologens 5 beste tips for muskelvekst
Slankeforum
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
26/05 - 2012, 01:27:21
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:
Avansert søk
60460
innlegg i
2462
emner av
6874
medlemmer
Nyeste medlem:
Jorgi
Slankeforum
Slanking
Slanking generelt
Nå har jeg bannet i kirken...
« forrige
neste »
Sider:
[
1
]
Skrevet av
Emne: Nå har jeg bannet i kirken... (Lest 3705 ganger)
MFUS
Gjest
Nå har jeg bannet i kirken...
«
på:
25/02 - 2008, 03:25:37 »
Ikke riktig det kanskje, men jeg har i alle fall skrevet innlegg i Herbalife-gruppen på Nettby. Var overaskende mange medlemer i den også, vil nok bli sure på meg og mulig moderatoren sensurerer bort hele mitt innlegg også - skal bli spennende å se i alle fall.
Her er innlegget:
Sitat
Herbalife er et fullstendig meningsløst og bedrittent produkt ikke egnet for annet enn å skvise pengene ut av godtroende som vil lures eller ikke skjønner at dem blir lurt. Forklar meg dere hva Herbalife skal være godt for? Ser ikke for meg andre enn Herbalife selgere som kan si noe bra om Herbalife, hva skulle i så det være?
Synd å si det, men markedet for dem som vil selge til dem som vil lures og dem som ikke skjønner at dem blir lurt er alt for stort, dessverre. Skulle vært buret inn for svindel ALLE som lurer folk slik som det, en samlet ekspertise er samstemte i akkurat det (foruten dem som har prostituert - solgt seg - til kommersielle pengemaskiner. Bakmennene bak svindler som skulle vært buret inn og straffet for å lure folk opp i styr.)
Si meg dere, ville noen som kan noe om kosthold påstå at Herbalife skal erstatte ett normalt kosthold? (se bort fra de prostituerte som har solgt seg) Nei, ikke en eneste en med kunnskap om kroppen samt ernæringslære - hele Herbalife ideen er BEDRITTEN og tvers gjennom ond der noen bare vil sope inn penger (snakker om dem som står bak og ikke selgere som selv er lurt og gjerne vil gjøre noen penger selv).
Tar gjerne en debatt om Herbalife med dere, vil mer enn gjerne komme med argumenter for hvorfor ikke Herbalife er bra... Kan ta det første her og nå...
Herbalife er ikke bra fordi så godt som alle (99,2%) av dem som bruker Herbalife for å slanke seg ikke lykkes, de er innen ett halvt år tilbake til sin opprinnelige vekt eller mer (JoJo-effekten). Slik statistikk forteller nok ikke Herbalifekatalogene om, men det er de tørre fakta innhentet fra en av verdens største studier om slankeløsningers effekt (over 56.000 deltok i studien).
Det er ikke så mye som en enkelt person som lykkes en gang, for hver hundre som legger igjen penger i produktet. Bakmennene soper inn penger mens mange sitter igjen skuffet, katalogene deres skryter derimot av produktets fortreffelighet mens virkeligheten er en annen...
Det finnes som sakt ikke en positiv ting å si om produktet, gleder meg til å belyse dette siden en gang jeg har bedre tid. Skal da snakke om kroppens virkemåte og funksjon (anatomi) samt hvordan kroppen reagerer på en kur a'la Herbalife og ikke minst utfordringer slike kurer gir da den forstyrrer katabolismen og ikke minst gir en ugunstig sammensettning med tanke på fettfri kontra fettfri masse etc. Er mye negativt å si om Herbalife i alle fall...
Men først vil jeg gjerne se noen si noe positivt om Herbalife... Noen som har noe å komme med?
Tillater ikke linking til diskusjoner på andre forum. Redigert
«
Siste redigering: 25/02 - 2008, 22:48:37 av Marthe
»
Loggført
MFUS
Gjest
Sv: Nå har jeg bannet i kirken...
«
Svar #1 på:
25/02 - 2008, 03:27:07 »
Begynner å glede meg til å fortsette den debatten senere... hehe
Loggført
dent
Nytt medlem
«
Svar #2 på:
25/02 - 2008, 12:36:41 »
Uten tvil kan du mye om ernæring ut i fra dine egne erfaringer med vektnedgang og ting du har lest deg til, men å provosere kun for å provosere uten å kunne ha hold for alt du skriver, er vel mere meningsløst enn selve herbalife.
Nå skal det sies at jeg har null erfaring med herbalife men vet om flere som har tatt det og som har vært meget fornøyd. De har og mistet endel vekt etc.
Loggført
MFUS
Gjest
«
Svar #3 på:
25/02 - 2008, 13:48:06 »
Svarte dem nettopp dette der inne nå....
