om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
26/05 - 2012, 01:34:36

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Dyrt å spise sunt!
« forrige neste »
Sider: 1 [2] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Dyrt å spise sunt!  (Lest 3737 ganger)
mariustidemann
Nytt medlem
*

Vis profil WWW
« Svar #15 på: 12/03 - 2008, 19:10:00 »

Vel, nå spiser jeg ikke ris pasta og potet, men jeg spiser rent kjøtt og grønnsaker, frukt, nøtter - i tillegg til at jeg tar proteintilskudd. Føler ikke at jeg går mer sulten nå enn før, men allerede første uke gikk jeg ned, og jeg tror at kurven vil fortsette. Med mitt aktivitetsnivå trenger jeg ikke tilføre kroppen karbohydrater. Dermed vil jeg miste fettmasse, men ikke muskelmasse. Men denne type livsstil er mer kostbar, fordi rent kjøtt er dyrt. Økologisk mat især.
Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #16 på: 12/03 - 2008, 23:45:06 »

På min nærbutikk, Kiwi, koster kyllingfilet ca 72 pr kg. Svinekoteletter koster ca 69. Svinekotelettene er med bein, som går bort. Det reine kyllingkjøttet er billigst for spiselig vare. Kjøttdeig koster også noenogsyttikroner pr kg, men inneholder mer fett enn kyllingfileten.
Fiskekaker kan se billige ut, helt til du ser på innholdsdeklarasjonen og ser hvor lite fisk det egentlig er i dem. Ifht mengden fisk, er det dyrt pr kg.
Har man fryser og utnytter tilbud, kan man leve relativt rimelig på reine matvarer, spesielt når du ser på antall timer du må arbeide for maten du trenger. Relativt sett er maten blitt billigere og billigere etter hvert som årene går, gjennomsnittsnormannen arbeider færre minutter pr middag med kyllingwok i år enn arbeidstiden som ble lagt ned for en kjøttkakemiddag for 20 år siden.
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Littleme
Gjest
« Svar #17 på: 13/03 - 2008, 10:07:17 »

Kunsten er å bosette seg nær svenskegrensen, så får man billig kyllingfileter Smiley

Poenget mitt var vel mer å få folk til å forstå hvorfor en lavkarbodiett der en kutter ut sentrale matvarer i kosten vår som brød/kornvarer, ris og pasta, medfører vektreduksjon. Spesielt når en erstatter det med proteinrike varer. Det er mer "gammel" tro at dette handler om karbohydrater og insulin - fettforbrenning/fettlagring. Nyere forskning viser (som de fleste ernæringsutdannede sa tidlig) at dette handlet om tap av vann og glykogen i starten og ett større energiunderskudd pga av at en fjerner matvarer som er veldig vanlig for oss. Litt proteiner hjelper på sultfølelsen ved lavere energiinntak og hjelper til å forhindre endel negative effekter en ser om en erstatter karbo med fett.

Skrev litt om det her:
http://www.slankenett.no/forum/index.php/topic,719.0.html

Glykemisk index og kroppens valg av energistoff:
http://www.blackwell-synergy.com/doi/abs/10.1111/j.1467-789X.2006.00225.x

Loggført
tjukke-smurf
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #18 på: 29/03 - 2008, 15:30:11 »

jeg er fullstendig enig i det du sier der. det er dyrt. og politikerne maser på at nordmenn begynner å bli fete og late. da bør de sette opp prisen på usunn mat og ned på det vi faktisk trenger. frukt, grønt og fisk osv.

jeg er heldig som bor nær sverige, så jeg handler maten min der.
Loggført
Alberte
Beryktet

Vis profil
« Svar #19 på: 14/05 - 2008, 13:02:06 »

Ser at denne tråden er ganske gammel og vi vet vel alle at sunn mat er dyrere. Vann er gratis og fett er tilovers hos kjøttprodusentene. Det er jo ikke rart at når de da lager "familiedeig" av disse restene så er det billigere enn rent kjøtt.

Kan man snu denne tråden til en "tilbudstipsetråd" eller kommer det i strid med reklameforbudet?

Loggført

Littleme
Gjest
« Svar #20 på: 15/05 - 2008, 10:11:56 »

Du får høre med moderatorene Smiley Men jeg ser ikke noe galt i det så lengde du ikke jobber i rema og kun "reklamerer" for remaprodukter Cheesy
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #21 på: 15/05 - 2008, 23:37:19 »

Vi så spørsmålet, og som ofte før: Enig med Iben. Wink

Ikke noe problem at man tipser om gode tilbud, så lenge det ikke er noen som prøver utnytte seg av tråden.
Loggført

anjea
Moderatorteamet

Vis profil
« Svar #22 på: 16/05 - 2008, 16:01:17 »

Godt denne havnet blant "femmerne" når jeg logga på ellers hadde jeg nok ikke fått med meg at det var liv i den enda Smiley

Bare å komme med tips i tråden, mottas med STOR takk!

Selv jobber jeg ikke i noen av matvare-kjedene men har favorisert noen av dem ja...
God 17. mai feiring til dere! (selv må jeg jobbe 7-15  yucky )
Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #23 på: 16/05 - 2008, 17:49:34 »

Kan jo starte med tips som gjelder et par forskjellige butikker jeg har vært innom:

Har funnet mye rimelig reint kjøtt med og uten marinade hos Kiwi i det siste(79-149 kr/kg), det kan godt være at det finnes flere plasser. Det er satsing på grillsesongen, går jeg ut fra.
Har prøvd flere av disse, både svin, får og okse er helt grei på smak - jeg tilsetter gjerne litt mer krydder, - smak og behag....
Men merket er Slaktern, så jeg passer på å steke kjøttet helt gjennom, eller brune + koke videre i woksaus noen minutter, siden de hadde en leverandør som ikke holdt hygienemål. Den ble vel stengt, men man vet jo aldri om flere har fulgt samme mangel på system?
Denne kampanjen er vel kanskje et forsøk på å unngå å falle ut av folks kjøpevaner i kjølvannet av avsløringene?
Vi kjøpte laksefilet til 59 kr/kg i dag (løsvekt i fiskedisken hos Meny). Tidligere er det frossen laksefilet fra Rema som har vært den rimeligste jeg har sett. Det er massevis av gode retter du kan lage av laks.  Fiskekaker f.eks...Wink
Loggført

anjea
Moderatorteamet

Vis profil
« Svar #24 på: 16/05 - 2008, 18:52:05 »

Hva er da årsaken til at du legger på deg? Poteta du spiste til middag eller det faktum at du ikke beveger deg?

De lærde er ikke uenige, det finnes bare lærde og litt mindre lærde Smiley

eusa_clap
Loggført

Alberte
Beryktet

Vis profil
« Svar #25 på: 16/05 - 2008, 21:32:43 »

Så bra at tilbudstipsing blir godkjent. Da håper jeg at ingen jobber i matvarekjedene og forsøker å utnytte denne tråden. Jeg har "reklame-nei takk" på postkassen og går ofte glipp av gode tilbud. Men det hender jeg snubler over dem by luck! 

I går kjøpte jeg 2x750gr prior kyllingfilet på meny til 69.90. (Jeg synes det er mye mindre som må skjæres bort på priorkyllingfileten enn på de andre merkene).
Loggført

Sider: 1 [2] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.403 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten