Kan jo starte med tips som gjelder et par forskjellige butikker jeg har vært innom:
Har funnet mye rimelig reint kjøtt med og uten marinade hos Kiwi i det siste(79-149 kr/kg), det kan godt være at det finnes flere plasser. Det er satsing på grillsesongen, går jeg ut fra.
Har prøvd flere av disse, både svin, får og okse er helt grei på smak - jeg tilsetter gjerne litt mer krydder, - smak og behag....
Men merket er Slaktern, så jeg passer på å steke kjøttet helt gjennom, eller brune + koke videre i woksaus noen minutter, siden de hadde en leverandør som ikke holdt hygienemål. Den ble vel stengt, men man vet jo aldri om flere har fulgt samme mangel på system?
Denne kampanjen er vel kanskje et forsøk på å unngå å falle ut av folks kjøpevaner i kjølvannet av avsløringene?
Vi kjøpte laksefilet til 59 kr/kg i dag (løsvekt i fiskedisken hos Meny). Tidligere er det frossen laksefilet fra Rema som har vært den rimeligste jeg har sett. Det er massevis av gode retter du kan lage av laks. Fiskekaker f.eks...