Hvorfor jeg er negativ til Herbalife skal jeg prøve å begrunne her, det er flere grunner til dette og her er noen av dem. Men først vil jeg si en ting om godkjenning fra mattilsynet, da dette ikke er en kvalitetskontroll i seg selv (det alene sier intet om et produkt er sunt eller usunt/godt eller dårlig, det er mer en kontroll som sier at produktet holder seg innenfor de rammene forskriftene deres tilsier). Så godkjenning fra mattilsynet sier igrunn ikke noe annet enn at det er trygt å benytte Herbalife, selve produktet kan like fult være dårlig selv om dette er godkjent innenfor mattilsynets rammer.
At jeg er negativ til Herbalife har derimot flere grunner, den første er fordi de fleste bruker Herbalife for vektreduksjon, produktet stiller seg derimot bedre egnet som et kost-tilskudd (noe man altså benytter i tillegg til å innta vanlig mat, mer som ett suppliment til et annet kosthold). Min kritikk er derfor rettet mot produktet til bruk i vektreduksjon og spesielt rettet mot dem som bare bruker Herbalife og ikke inntar annen føde.
---
Herbalife er ikke bra fordi:
- Det første jeg vil starte med å si er at det ikke er noen sammenheng mellom suksesshistoriene Herbalifereklamene viser og hva den normale Herbalifebruker opplever, i så måte er reklamen missvisende og gir brukerene forventninger som er mye større enn det dem kan ha.
- Herbalife representerer ikke et varig kosthold, Herbalife er et produkt for en periode ofte med vektreduksjon som målsettning. Man skal altså falle tilbake på et mer normalt kosthold etter endt kur. I motsettning til dem som innarbeider en ny og sunnere livsstil (dem som ikke går på noen form for kur) som slankeløsning, så har Herbalifebrukerene ikke innøvd nye og sunne vaner og den dagen de er ferdig med Herbalife så står dem derfor på bar bakke og må starte helt på null igjen. All statistikk viser at dette ikke er noen bra måte å redusere vekten på, og her snakker man ikke bare om Herbalife men alle løsninger som ikke går på det å innføre nye og endrede vaner men heller gå på en elelr annen periodevis kur.
- Akkurat det med forventningene har en psykisk effekt som er nedbrytende på mange, da de leser suksesshistoriene og starter på kuren. Selve kuren gir dem så et veldig godt vekttap og resultatene kommer raskt, "Hurra!" vil mange da sikkert si og dem vil bli fylt med gode følelser av suksess. Likevell er ikke dette positivt, nettopp fordi Herbalife jo er en kur for en periode og ikke et varig kosthold. Brukerene skal altså tilbake til et mer normalt kosthold, og da kommer smellen (JoJo-effekten) med derpå negative følelser og følelser av misslykkethet etc. Dette er vondt for dem som opplever det, og dem utvikler et usunt forhold psykisk både tankemessig og i forhold til egen kropp, matvaner etc., akkurat dette leder dem tilbake til Herbalife da tanken om at "neste gang skal jeg klare det" er sterk. De påvirkes jo av suksesshistoriene i Herbalifereklamen, og ser jo at mens dem gikk på Herbalife så tok dem av for så å møte smellen (JoJo-effekten) - brukerene kommer i en vond spiral med påfølgende forsøk og livet går i bølger psykisk og mentalt alt etter som om dem går ned i vekt eller opp igjen, å være overvektig preger dem jo og suksessen mens de bruker Herbalife gir gode følelser. Dessverre kan ikke den gode følelsen vedvare, vil noen av dere leve på Herbalife resten av livet?
- Ikke all vekttap er positivt selv om målet er å slanke seg, skal prøve å belyse dette her:
Dessverre er det slik at det er lettere å bryte ned enn å bygge opp kroppen, muskelvev kan raskt brytes ned og mistes, å få denne tilbake igjen tar så lang tid (selv med intensiv og god trening og riktig kosthold i forhold til treningen). Akkurat muskelvevet er kjempeviktig i slankesammenheng, ikke bare under selve vektreduksjonen men enda viktigere i forhold til vedlikeholdet av en ny vekt. Herbalife gir i liten grad forutsettninger for å opprettholde den nye vekten man har slanket seg ned i, derav også JoJo-effekten i ettertid rett og slett fordi forholdet mellom fett og fettfri masse (muskelvev) er veldig viktig i så måte i og med at dette forteller alt om forbrenningspotensiale vårt. Det er en gang slik at det er muskelvevet som står for forbrenningen vår, ikke fettvevet. Etter endt kur på Herbalife så har dem som benytter kuren dessverre tapt for mye muskelvev i forhold til fettvev, de har slanket seg til en mindre og lettere kropp men fettprosenten deres ser ikke like pyntlig ut.
I så måte kan vekten lett lure oss. Sakt på en annen måte: Om Ola er 2 kilo mer enn Per så kan Ola likevell ha mindre fett på kroppen tross samme høyde og at han veier mer, han kan kanskje ha så mye som 5 kilo mindre fett tross sine to kilo mer - det vil gjøre det lettere for Ola å bevare sin vekt i ettertid om begge to har slanket seg. Da Ola har mer muskelvev enn Per og muskelvev veier mer enn fettvev så vil Ola nok oppleves slankere enn Per (også fordi Ola har en bedre og mer trenet kroppsfasong som jo fordeler kiloene litt mer estetisk pyntelig).
