om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO Andre artikler
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/04 - 2014, 12:37:32

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60469 innlegg i 2465 emner av 6870 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Helse , Skjønnhet og Velvære
| |-+  Trening
| | |-+  Billig vs dyrere crosstrainer/elipsemaskin..?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Billig vs dyrere crosstrainer/elipsemaskin..?  (Lest 8526 ganger)
Allegra
Sporty

Vis profil
« på: 20/03 - 2009, 08:38:24 »

Skal gå til innkjøp av en slik elipsemaskin og spinningsykkel, brukt.
Ser det er stoooor forskjell i prisene, men syns ikke de ser så ulike ut, hva er forskjellen?
Er det "bedre" å trene på en som ligger på 3-4000 som ny enn en til tusenlappen? Meg ikke forstå, hehe, ny på området ja!
Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 20/03 - 2009, 09:19:21 »

En dyrere er ofte bedre, en rimelig kan gjerne være god nok til ditt bruk, bare du unngår det skrøpeligste skrammelet. Jeg ville ikke kjøpe brukt usedd, jeg ville ha sjekket at det kjentes solid nok ut.
Jeg har en sykkel kjøpt på tilbud til 995 for noen år siden. Metalldelene på denne fungerer like bra, men plastikken? Det var muligheter for å måle puls ved at du holdt i "plastrattet" rett over styret. Vi lente oss til dette som man ville gjøre mot et styre, og hørte knekk, og har fått et riklete plastutstyr. Men sykkelen som sådan funker like godt, nå flere år etterpå, vi bruker bare ikke pulsmåleren til vanlig, og bryr oss ikke så mye om kaloriutregningen, som nok er feil (når jeg sammenligner med kaloriutregningen fra bedre sykler).
Det hjelper ikke å ha dyrt og godt utstyr, om du ikke bruker det. Så den viktigste faktoren er den som sitter på sykkelen.
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Sommerpiken
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #2 på: 20/03 - 2009, 12:31:45 »

På ellipsemaskiner kan det være store kvalitetsforskjeller. Det kommer an på hva maskinen er laget av, noe som igjen gjennspeiler hva som kan forventes av levetid. Noe annet som har betydning er hvor stort hjulet bak er, for det vil avgjøre hvor "store bevegelser" du kan få når du trener.

Vi måtte nokså høyt opp i pris fordi jeg var avhengig av noe som tålte mange kilo  Smiley

Noe annet som har betydning på prisen er hvor "fansy" den er i forhold til displayet og innebygde programmer. Enkelte maskiner kommer f.eks med tv. Det vil naturligvis være noe dyrere.

Jeg sier som Gunnan over meg her,  at jeg definitivt ville ha reist litt rundt og prøvd før jeg bestemte meg. Man kan godt kjøpe brukt, men da bør man ha prøvd den og sammenliknet med andre før man sa at man ville kjøpe den.  Smiley
Loggført

anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #3 på: 20/03 - 2009, 16:18:54 »

Treningsmaskiner er nesten alltid slik at du får det du betaler for... slike saker til en tusenlapp eller mindre har det en tendens til å bli SVÆRT mye galt med, og mye mekanisk eller tom. materiell svikt. Men så er de vel heller rettet mot folk som antagelig stuer dem bort på et lite brukt rom eller loft osv. Wink

Et annet problem med slike maskiner er brukervekt og slitasje. Selv om du faller godt under maksvekten på 100kg på en maskin til en tusenlapp eller to, så gjør kroppen mange rare bevegelser når den balanserer seg osv. og så har man mekanisk eller slittasjemessig materiell svikt igjen...

Maskin med TV trenger du ikke... da er det billigere å kjøpe en liten TV ved siden av, for å sette den ved siden av Smiley

De maskinene som står på treningssentre f.eks og som tar brukervekt på over 250kg og slikt koster gjerne noen titusener kroner, men er til gjengjeld svært solide, eller hvertfall relativt enkle å vedlikeholde. Og vedlikehold trenger selv de, som koster så mye...

Jeg vil derfor anbefale deg å kjøpe en sykkel og heller komplimentere det med litt utejogging. En sykkel er mekanisk enkel og det er ikke umulig å oppdrive reservedeler på de. Faktisk er det ganske billig kontra andre maskiner Smiley

Hilsen elektrikeren Smiley
Loggført
Sommerpiken
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #4 på: 20/03 - 2009, 18:15:44 »

Jeg har en ellipsemaskin selv. Jeg har vært inne i en periode nå hvor den ikke har blitt særlig mye brukt, men jeg ble ordentlig godvenn med den igjen på søndag. Jeg ville aldri i verden ha byttet den ut med en sykkel!  Wink

Jeg har den som heter infiniti fra sportsmaster. (kjøpte den på tilbud til 4.300,-)
Loggført

anim
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #5 på: 21/03 - 2009, 20:44:09 »

Annbefaler Abilica ExElip 2.1 den her elektrisk justerbar motstand, + forhåndsprogramerte løyper, så du får "faket" varierende terreng, altså opp og nedoverbakker osv. Er såklart fler løyper å velge mellom, eller man kan velge å stille den på en fast motstand også.
En annen jeg også vil gå god for er Kettler sin Verso 307 som jeg selv har gått til innkjøp av, den er ikke ett like pent "møbel" som ExElipen er med sitt hvite utseendet, men den er pen og stilren den og (for de som tenker i de baner) Denne har i motsettning bare manuell justering av motstand, noe som jeg synes er like greit da jeg fyrer den på maks å trår til litt TV, eller skrur litt ned for å få ei kortere kondisjonsøkt på høy puls.
Versoen sin computer kan og skryte av å være kompatibel med pulsklokkene fra Polar, med andre ord, man kan få opp data fra pulsbeltet på computeren du har rett forran deg hele tida, så slipper du å ta å sjekke håndleddet ditt hele tida, for de som synes det er greit (meg)  Begge disse ligger på rundt 3000kr i pris. XXL.no selger Kettler sin, mens en lang rekke forhandlere har Abilicaen.
Loggført

Im Forever Yours, Faithfully
Allegra
Sporty

Vis profil
« Svar #6 på: 01/04 - 2009, 14:02:40 »

Takk for svar alle sammen! Smiley Skal se på anbefalingene og se hva jeg ender opp med, sykler på min kjedelige ergo sykkel hveeeer dag og er skikkelig lei den nå, så må få noe i hus snart eusa_dance
Loggført

anim
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #7 på: 02/04 - 2009, 02:18:01 »

Takk for svar alle sammen! Smiley Skal se på anbefalingene og se hva jeg ender opp med, sykler på min kjedelige ergo sykkel hveeeer dag og er skikkelig lei den nå, så må få noe i hus snart eusa_dance

Btw, må si at jeg anbefaler Abilica ExElip 2.1 nå, å ville kjøpt den om jeg skulle valgt mellom den og Kettlern. Er fornøyd med Kettlern, men føler at Abilicaen er enda litt mer solid bygd, og estetisk penere :p
Loggført

Im Forever Yours, Faithfully
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.115 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten

Trening og Utholdenhet