Det finnes ingen gode grunner til å forhaste seg for mye med slankingen, da om man slanker seg så intensivt som Herbalife representerer så kan vekttapet komme så raskt at man taper såpass mye muskelvev (og med påfølgende dårligere forbrenning og dårligere forutsettninger sett på sikt) at gevinsten av rask nedgang ikke betaler seg om man ser litt fremover i tid og i lengre perspektiv. Man vil vel også bevare vekten og ikke bare se det kortsiktig? Selvfølgelig er det ingen kunst å gå ned i vekt så det suser to uker eller tre, å få en ny og varig fasong er derimot en større utfordring.
- Alle er vi forskjellige, med forskjellige vaner og forskjellig livsstil. Både hva gjelder genetriske egenskaper, utgangspunkt før slanking, utfordringer man har, forbrenningen vår, hva vi spiser, hvor aktive vi er etc.
Her tar ikke Herbalife nevneverdige individuelle hennsyn slik en sunnere livsstilsendring kan, på ren kur snakker vi om bare Herbalife og intet annet... Finnes mange der ute som følger akkurat samme opplegg uavhengig av om dem heter Ola, Per eller Knut. Om dem skulle ha et like stort (lite hva gjelder Herbalife) energi-inntak er slett ikke sikkert, om Knut har mye større kaloriforbruk enn Per så vil tapet av muskelvev med de negative konsekvenser for forbrenningen dette har på sikt være mer skadelig for han enda han hadde størst forutsettninger ved start. Det er ille at kuren tar så få individuelle hennsyn.
- Herbalife bryter dessverre ned muskelvevet i for stor grad, i forhold til å innarbeide nye og bedre vaner (slanke seg på annen måte). Dette selv om enn trener underveis og reklamen sier at produktet ikke i nevneverdig grad skal bryte ned men heller bevare muskelvevet, reklamen er her villedende og direkte feil dessverre.
- Herbalife er forholdsvis vanskelig å gå på da det langt fra er noen normalt kosthold der enn får spist og gitt tarmsystemet noe å jobbe med etc., å si annet blir tull selv om jo noen fint klarer å holde kuren uten nevneverdige problemer. Å spise normalt er alltid bedre og lettere, er jo også her vanskelig å velge det rette men det er nå naturlig og man får spist noenlunde normalt.
- Noe som også er ille er at Herbalife representerer et ensformig og kjedelig "kosthold", lysten på mat etter endt kur blir ikke akkurat mindre når man innfører vanlig mat igjen (som sakt håper jeg ingen vil ha ett helt liv på Herbalifeprodukter). Dette også bidrar til større matlyst i ettertid, har man ikke spist normalt på tre uker så er det å like å spise normalt igjen farlig når man har gått på et produkt som gir muskelsvinn og med det reduserer forbrenningen.
- Forbrenningen reduseres ikke bare som følge av muskeltap, denne reduseres også som følge av lavt energi-inntak samt at man får en mindre kropp (å holde i live 80 kilo kroppsmasse koster ikke så mye som å holde i live 100 kilo kroppsmasse). Denne reduksjonen kommer på toppen av det med tapt muskelvev og blir spesielt ille nær man har slanket seg "skinnfeit" (Skinnfeit = noen som har slanket seg til mindre kropp men har mer fett på den enn de skulle å burde ha).
La meg si det slik: det er bedre å slanke seg bare 16 kilo og å veie 84 kilo enn å ha slanket seg 20 kilo ned til 80 dersom man i en 80-kilos kropp som slik er mindre energikrevende har fire kilo mer fett (altså like mye fett som førstnevnte). Er jo musklene som forbrenner og ikke fettet vet dere...
- En siste ting jeg vil nevne er at kroppen er et finstilt maskineri, slanker man seg ved Hjelp av Herbalife så kommer resultatene fortere enn hva kroppen klarer å omstille seg og tilpasse seg en ny vekt. Dette er heller ikke bra.
----
Her var noen små argumenter for hvorfor Herbalige ikke er bra!!
Håper dette gav dere noen svar...
Loggført
Startopia
B-Kjendis
«
Svar #4 på:
25/02 - 2008, 22:49:36 »
håper på en fortsettelse her ja
Loggført
Herbaelsker
Gjest
«
Svar #5 på:
23/08 - 2011, 00:37:10 »
Utrolig at så mye svada kan komme ut fra uvitenhet. Les deg opp på kosthold planen du.
. Det Blir aldri anbefalt shake i kostholdet uten mat. Så derfor faller alle dine argumenter ned på sin egen stengrunn.
Loggført
Sider:
[
1
]
« forrige
neste »
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Informasjon fra Slankenett.no
-----------------------------